Citat:
Ursprungligen postat av
fdsfdsfds
Vad är det för beteende du tänker att man lär sig att man inte ska ha? Med det sagt tror jag du kan vara inne på någonting. Män är även de som oftast blir kvar i mindre orter. Ett samhälle med ett överskott på män som dessutom får allt svårare att hitta partner blir inget bra samhälle - varken för kvinnor eller män. Tror att det bland många män kan finnas en känsla av att inte veta vad deras plats eller syfte är i dagens samhälle och att det ges ganska motstridiga signaler kring vad som förväntas.
Ganska otydligt inlägg från min sida, men får vara.
Är skrivet i tråden. Så mycket text skrivet så nog bättre att läsa de inläggen för att få en uppfattning än att jag ska pinpointa några exempel så här över ett halvår senare. Behöver själv läsa genom om jag ska göra det och det orkar jag inte (just nu i alla fall).
Om du inte orkar läsa kan du försöka se det ur hur en livstidslångt hjärntvättad självutnämnt feministiskt kvinna skulle se det "bete sig som svin", och allt du kan tänka dig gå under det paraplyet; det vill säga allt manligt som är till gagn för henne under svåra tider, men inte ger några resurser direkt till hennes ficka nu under bra tider.
Det fostras och lärs ut att inte bete sig så, att det är oönskvärt beteende, men det är fortfarande just det beteendet som leder till störst framgång för en man, på nästan samtliga plan, på generell basis. Även den hjärntvättade kvinnan kommer reagera bättre på denna man, men då kommer det naturligtvis inte vara på grund av manligheten eftersom mannen inte beter sig som ett svin och alla manliga drag är ju att bete sig som ett svin. Ekvationen är löst. För henne.
Men tråden handlar om män. Där diskrepansen mellan målpersonlighet och verklighet påverkas desto mer, oftast till det negativa, och ekvationen aldrig riktigt löses.