2025-04-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
I verkligheten så råder det direkt motsatta.

Det hjälper inte att du anammar den ryska ledningens position av att ljuga för att försöka se bättre ut. Det är ett koncept de arbetar utifrån. Det finns ingen vinning i att bedriva ett krig i över 3 år, ingen nation ser det som en vinst på något vis. Det finns bara baksidor med att agera på det viset.
Citera
2025-04-17, 00:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det hjälper inte att du anammar den ryska ledningens position av att ljuga för att försöka se bättre ut. Det är ett koncept de arbetar utifrån. Det finns ingen vinning i att bedriva ett krig i över 3 år, ingen nation ser det som en vinst på något vis. Det finns bara baksidor med att agera på det viset.

Krig är negativt ur den enskilde soldatens och dennes familjs synvinkel, på båda sidor, det är korrekt. Den ryska ledningen har tvingats in i den här situationen, det är inget de gör lättvindigt. Man brukar säga att väst har ett femårigt perspektiv, eller i sämsta fall till nästa kvartalsrapport för krigsindustrins företag. Ryssland tänker hundratals år in i framtiden, och har en nationell och kulturell sammanhållning. Det är därför de vinner.
Citera
2025-04-17, 00:46
Medlem
Citat:
Krig är negativt ur den enskilde soldatens och dennes familjs synvinkel, på båda sidor, det är korrekt. Den ryska ledningen har tvingats in i den här situationen, det är inget de gör lättvindigt. Man brukar säga att väst har ett femårigt perspektiv, eller i sämsta fall till nästa kvartalsrapport för krigsindustrins företag. Ryssland tänker hundratals år in i framtiden, och har en nationell och kulturell sammanhållning. Det är därför de vinner.

Det här "hundratals år in framtiden"-perspektivet har Ryssland totalt förstört och på ett ganska förnedrande sätt helt blivit av med någon som helst möjlighet att lyckas uppfylla den drömmen av vad det skulle kunna ha blivit. Detta beror på vad vi kallar girighet. Googla det ordet, girighet. Det är vad som fick Ryssland att falla. Det sker nu, framför dina ögon, men du verkar inte se det än.
Citera
2025-04-17, 00:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nästan oroväckande hur körd du är i huvudet om du på fullaste allvar tror att Ukraina med sina 10-16k man har attackerat rakt in i 60k ryssar och nordkoreaner i lite drygt 7 månader. Det tror jag inte ens ryssarna vågar hävda.
Citera
2025-04-17, 00:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nästan oroväckande hur körd du är i huvudet om du på fullaste allvar tror att Ukraina med sina 10-16k man har attackerat rakt in i 60k ryssar och nordkoreaner i lite drygt 7 månader.

Vem är korkad egentligen? Frontlinjen är över 800 km bred, och Ryssland har luftherravälde (inkluderande FAB glidbomber), övertag inom artilleri, och övertag inom manskap, övrig materiel och logistik. Kan skicka hypersoniska missiler som inte kan skjutas ner av luftvärn. Du är felinformerad av västmedia.
Citera
2025-04-17, 00:55
Medlem
Citat:
Vem är korkad egentligen? Fronlinjen är över 800 km bred, och Ryssland har luftherravälde (inkluderande FAB glidbomber), övertag inom artilleri, och övertag inom manskap, övrig materiel och logistik. Kan skicka hypersoniska missiler som inte kan skjutas ner av luftvärn. Du är felinformerad av västmedia.

Ryssland har inget luftherravälde överhuvudtaget och är knappt överlägsna i artilleri nu för tiden. Du har inte uppdaterat dig om vad som händer vid frontlinjen. Du vet inte vad som händer. Är du förvirrad?
Citera
2025-04-17, 00:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vem är korkad egentligen? Frontlinjen är över 800 km bred, och Ryssland har luftherravälde (inkluderande FAB glidbomber), övertag inom artilleri, och övertag inom manskap, övrig materiel och logistik. Kan skicka hypersoniska missiler som inte kan skjutas ner av luftvärn. Du är felinformerad av västmedia.
Du flyttade precis målstolpen. Du hävdade att det var Ukraina som attackerade in i befästa ryska positioner vilket naturligtvis inte stämmer. Håll dig on topic eller håll käften.
Citera
2025-04-17, 00:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
så Ukraina bombar skolor... kom ihåg det nästa gång ni gastar om att "rYzZArnA" bombar skolor, sjukhus och bostadshus... det är inte byggnaderna som avgör om det är legitimt mål, det är vad som finns där.

Här kanske även nassarna fattar varför militären gärna använder skolor och liknande, rubusta byggnader, för sina ändamål.

Det är inte som att frontlinjen med stridskontakter inte är evakuerade och skolor, sjukhus och liknande har ordinarie verksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Det var ju baracker på en militärbas med en avdelning som skickar iskanders för faan. Dom i uniform på filmen säger ju "våra baracker" själv.
Citat:
barracks är väl att översättas till förläggning...
Citat:
så då en militär enhet förlägger sig i en skola, sjukhus eller stadshus så blir det alltså en förläggning
Det är ett regemente sedan många år. Inte civila bostäder eller folkskola.

Citat:
Den enda poäng ni fått in de senaste tre åren var den om "databrickorna"... Det skrattade jag länge över...
Ryska missiler med förstärkt nos genom hundra meter urberg med vetenskapliga tidskrifter är mer bisarrt.
Citera
2025-04-17, 00:59
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Du flyttade precis målstolpen. Du hävdade att det var Ukraina som attackerade in i befästa ryska positioner vilket naturligtvis inte stämmer. Håll dig on topic eller håll käften.

Att attackera befästa positioner utan luftherravälde eller artilleriövertag är ju vad Ukraina gjort under tre års tid nu. Här håller vi inte käften, det här är ett diskussionsforum. Saknar du argument? Alla mina inlägg är on topic:

Citat:
Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
2025-04-17, 01:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Att attackera befästa positioner utan luftherravälde eller artilleriövertag är ju vad Ukraina gjort under tre års tid nu. Här håller vi inte käften, det här är ett diskussionsforum. Saknar du argument? Alla mina inlägg är on topic:
En ärlig debattör försöker inte slingra sig ur en meta-diskussion genom att komma med nya lögner om något helt annat i ett desperat försök att flytta bollen som du precis gjorde.

Så du menar att Ukraina anföll rakt in i ryska positioner i Kursk trots att dom saknade luftherravälde, artelleriövertag, och var utnumrerade i storleksordning 6:1?
Citera
2025-04-17, 01:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
En ärlig debattör försöker inte slingra sig ur en meta-diskussion genom att komma med nya lögner om något helt annat i ett desperat försök att flytta bollen som du precis gjorde.

Så du menar att Ukraina anföll rakt in i ryska positioner i Kursk trots att dom saknade luftherravälde, artelleriövertag, och var utnumrerade i storleksordning 6:1?

Arnold, lyssna på mig lite nu... Jag har aldrig påstått att Ukraina anfallit Kursk på det sätt du påstår. Mina kommentarer avser hela frontlinjen, vilket framgår med all tydlighet. Andas lite och läs vad jag skriver.
Citera
2025-04-17, 01:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ukraina tvingar Ryssland anfalla en befäst position i över ett halvår. Vad är det som är så jävla svårt att förstå egentligen?
Citat:
Citat:
Citat:
Arnold, lyssna på mig lite nu... Jag har aldrig påstått att Ukraina anfallit på det sätt du påstår. Mina kommentarer avser hela frontlinjen, vilket framgår med all tydlighet. Andas lite och läs vad jag skriver.
Du kan inte lura mig din pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in