2025-04-17, 12:54
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
det finns en hemsida som heter 4chan där man postar inlägg och man får bifoga en bild med sitt inlägg om man vill och man får diskutera vad som helst, men man har inget användarkonto, ingen registrering utan alla som postar heter "anonymous". efter några år insåg några på 4chan styrkan av att som ett kollektiv arbeta mot ett gemensamt mål, och dom bestämde sig för att "anonymous" skulle bli ett officiellt namn på en grupp, en grupp som ägnar sig åt politik, hacking, propaganda m.m.

grejen med Anonymous är att gruppen är designad på följande sätt: ingen är medlem i anonymous och alla som säger att dom är det, visar att dom inte alls vet vad det är dom pratar om. om någon i världen, vem som helst, känner att denne vill genomföra en aktion mot en organisation, och det skall genomföras genom ett dataintrång, då kan den personen snacka ihop sig med andra potentiellt likasinnade, och tillslut kanske det finns en plan som skrider till verket och lyckas. ifall den planen gick i linje med Anonymous filosofi, så gick då hackaren ut och sa att "Anonymous" har genomfört detta dataintrång. hackaren uppger inte ett eget alias.

så alla är anonyma, det är poängen. det finns ingen grupp, ingen registrering, ingen ledare, ingen som vet mer än någon annan, och dom som vet mer än någon annan, det har ingenting med dagens Anonymous att göra. Dagens Anonymous är ett propagandaorgan för USAs intressen. Anonymous officiella kanaler på sociala medier har flera gånger gett stöd till Ukraina, Palestina etc, det rimmar inte väl med hur organisationen startade, och det vet jag för jag var där när det hände, jag satt där med LOIC och säkert flera här med mig.
Tack, du skrev det alla vet. Det fanns ju olika åsikter redan när det grundades. Jag skrev kollektiv, i brist på bättre beskrivning. Eftersom det inte finns någon specifik inriktning för de som vill gå under den kollektiva anonymiteten är det väl rimligt att de stöttar lite vad som helst?

Skit samma, kollektiv eller lös sammanhängande incels, nu har vi i vilket fall klarlagt vad anonymous är.
Citera
2025-04-17, 13:04
Medlem
ziejacools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Tack, du skrev det alla vet. Det fanns ju olika åsikter redan när det grundades. Jag skrev kollektiv, i brist på bättre beskrivning. Eftersom det inte finns någon specifik inriktning för de som vill gå under den kollektiva anonymiteten är det väl rimligt att de stöttar lite vad som helst?

Skit samma, kollektiv eller lös sammanhängande incels, nu har vi i vilket fall klarlagt vad anonymous är.
jag skrev det alla vet, men ändå frågade du? idiot
Citera
2025-04-17, 13:11
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
jag skrev det alla vet, men ändå frågade du? idiot
Tror du jag orkar sperga ut om något som hände på 4chan för över 20 år sedan?
Citera
2025-04-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Anti-ryss propagandan har ju varit i full fart sedan kriget började. Först fick ryssen ”storstryk” så de fick enligt europeisk media värva gamla gubbar och alkoholister för att de inte hade soldater kvar. Det var flera år sedan och uppenbarligen hittepå. Att Ukraina/Zelensky tvingar sin befolkning att bli kanonmat mot sina ryska grannar emot sin vilja är det ingen media som lyfter.

Det är extremt tydligt att se att det bara handlar om att demonisera fienden. Kontrollera informationsflöden är viktigare nu än någonsin. Viktigast är att vara först och inge tittaren av att de fått en verklig uppfattning av situationen. All annan information är då av mindre värde och kommer av tittaren avfärdas för den e minsann ”påläst” genom nyheterna.

Teknikerna som används är väl utstuderade psykologiska fraser, ord, bilder eller sätt att framkalla känslor för obegåvade att känna ovillkorligt hat eller kärlek.

Jag vet inte om det är min höga IQ, om det beror på magkänsla eller insikt skänkt från ovan. Men jag har sett igenom den skiten sedan ungdomsåren.

Men det är väl som det brukade sägas: 10% tänker inte alls, 10% tänker själva och 80% får sina tankar tänkta åt dem.

Haha, larvigt. Det behövs ingen propaganda mot Ryssland. Det sköter de så bra själva. Bara att rapportera faktuellt det som kommer därifrån.
Att Ukrainare vill försvara sitt land mot Rysslands invasion är bara förståeligt. Rätt funtade länder hjälper i den mån det går, så klart.
Citera
2025-04-17, 14:35
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0helig
Haha, larvigt. Det behövs ingen propaganda mot Ryssland. Det sköter de så bra själva. Bara att rapportera faktuellt det som kommer därifrån.
Att Ukrainare vill försvara sitt land mot Rysslands invasion är bara förståeligt. Rätt funtade länder hjälper i den mån det går, så klart.

Du menar att du ser på rysk propaganda? Eller hur menar du? För ditt inlägg är fullkomligt motsägelsefullt i sig självt.

Om du menar svensk media så måste du ju själv inse att det där inlägget är ett absolut självmål.
Citera
2025-04-17, 15:23
Medlem
Hirvis avatar
Kollat igenom filerna lite men fattar verkligen 0 tyvärr.
En kort genomgång av säkerhetsinställningar på typ Trumps och Orbans twitter-konton och sån skit?
Citera
2025-04-17, 15:38
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Kollat igenom filerna lite men fattar verkligen 0 tyvärr.
En kort genomgång av säkerhetsinställningar på typ Trumps och Orbans twitter-konton och sån skit?

Vilket/vilka språk är texten i dumpen?
Citera
2025-04-17, 15:41
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vilket/vilka språk är texten i dumpen?
Engelska/Ryska beror lite på vilka filer man kollar på.
Citera
2025-04-17, 18:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakFlashes
Jäklar vad rysstrollen är inne och jobbar i tråden nu

Damage control
Sprida dimridåer och ordbajsa.
Tex föregående 4 inlägg ovanför detta.

Anonymous är fake.
Anonymous är möjligtvis en CIA/psyop

Å gud vet vad för intelligensbefriat nonsens ni sprider. Alla ser igenom era patetiska avlönade försök.

Japp!

Vart hittar man dokumenten? Lägga in dem i en GPT och låt alla ta del av och utreda själva
Citera
2025-04-17, 19:57
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Filen finns på mediafire och heter typ /Leaked Data of+corrupt och är en rarfil

Tror de mesta e på rusia

Den är på 18gb så ifall de är 10tb data så är fe mesta nog bara text.
Text? 10 TB text? Nej, det kan inte vara mestadels text. Det mesta måste vara annat mediamaterial. Du vet, 10 TB text motsvarar ungefär 3,5 miljarder A4-sidor i Microsoft Word. Om en person skriver tre sidor i timmen, åtta timmar om dagen, varje dag i tio år utan några lediga dagar, skulle det krävas mer än 40 000 skribenter.
Citera
2025-04-17, 20:02
Medlem
4yoonlys avatar
Kan ju bara hoppas och be att detta är början till slutet av Trump... (men jag har inte filen, kommer troligen inte få ner den)... Får hoppas någon site (likt lite som WikiLeaks gjorde med Hillarys "privata" mailserver)... dvs sökbar...

Om man har riktigt jävla tur så kanske det kan vara slutet på Putin också (inte i Ryssland givetvis) men länder som givit lite till Ukraina kanske kommer ge mer...

Jaja... kan ju bara hoppas...
Citera
2025-04-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Spännande! Låter sjukt mycket data. Hoppas man kan komma att hitta landsförrädare och sovande agenter mm.....
Va skönt, nu kanske det blir lugnt ett tag då det kollektiva idiotsverige och "I stand with ukraine" har att göra ett tag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in