2025-04-17, 14:28
Medlem
Vore jag en skuldsatt bilmekaniker skulle jag om jag fick in en dyr Mercedes eller en Jaguar åka och parkera vid närmaste polisstation och lägga mig på signalhornet tills en polis kom ut och på lämpligt sätt få honom att förstå att jag var skuldsatt.
Citera
2025-04-17, 14:32
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Sen finns det ju professionella målvakter (som främst används ihop med billiga bilar för att slippa trängselskatter och parkeringsböter) - dessa kan ha flera hundra bilar på sig.

Det är nog inte många som kör omkring i skrotbil för att slippa trängselavgift. Enstaka småskojare kanske. De flesta bilar som är skrivna på målvakter har troligen exporterats till tredje världen.
Citera
2025-04-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Gissar att om halvskumma Kenneth, bilmålvakt 61 år, istället hade hetat Muhammed så hade det låtit annorlunda i tråden....
Förmodligen. Tror också att det finns mer info som inte riktigt framkommer i artikeln.
Citera
2025-04-17, 15:17
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Framgår det någonstans? Det är ju ganska väsentliga uppgifter i så fall.

Alt 2: Kenneth skjutsar tillbaka mekanikern till verkstaden?
Citera
2025-04-17, 15:51
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Leasingbilar kan inte kronkalle ta.
Dom kriminella kommer ha med sig hyresavtal när dom lånar polarens bil, då kan kronkalle inte heller beslagta bilen.

Det blir mer synd om farmor Asta som lånar ut sin bil till barnbarnets kille, Ronny.

Ingen som tycker det låter konstigt, mekanikern ska köra hem bilen, tror inte vi har fått hela historien korrekt beskriven.

Har jag gjort flera gånger för att underlätta för kunder?

Då på större auktoriserade verkstäder.

Inget konstigt med det?
Citera
2025-04-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Vore jag en skuldsatt bilmekaniker skulle jag om jag fick in en dyr Mercedes eller en Jaguar åka och parkera vid närmaste polisstation och lägga mig på signalhornet tills en polis kom ut och på lämpligt sätt få honom att förstå att jag var skuldsatt.

Vilket bra sätt o bli skuldfri
Alla som har stora skulder skulle alltså ge sig på sådant här. Starta en bilfirma för att reparera bilar som man sedan lånar o får kronkalle att beslagta bilen.
Fan man kan ju till o med sno bilar o köra runt i.
Det här låter helt sjukt underbart.
Någon kommer sätta det här i system.
Citera
2025-04-17, 16:04
Medlem
rostsyntess avatar
Det borde ju lösa sig om det finns pappersarbete att den är på verkstad. Säkert ett svartjobb, och då får Kenta skylla sig själv.
Citera
2025-04-17, 16:31
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Förmodligen. Tror också att det finns mer info som inte riktigt framkommer i artikeln.
Jag får en känsla av det med. Jag tycker det är bra att kronofogden agerar. Har dom fel så får ju ägaren tillbaka bilen. Vi måste få ordning på laglösa Sverige. Det här är en bra början.
Citera
2025-04-17, 16:33
Medlem
Denna regeringen gör saker värre för oss och ni påstår vi lever i demokrati. Dem styr oss som schack. Stackars människa som behöver anpassa sig för myndigheterna jagar fel människor. Bara för att man är skuldsatt så innebär det inte att man är kriminell. Då betyder att alla som har blivit arbetslösa, sjukskrivna osv osv med skulder är kriminella. Tycker dem bör göra om och göra rätt denna sjuka regering
Citera
2025-04-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDenStore2
Fatta att ha städerska hemma och så kommer du hem och ser att huset är utlagd till tvångsförsäljning för att städerskan som hade nyckel till huset inte har betalat sina klarnaköp
😆😆😆

Är städerskan också din dotter så kanske det är hos henne du bör klaga.
Citera
2025-04-17, 16:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Har jag gjort flera gånger för att underlätta för kunder?

Då på större auktoriserade verkstäder.

Inget konstigt med det?
Sen kan en mek. få låna bilen om det är ett problem som är lite svårdiagnostiserat och man vill se om den fungerar som tänkt efter det att man bytt det som krånglat, har hänt mig på märkesverkstad.
Hade varit snopet om KFM tagit bilen 😅
Citera
2025-04-17, 16:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag får en känsla av det med. Jag tycker det är bra att kronofogden agerar. Har dom fel så får ju ägaren tillbaka bilen. Vi måste få ordning på laglösa Sverige. Det här är en bra början.
Det är inte så självklart. I detta fall måste Kenneth vända sig till domstol.

Vi får se hur det låter från dig om du intet ont anat lånat ut din bil till en kompis med skulder hos Kronofogden och hen blir stoppad av snuten …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in