• 1
  • 2
2025-04-17, 02:57
Medlem
Petit-Biscuits avatar
Kollade på random WW2 video varav en av de medverkande hade en stjärthaka, alltså en grop i hakan

Det fick mig att tänka på hur lite stjärthaka jag ser på folk nuförtiden. Både IRL samt på nätet så som Youtube, artiklar, etc

Är det något någon annan har reagerat på detta? Jag bor i södra Norrbotten
Citera
2025-04-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petit-Biscuit
Kollade på random WW2 video varav en av de medverkande hade en stjärthaka, alltså en grop i hakan

Det fick mig att tänka på hur lite stjärthaka jag ser på folk nuförtiden. Både IRL samt på nätet så som Youtube, artiklar, etc

Är det något någon annan har reagerat på detta? Jag bor i södra Norrbotten
Nu när du säger det...
Citera
2025-04-17, 07:06
Medlem
Merwinnas avatar
Jag säger som ovan: nu när du säger det... Jag har inte träffat många män IRL som har haft det, senast jag såg/la märke till det måste ha varit över 20 år sedan. Han var svensk. Annars tycker jag att man ser det mest på iranier (perser) nuförtiden. Jag har förresten känt en kvinna som hade sådan haka, för länge sedan, men det var verkligen inte snyggt på en ung kvinna. Hon såg väldigt maskulin ut.

Vad beror det här förfallet på, då? Har det samband med att Y-kromosomen minskar för varje generation? För mycket östrogener från p-piller i dricksvattnet?
Citera
2025-04-17, 07:23
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Hmm säger som dom andra.. Nu när du säger det så 🤔
Citera
2025-04-17, 07:42
Medlem
Var och varannan man har ett rejält skägg idag. Troligtvis lika många men det blir inte lika påfallande.
Senast redigerad av ChuckyCheese 2025-04-17 kl. 07:45. Anledning: Komplettering
Citera
2025-04-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyCheese
Var och varannan man har ett rejält skägg idag. Troligtvis lika många men det blir inte lika påfallande.
This, har själv stjärthaka och bär idag skägg så denne inte syns. Inte för att jag hade något komplex eller dylikt utan att jag trivs med skägg.
Citera
2025-04-17, 08:43
Medlem
Negreritvs avatar
Folk kanske gör något åt det med silikon eller hur fan man nu gör som kirurg...
Citera
2025-04-17, 08:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Kromosom 16, likt gomspalt, 75 procents chans om båda, kan vara fillers.

https://illvet.se/manniskan/genetik/...n-grop-i-hakan
https://ak.se/blogg/grop-i-hakan/
Citera
2025-04-17, 09:15
Medlem
One2Manys avatar
Tove Tönnies (känd från Tove-fallet) hade en stjärthaka. Det är nog en av få människor jag sett med det attributet de senaste 15 åren.
Citera
2025-04-17, 09:19
Medlem
Stjärthaka Hakgrop brukar det nog kallas. TROR det har med alla skägg att göra att man inte ser dem. Men nu kommer jag börja kolla på det, fan.
Citera
2025-04-17, 09:32
Medlem
DonaldBidens avatar
Naturligt urval kanske?
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-04-17 kl. 09:45.
Citera
2025-04-17, 09:55
Medlem
Sqrbankens avatar
När det kommer på tal så ja, ser det sällan numera förutom med ett undantag, min brorsas flickvän. En av mina närmsta vänner i mina tonår hade (och har fortfarande, antar jag) en rätt tilltagen rövhaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in