• 1
  • 2
2025-04-17, 23:32
Bannlyst
Hej! Kör genom translator!

Jag är i Sverige nu och behöver er kunskap och expertis. Jag måste över kväll/natt åka ungefär 400km från 1 ställe till 1 annat.

Jag tittar på SJ appen och inget sådant alternativ finns, det senaste tåget/bussen som åker från där jag är tills där jag vill vara är alldeles för tidig.

Taxi är för dyrt.

Har ingen aning om Sverige och dess kollektivtrafik!

Berättar SJ alla alternativ?

Har sökt på bussalternativ (privata företag, alla kollektivtrafik skulle väl också synas på SJ appen?) och de åker också på helt fel tider och har alldeles för lång tid.

Måste vara på en viss plats vid en viss tidpunkt och sen snabbt till andra.

Förstår inte hur det tar 14h att åka 300-400km för en buss?

Jag kan köra sån där elsparkcykel om det inte tar mer än 9-10 timmar att åka dit.

Tack.

TILLÄGG:
Jeg har ikke noe problem med at bussen/toget/bilen osv. kommer for tidlig, det er ikke noe problem.

Problemet er at alle alternativene jeg kan se, enten går for tidlig eller kommer for sent.
Senast redigerad av drepe 2025-04-17 kl. 23:38.
Citera
2025-04-17, 23:38
Medlem
Gentss avatar
Om du förväntar dig att någon ska kunna hjälpa behöver vi veta vilken plats du befinner dig på, respektive vilken plats du önskar ta dig till.
Citera
2025-04-17, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Om du förväntar dig att någon ska kunna hjälpa behöver vi veta vilken plats du befinner dig på, respektive vilken plats du önskar ta dig till.
Jeg må komme meg fra Karlstad til Göteborg.
Citera
2025-04-17, 23:42
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents

Såklart.

400km låter som att SJ är bästa alternativet, men det kan givetvis finnas lokaltåg/lokalbussar man kan byta mellan osv, men de tenderar att inte gå så sent.

Lokaltåg brukar visas i SJ appen men inte alltid. Jag brukar kolla på google maps faktiskt.
Citera
2025-04-17, 23:43
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Hej! Kör genom translator!

Jag är i Sverige nu och behöver er kunskap och expertis. Jag måste över kväll/natt åka ungefär 400km från 1 ställe till 1 annat.

Jag tittar på SJ appen och inget sådant alternativ finns, det senaste tåget/bussen som åker från där jag är tills där jag vill vara är alldeles för tidig.

Taxi är för dyrt.

Har ingen aning om Sverige och dess kollektivtrafik!

Berättar SJ alla alternativ?

Har sökt på bussalternativ (privata företag, alla kollektivtrafik skulle väl också synas på SJ appen?) och de åker också på helt fel tider och har alldeles för lång tid.

Måste vara på en viss plats vid en viss tidpunkt och sen snabbt till andra.

Förstår inte hur det tar 14h att åka 300-400km för en buss?

Jag kan köra sån där elsparkcykel om det inte tar mer än 9-10 timmar att åka dit.

Tack.

TILLÄGG:
Jeg har ikke noe problem med at bussen/toget/bilen osv. kommer for tidlig, det er ikke noe problem.

Problemet er at alle alternativene jeg kan se, enten går for tidlig eller kommer for sent.
Hyr en bil, på många firmor kan du hyra bilen på en ort och lämna tillbaka den på en annan ort. Prova med OK till exempel.
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Flexibus kanske?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Hyr en bil, på många firmor kan du hyra bilen på en ort och lämna tillbaka den på en annan ort. Prova med OK till exempel.
Ikke noe alternativ. Takk likevel!

Har du andre ferdigheter?
Citera
2025-04-17, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Flexibus kanske?
Jeg har lett, men de drar altfor tidlig eller altfor sent. Jeg må forlate togstasjonen i Karlstad tidligst rundt kl. 20.00 og være i Gøteborg senest kl. 07.30.
Citera
2025-04-17, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Såklart.

400km låter som att SJ är bästa alternativet, men det kan givetvis finnas lokaltåg/lokalbussar man kan byta mellan osv, men de tenderar att inte gå så sent.

Lokaltåg brukar visas i SJ appen men inte alltid. Jag brukar kolla på google maps faktiskt.
Kan du gjøre det for meg? Se på svaret mitt til reverend Camden.
Citera
2025-04-17, 23:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jeg må komme meg fra Karlstad til Göteborg.
Det är inte 300-400 km mellan Karlstad och Göteborg. Det är 250 km.
Det går bussar mellan Karlstad och Göteborg men knappast mer frekvent än tågen.
Citera
2025-04-17, 23:48
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Jeg har lett, men de drar altfor tidlig eller altfor sent. Jeg må forlate togstasjonen i Karlstad tidligst rundt kl. 20.00 og være i Gøteborg senest kl. 07.30.
Du skriver 2345 men tidigaste bussen du kan hoppa på går 2000 när ska du åka då???
frågar åt en kompis
Citera
2025-04-17, 23:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ikke noe alternativ. Takk likevel!

Har du andre ferdigheter?
Boka snabbt... https://shop.flixbus.se/search?depar...rken_page%5D=1
Citera
  • 1