2025-04-14, 17:21
Avstängd
Ullmark var sista pusselbiten för Ottawa att ta steget mot slutspelet.

Ullmark är Sveriges bäste målvakt.
Citera
2025-04-15, 01:20
Medlem
Majsmannen2s avatar
Demidov, lägg det namnet på minnet.
Citera
2025-04-15, 04:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Demidov, lägg det namnet på minnet.
Jodå, han kommer jag jämföra med vårt draftval ifjol Sennecke! Demidov var ett av de hetaste ryktet det året i Ducks kretsarna. Men det blev överaskande Beckett Sennecke som GM Pat tog.

Men jag har stor tilltro till vår GM. Leo var ju oxå ett överaskningsval och har visat sig vara en väl investerad trade.
Så tro mig jag kommer följa Demidov, likt jag följer de andra toppvalen från 2024.

Backen i Chicago, Levshunov. Han gick som nr 2 efter Celebrini och han har ju visat upp sig i redan i NHL, också värt hålla koll på.

Edit. Ser nu hans debut i natt! Vilken jäkla debut!
Senast redigerad av james b 2025-04-15 kl. 04:50.
Citera
2025-04-15, 04:40
Medlem
sebastian_s avatar
Håller Montreal på att göra en episk choke? Columbus har Philly och Islanders kvar. Montreal Carolina.

Jag kan utan problem se Columbus vinna båda och Montreal förlora mot Carolina under full tid. Då är Columbus i slutspel
Citera
2025-04-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Håller Montreal på att göra en episk choke? Columbus har Philly och Islanders kvar. Montreal Carolina.

Jag kan utan problem se Columbus vinna båda och Montreal förlora mot Carolina under full tid. Då är Columbus i slutspel

Dagsformen säger CBJ, fyra raka segrar.
MTL med tre raka torsk, den senaste nu inatt mot bottenlaget Chicago, säger en del om glöden i laget.

Kul och se Lakers övertyga mot Edmonton, 5-0 nu när slutsignalen ljöd nyss. Har för mig att Majsmannen2 höll dessa som toppkandidat utöver Avs.
Citera
2025-04-15, 07:31
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ser nu hans debut i natt! Vilken jäkla debut!

Ja vilken lirare, hans lilla vrickning med kroppen före han spelar fram till målet är riktigt läcker.

Jag fick en liten crush faktiskt. Precis som hela
Bell Centre redan verkade ha, hans första fem byten 1+1 gjorde inte saken sämre.

Jo Kokacola, Kings nämnde jag som min Dark Horse i slutspelet, om inte Avs tar det. Nu med en frisk "Landy" i laget..
Citera
2025-04-15, 16:37
Medlem
Borde det inte vara dags för Tom Willander att signa ett ELC med Canucks nu? Har varit rätt tyst kring honom. Han är väl ändå ett av de största backlöftena Sverige har
Senast redigerad av Grunkz 2025-04-15 kl. 16:45.
Citera
2025-04-15, 17:32
Medlem
Vem ska slå Loobs rekord? Känns som att Nyllet och Forsberg bara blir äldre, och har de inte slagit de nu lär de inte bli av. Kanske Leo om något år? Raymond om han får en kanonsäsong?
Citera
2025-04-15, 21:31
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Vem ska slå Loobs rekord? Känns som att Nyllet och Forsberg bara blir äldre, och har de inte slagit de nu lär de inte bli av. Kanske Leo om något år? Raymond om han får en kanonsäsong?

Tror det kommer ta väldigt mycket längre tid,än den generation Svenska hockeyspelare i dagens NHL spelar att slå Loobs rekord.

Finns ingen riktig Ovie,Matthews inom Svensk ishockey.
Citera
2025-04-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Finns ingen riktig Ovie,Matthews inom Svensk ishockey.

Nä man får väl vara glad för de, att man har bättre allround och tvåvägsspelare.
Citera
2025-04-16, 00:25
Medlem
sebastian_s avatar
De här dagarna innan slutspelet börjar är ganska svåra. Kul att man fortfarande är så entusiastisk inför något men att ha 5 dagar "resefeber" är påfrestande.

Jag tror att det har att göra med hur sent på året det börjar dessutom. När våren kommer så tänker man att nu är det dags, och så är det ändå omgång efter omgång av grundserien kvar. Varje år så tänker jag att slutspelet borde börja två veckor tidigare. Nu för tiden så tänker jag att det borde börja tre veckor tidigare. Sista helgen i mars eller första helgen i april borde gälla.
Citera
2025-04-16, 00:34
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
De här dagarna innan slutspelet börjar är ganska svåra. Kul att man fortfarande är så entusiastisk inför något men att ha 5 dagar "resefeber" är påfrestande.

Jag tror att det har att göra med hur sent på året det börjar dessutom. När våren kommer så tänker man att nu är det dags, och så är det ändå omgång efter omgång av grundserien kvar. Varje år så tänker jag att slutspelet borde börja två veckor tidigare. Nu för tiden så tänker jag att det borde börja tre veckor tidigare. Sista helgen i mars eller första helgen i april borde gälla.

Ja det börjar vara parningstid, man vill bara få komma till skott, men den som väntar på något gott.

Tycker den här tiden är fin där det bästa av flera världar möts.

Vem tror du vinner cupen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in