2025-04-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja jeg tviler p han var redd for bli utsatt for kidnapping, for si det slik.
Man er kanskje ikke det som ektefellen til Norges gjerrigste mann. M man selv betale for strmmen fler man seg ikke som mlet for snne hendelser.
Citera
2025-04-16, 19:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Man er kanskje ikke det som ektefellen til Norges gjerrigste mann. M man selv betale for strmmen fler man seg ikke som mlet for snne hendelser.

N tenkte jeg p naboen S*rlie, som uttalte seg til Berlingske Tidende.
Ref. "det kommer etter meg".

Da mente han nok ikke det samme "det" som TH snakket om i NRK-intervjuet.
Citera
2025-04-16, 21:20
Medlem
Avhrt melder at de jobber med saken. Har ftt tak i nye kilder sier de. De har aldri dekket saken fr, men har fulgt den fra dag 1 sier de.

Minutt 11 i denne episoden

https://open.spotify.com/episode/0Lg...TOmgb3gwtAwWJQ

Mer sier de ikke av substance. De jobber med saken ila. ret.
Senast redigerad av olivieroccean 2025-04-16 kl. 21:23.
Citera
2025-04-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Hvis Tom Hagen aldri har eid eller kjpt en tilsvarende jakke, s m jo det vre greit for han.

Politiet har ftt ett nytt spor flge. Et nytt blindspor trye seg med. Det er vel bare bra for Hagen det.
Jeg vet ikke. Men jeg bare tenker at om TH er hettemannen, s m han jo ha skaffet seg jakka p en eller annet mte en eller annen gang, og samtidig risikere bli oppdaget. Om han har kjpt den ene og alene for dette, er det jo en viss fare for at politiet finner ut av det.
Citera
2025-04-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ansiktet til Hettemannen. Oppskalert med den siste teknolologien jeg klarer finne. Ta det for hva det er, et AI oppskalert bilde.

https://files.catbox.moe/46ccc2.jpg

(sikker link)

Tydelig vis en mann og han brer ikke maske.
Noen innspill p hvem dette kan vre?
Det ligner ikke p TH. Men ja, hvem andre kan det i s fall vre, hvis noen relevant for saken?
Citera
2025-04-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ansiktet til Hettemannen. Oppskalert med den siste teknolologien jeg klarer finne. Ta det for hva det er, et AI oppskalert bilde.

https://files.catbox.moe/46ccc2.jpg

(sikker link)

Tydelig vis en mann og han brer ikke maske.
Noen innspill p hvem dette kan vre?

Hva har han inni hetta, den er jo 30 cm hyere enn hodet.
Citera
2025-04-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Politiet endret ikke tidslinjen for nr de mener Fru Hagen ble fjernet fra sitt hjem uten grunn. Mellom 10.07 og 11.12 er n gjeldende. De vet TH er hettemannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det man m sprre seg er hvorfor det ikke er noen mistenkelige observasjoner, bilder eller videoopptak, hverken nedover gangveien eller oppover Sloraveien og gjennom boligfeltet, etter den hektiske morgentimen kl. 8-9 med en rekke observasjoner politiet mener kan knyttes til saken. Hvorfor er alle mystiske bevegelser begrenset til denne timen og ikke senere...
Ja, det er meget spesielt! De nye, interessante observasjonene som politiet undersker finner sted en time eller mer fr hun ble antatt fjernet fra sitt hjem.
Citera
2025-04-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Avhrt melder at de jobber med saken. Har ftt tak i nye kilder sier de. De har aldri dekket saken fr, men har fulgt den fra dag 1 sier de.

Minutt 11 i denne episoden

https://open.spotify.com/episode/0Lg...TOmgb3gwtAwWJQ

Mer sier de ikke av substance. De jobber med saken ila. ret.

Veldig bra. Her er noen utdrag av det de sier:

En annen sak som veldig mange av vre lyttere har tatt kontakt med oss om (...) det er jo selvflgelig forsvinningen av AEH (...) Vi var egentlig ganske tidlig i den saken, selv om vi ikke har gjort noe p det. Vi jobbet med det. Jeg var en tur i Drammen (...) og vi jobbet opp mot en kilde som hadde opplysninger og vi gjorde en del opptak den gangen som vi egentlig aldri har gjort noe med.

Men n har vi ftt tak i noen nye kilder. Og vi tenker at det kanskje er p tide at vi ser litt p den saken og se om noe av den jobben vi gjorde den gangen i kombinasjon med det vi har ftt inn n, kan kaste nytt lys over den saken. (...)

Det er jo en skummel sak g ls p for vi vet jo at det har sitti over 60 politifolk oppi Lrenskog der og jobba p spreng for lse den saken her, og s vet vi at det har vrt en liten skyggegruppering som har holdt til nedi Drammens-omrdet der, som du skulle mte, og som ogs har jobba for lse saken, men de har ikke vrt i nrheten (...) N kommer ikke alt ut i mediene (...)

Vi skal i hvert fall se p saken i lys av de tingene vi sitter p fra den gangen og som vi har ftt inn i dag, og kanskje bidra til kaste et nytt lys over saken.

"Avhrt" forteller ogs hvorfor de ikke har tatt opp denne saken fr og sier det bl.a. er fordi de var ganske nyoppstartet i begynnelsen av forsvinningssaken og hadde lite ressurser den gang. Men "Avhrt" sier at de jobber aktivt med saken n og ber folk om tipse "Avhrt":

"Hvis DU har tips i denne saken, hvis du ikke har turt g til politiet s ta kontakt med "Avhrt". Vi tar i mot absolutt alle tips."
Citera
2025-04-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Veldig bra. Her er noen utdrag av det de sier:

En annen sak som veldig mange av vre lyttere har tatt kontakt med oss om (...) det er jo selvflgelig forsvinningen av AEH (...) Vi var egentlig ganske tidlig i den saken, selv om vi ikke har gjort noe p det. Vi jobbet med det. Jeg var en tur i Drammen (...) og vi jobbet opp mot en kilde som hadde opplysninger og vi gjorde en del opptak den gangen som vi egentlig aldri har gjort noe med.

Men n har vi ftt tak i noen nye kilder. Og vi tenker at det kanskje er p tide at vi ser litt p den saken og se om noe av den jobben vi gjorde den gangen i kombinasjon med det vi har ftt inn n, kan kaste nytt lys over den saken. (...)

Det er jo en skummel sak g ls p for vi vet jo at det har sitti over 60 politifolk oppi Lrenskog der og jobba p spreng for lse den saken her, og s vet vi at det har vrt en liten skyggegruppering som har holdt til nedi Drammens-omrdet der, som du skulle mte, og som ogs har jobba for lse saken, men de har ikke vrt i nrheten (...) N kommer ikke alt ut i mediene (...)

Vi skal i hvert fall se p saken i lys av de tingene vi sitter p fra den gangen og som vi har ftt inn i dag, og kanskje bidra til kaste et nytt lys over saken.

"Avhrt" forteller ogs hvorfor de ikke har tatt opp denne saken fr og sier det bl.a. er fordi de var ganske nyoppstartet i begynnelsen av forsvinningssaken og hadde lite ressurser den gang. Men "Avhrt" sier at de jobber aktivt med saken n og ber folk om tipse "Avhrt":

"Hvis DU har tips i denne saken, hvis du ikke har turt g til politiet s ta kontakt med "Avhrt". Vi tar i mot absolutt alle tips."

Spennende, jeg liker avhrt og mten de kommuniserer med publikum.
Jeg har mer tro p dem enn Milli for si det snn.
Citera
2025-04-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har sidestilt opptak av Hettemannen og Tom Hagen for sammenligne ganglag.
Begge har en eiendommelig mte g p, som jeg mener ligner veldig. Det er alt jeg kan si.

Sammen med det faktum at politiet lot media i mnedsvis f vise ganske omfattende
videoopptak av det som ble sagt vre et "vitne", gjr at jeg i hvertfall tenker at de
hadde mistanke om at dette var TH.

S har man alts denne utsjekkingen, som var gjort p et blunk.

Jeg har ikke fasit, men tenker mitt.
Helt enig i at det ligner. Men samtidig, dette kan ogs se ut som veldig mange eldre menn som har blitt stive i hoftene.
Citera
2025-04-16, 22:51
Medlem
Svaret er kanskje at hettemannen er TH med latexmaske.

Eksempel: https://www.etsy.com/listing/9891506...-man-with-hair
Senast redigerad av sukhoi34 2025-04-16 kl. 22:54.
Citera
2025-04-16, 23:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Helt enig i at det ligner. Men samtidig, dette kan ogs se ut som veldig mange eldre menn som har blitt stive i hoftene.

Sprsmlet blir jo hvor mange eldre menn med akkurat dette ganglaget som gikk akkurat den ruta p akkurat dette tidspunktet akkurat den dagen, som attptil ble spass interessant for politiet at en lengre overvkningsvideo ble publisert bredt i alle medier i flere mneder fordi denne personen var ansett som et mulig viktig "vitne".

Hvorfor har man da ikke publisert flere videoer av lignende eldre menn med slikt ganglag gende diverse ruter rundt i Lrenskog-omrdet? Hvor mange av dem gikk f.eks tur rundt Langvannet den dagen - det kan jo potensielt ha vrt hundrevis av dem? Hvorfor er ikke de etterlyst som vitner? Hvis det alts er "veldig mange eldre menn" med slikt ganglag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in