2025-04-16, 23:56
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är inte helt ovanligt att vissa verkstäder "lånar" kundens bil för att åka in till stan och liknande.

Sverige har blivit helt sjuka på senare tid för att det finns 0,5% kriminella så har staten lyckats med konststycket att manipulera resten av befolkningen att ge bort sin frihet totalt.

Det är numera skydlig tills motsatsen bevisats från bankerna och skatteverket istället för motsatsen och meborgaren själv får bli kränkt på olika sätt.

Folk i sverige vet inte vad ordet integritet betyder så de skulle öppna sina trosor om nån vill kolla fär de har inget att dölja.

Den korkade mentaliteten har fått sverige att gå ner i avloppet.

Kenneth ska få tillbaks sin bil och en fet ursäkt från kronofogden.

Skrämmande verkligen!

Precis som de gjorde under covid. Där lärde man sig att om staten målar upp ett tillräckligt läskigt spöke så kommer medborgarna att acceptera varenda integritetskränkning som de blir tillsagda till.

Man börjar tro att det funnits en tanke bakom den fria invandringen ändå. Ett perfekt spöke som man kan använda under flera generationer för att få svenne att gå rätt in i ett fascistsamhälle, och även be om mer och hårdare kränkningar också.
Senast redigerad av Adidas 2025-04-17 kl. 00:35.
Citera
2025-04-16, 23:56
Medlem
Fatta att ha städerska hemma och så kommer du hem och ser att huset är utlagd till tvångsförsäljning för att städerskan som hade nyckel till huset inte har betalat sina klarnaköp
😆😆😆
Citera
2025-04-16, 23:57
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Han skulle "köra hem" bilen till Kenneth, vilket jag tycker låter väldigt suspekt. Helt säker på att Kronkalle har gjort helt rätt i det här fallet.

Du inser väl förhoppnings att allting faller på att bilen då är anmäld som stulen?

Klart du är din stövelslickare.

Kenneth har två benproteser och mekanikern ville vara snäll och köra hem den i stället för att han skulle behöva åka kommunalt eller ta taxi.
Citera
2025-04-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Klart du är din stövelslickare.

Kenneth har två benproteser och mekanikern ville vara snäll och köra hem den i stället för att han skulle behöva åka kommunalt eller ta taxi.

Detta är inte längre alls sjukt - Om det visar sig att han är en målvakt.

Vad som tyder på att han är det? En hel del. Såsom att han just är en helig ko som handikappad - det första han gör är att ringa tidningen, och att det överhuvudtaget hände.

Men något som verkligen också ökar sannolikheten är att detta är hisingen i Göteborg.

Jag tror inte detta är något slumpmässigt eller sjukt - Dom har haft span gissar jag.
Citera
2025-04-17, 00:07
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Detta är inte längre alls sjukt - Om det visar sig att han är en målvakt.

Vad som tyder på att han är det? En hel del. Såsom att han just är en helig ko som handikappad - det första han gör är att ringa tidningen, och att det överhuvudtaget hände.

Men något som verkligen också ökar sannolikheten är att detta är hisingen i Göteborg.

Jag tror inte detta är något slumpmässigt eller sjukt - Dom har haft span gissar jag.

Har du läst artikeln?

Han står registrerad som ägare

Han betalar försäkringen

Han har betalat alla servicekostnader

Han har tankat bilen (med kvitton) i princip dagligen

Utöver det kan han visa att han använt bilen i princip dagligen.

Han kan bevisa att de lämnat in bilen på service och har intyg från verkstaden och föraren att bilen skulle köras hem till honom efter service.

Vad mer behöver du ett foto när han står bredvid försäljaren dagen han plockade ut fanskapet från bilförsäljaren?
Citera
2025-04-17, 00:08
Medlem
lärdom kreditgivare har som affärsidé att skuldsätta människor som har det dåligt och går det till inkasso eller kronofogden så tjänar man pengar tills personen dör...
Citera
2025-04-17, 00:30
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En "vanlig människa" har inte 52 bilar skrivna på sig, och lämnar inte sina bilar till service hos sin dotters "verkstad" som står i obestånd hos Kronofogden.

Bra att detta kommer fram, dåligt av Aftonbladet att göra snyfthistoria utan att kolla upp.
Men är det verkligen personen med 52 bilar som som artikeln handlar om? Aftonbladet möter alltså Kenneth där han bor i en förort till Göteborg. Den ålder Aftonbladet anger stämmer inte med personen som har 52 bilar.

Personen med alla bilarna verkar vara skriven i Dalarna. De flesta av de 52 bilarna verkar vara tillverkade mellan 1950- och 1980-talen (med övervikt på -50 och -60-tal), vilket inte låter som den typiska samlingen bilar en målvakt sitter på.

Säger inte att det inte finns info vi som utelämnats från ABs artikel, men jag är inte säker på att denne veteranbilssamlare i Dalarna har något med saken att göra.
Citera
2025-04-17, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Japp, det låter helt galet, jag är absolut inte emot att Fogden tar skuldsatta människors värdesaker. Men de måste skilja på jobb och privat.

Ska jag som hantverkare alltså kunna bli skuldsatt och då ringa fogden när jag är på jobb i någon fet villa och be dom komma förbi och utmäta huset så att jag blir kvitt skulderna? Jag har ju fått nyckel och har tillgång till huset nämligen?

Lite så tänkte jag också. Ibland undrar man vart gränsen går för dumhet 😆
Citera
2025-04-17, 00:38
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Principen lär ju vara densamma om man har bilen på besiktning och kronofogden råkar vara i närheten. Låt säga att besiktningsmannen har skulder samtidigt som den provkör Kalle eller Ahmeds bil, och vips tar dom bilen.
Mer att gå till en parkering och peka på 20 olika bilar och säga att de är mina, och så är skulden betald. Det är kronofogdens bilar nu efter jag skänkt kronkalle de bilarna, värda flera miljoner tillsammans. Kan till och med ge en extra bil i dricks.
Citera
2025-04-17, 00:42
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htramanoma
Man kan ju fundera på om bilen var inlämnad på Imotor Göteborg AB? VD Åsa Nadja Cyan Westlin. Namnet verkar bekant?
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Onekligen ett sammanträffande att de har samma efternamn och Kenneths dialekt är ju lite göteborgsk. Det var ju dock bilmekanikern som hade skulder till Kfm och VD:n extraknäckte förmodligen inte som bilmekaniker, eller…
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Personen som blev av med bilen är Kenneth Westlin 61 år Göteborg. Innehavaren av lmotor är Åsa Westlin 31 år och företaget dras med skulder enligt Merinfo. Kan det vara Kenneths dottern och hon som körde bilen?

Kenneth verkar ha en fru, varför hämtar inte hon bilen? Om då bilen inte var anpassad för hans proteser är det kanske troligt att bilen hon kör är registrerad på honom?
Tydligen var han fram till nyligen styrelseledamot i Imotor
https://boolag.se/bolag/Imotor%20G%C3%B6teborg%20AB/5593000887/74b9319c-9170-4764-8b5e-79774e9b3f1c
Citera
2025-04-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Skrämmande verkligen!

Precis som de gjorde under covid. Där lärde man sig att om staten målar upp ett tillräckligt läskigt spöke så kommer medborgarna att acceptera varenda integritetskränkning som de blir tillsagda till.

Man börjar tro att det funnits en tanke bakom den fria invandringen ändå. Ett perfekt spöke som man kan använda under flera generationer för att få svenne att gå rätt in i ett fascistsamhälle, och även be om mer och hårdare kränkningar också.

Men varför ska vanliga Svenssons drabbas? Har man allt svart på vitt och inte fifflar och har bevis varför ska kronofogden vara på en
Citera
2025-04-17, 00:49
Avslutad
Det hade ju inte förvånat mig om dessa enstaka rövarhistorier regisseras av kronofogden för att sätta skräck hos skuldsatta, för att de ska sluta komma runt sin situation genom att låna bilar m.m. och leva "som vanligt" men ändå kunna strunta i att betala av sina skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in