2025-04-15, 10:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Ja det är bra att Chrippa la av med helgfestandet .

Ja just nu festar han väl inte alls vad jag hört.....
Citera
2025-04-15, 10:44
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Du får nog läsa vad jag skrev en gång till.
Jag har aldrig påstått att nedläggningen inte berodde på otillräckliga bevis. Jag påstår att det finns självklart bevis, annars hade inte åklagaren valt att delge Chrippa misstanke om brott.
Bevisen som finns är delvis en konversation med Chrippa där han har försökt förmå någon att begå grov misshandel, annars hade han inte blivit delgiven misstanke. Sen som du själv har skrivit så räcker inte det, utan det måste finnas en konkret fara för fullbordan för att brottet skulle fullbordas. Men det betyder inte att det INTE finns några bevis fortfarande, som husky30 påstår och som jag citerat in och fetmarkerat ovan.

Utredningen lades ner för att det inte gick att bevisa den konkreta faran, inte för att det inte finns några bevis. Det är och har varit min ståndpunkt hela tiden.
Så du menar att det finns självklart bevis på att Jocke, Anjo och Rask har förtalat chrippa och Linnea?
Senast redigerad av Deimos01 2025-04-15 kl. 10:46.
Citera
2025-04-15, 10:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Så du menar att det finns självklart bevis på att Jocke, Anjo och Rask har förtalat chrippa och Linnea?

Eftersom det tydligen räknas som förtal även om det som sägs är sant, samt att båda sidor vräkt ur sig saker mot och om varandra, så får vi väl anta att det inte är svårt att hitta bevis. Frågan är väl om myndigheter öht orkar bry sig?
Citera
2025-04-15, 10:55
Medlem
Citat:

Har de blivit delgiven skäligen misstanke?
Citera
2025-04-15, 11:04
Medlem
Citat:
Du får nog läsa vad jag skrev en gång till.
Jag har aldrig påstått att nedläggningen inte berodde på otillräckliga bevis. Jag påstår att det finns självklart bevis, annars hade inte åklagaren valt att delge Chrippa misstanke om brott.
Bevisen som finns är delvis en konversation med Chrippa där han har försökt förmå någon att begå grov misshandel, annars hade han inte blivit delgiven misstanke. Sen som du själv har skrivit så räcker inte det, utan det måste finnas en konkret fara för fullbordan för att brottet skulle fullbordas. Men det betyder inte att det INTE finns några bevis fortfarande, som husky30 påstår och som jag citerat in och fetmarkerat ovan.

Utredningen lades ner för att det inte gick att bevisa den konkreta faran, inte för att det inte finns några bevis. Det är och har varit min ståndpunkt hela tiden.

Nej, det är nog du som får gå tillbaka och läsa vad du själv skrev från början. Du skrev
"I detta fall är det inte brottet i sig som inte kan bevisas, utan faran för dessa fullbordan" och "det har således ingenting med bevisföringen att göra".
Detta är helt felaktigt, för det är precis så att brottet i sig inte kan bevisas och det är därför åklagare lagt ner. Som jag redan skrivit, att det ska finnas fara för brottets fullbordan är ett rekvisit för att man ska kunna dömas till ansvar, kan inte åklagare bevisa att det funnits så har åklagare inte tillräckliga bevis för att åtala. Det har således allt med bevisföringen att göra och då blir det väldigt konstigt att påstå att det inte har någonting med det att göra, som du gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Där är vi inte överens. Många gånger har det kommit ut uppgifter i tråden som har förkastats av vissa ffa av Pallal. Efter ett tag finns det tex ett dagboksblad på exakt det som har påståtts.

Vet du, jag är lite trött på att det ploppar upp massa andra som vill ha sin del av kakan i själva Chrippacirkusen. Jag har läst lite kommentarer där och det är söm att läsa i trådarna här. Inget nytt alls.

Att någon idiot påstår att Chrippa inte är misstänkt för ekobrott gör inte att de som skriver här har rätt hela tiden. Alla med hjärna fattar att Chrippas deklarerade inkomst och hur han levt de senaste åren inte går ihop, det var bara en tidsfråga innan han skulle åka dit för det. Likaså nu när man ska hålla på med personerna under sekretess, alla fattar att det är Linnea, Julia och Thomas det handlar om.

Jag förstår att det för vissa är svårt att ta in vad någon med normal verklighetsförankring och iq över 80 tycker och tänker om det här.
Citera
2025-04-15, 13:28
Medlem
Citat:
Nej då får du läsa igen vad jag skrev.
Utredningen lades inte ner pg a att det inte finns bevis som du påstår.
Den lades ner för att andra parten nekade förfrågan från Chrippa och således fanns ingen konkret fara för att brottet skulle fullbordas. Det avslöjar inte om det finns eller inte finns bevis för att Chrippa har försökt förmå någon att begå brottet, så var får du "inga bevis" ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Nej, det är nog du som får gå tillbaka och läsa vad du själv skrev från början. Du skrev
"I detta fall är det inte brottet i sig som inte kan bevisas, utan faran för dessa fullbordan" och "det har således ingenting med bevisföringen att göra".
Detta är helt felaktigt, för det är precis så att brottet i sig inte kan bevisas och det är därför åklagare lagt ner. Som jag redan skrivit, att det ska finnas fara för brottets fullbordan är ett rekvisit för att man ska kunna dömas till ansvar, kan inte åklagare bevisa att det funnits så har åklagare inte tillräckliga bevis för att åtala. Det har således allt med bevisföringen att göra och då blir det väldigt konstigt att påstå att det inte har någonting med det att göra, som du gjorde.

Då tar vi det från allra första början.
Du skrev att "Så kan man inte säga..." till ovan inlägg.
Vad i det inlägget är fel? Husky30 påstod att det inte finns några bevis och jag påstår att bara för att utredningen lades ner, så avslöjar inte det att det inte finns bevis för att Chrippa har försökt förmå någon att begå brottet. Jag påstår inte att nedläggningen inte var pg a otillräckliga bevis eller att brottet skulle vara annat än stämpling.

Läs själv vad du skriver, "Otillräckliga bevis". Jag har aldrig motsatt mig att det.
Det jag motsätter mig är att man far med osanning att "det finns inga bevis".
Citera
2025-04-15, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Alltså, du känner inte du överdriver lite nu? En hitman? Ärligt?
Sen så har han ju inte kontaktat någon. All blev nedlagt i brist på bevis. Så du kan sluta den osanningen.

Om vi kanske ska ta och skilja på äpplen och päron, det här börjar bli alldeles för dumt...

Polisen hittade information i mobil, i textformat mm, att C försökt förmå annan person att utföra brottsliga handlingar mot J och A.
Helt sjukt om du frågar mig. Oavsett om det inte blev nånting med det. Att ens komma på tanken, mot sin familj, är totalt sinnessjukt, även om det ENDA han skulle ha skrivit (vilket han nu inte gjorde) är "Öh Öh Öh, kan inte du spöa J? Öh?"

Utredningen las ner för att det inte gick att bevisa att nåt kunde/skulle ha hänt. Inte för att det från börja inte fanns någon information om det.
Skriver så att t o m du ska förstå.

Hur VET du att han inte har kontaktat någon? Vet du mer än polisen?
Citera
2025-04-15, 13:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Har de blivit delgiven skäligen misstanke?
Intressant att du plötsligt la till skäligen misstänkt.
Var chrippa skäligen misstänkt för stämpling till grov misshandel? Vart kan jag läsa det?
Jag vet inte vilket grad av misstänkt Jocke, Anjo och Rask är, det har nog inte blivit offentligt ännu eftersom det fortfarande utreds.
Citera
2025-04-15, 13:43
Medlem
Citat:
Intressant att du plötsligt la till skäligen misstänkt.
Var chrippa skäligen misstänkt för stämpling till grov misshandel? Vart kan jag läsa det?
Jag vet inte vilket grad av misstänkt Jocke, Anjo och Rask är, det har nog inte blivit offentligt ännu eftersom det fortfarande utreds.

Det är minimala misstankegraden som krävs för att bli delgiven misstanke om brott.
Citera
2025-04-15, 13:48
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Det är minimala misstankegraden som krävs för att bli delgiven misstanke om brott.
Så Chrippa var inte skäligen misstänkt för stämpling till grov misshandel? Varför tog du ens upp skäligen då?

Chrippa var misstänkt för stämpling till grov misshandel.
Jocke, Anjo och Rask är misstänkta för förtal av chrippa och Linnea.
Och enligt dig betyder det att det självklart finns bevis, annars hade dom inte blivit delgivna misstanke om brott.
Senast redigerad av Deimos01 2025-04-15 kl. 13:50.
Citera
2025-04-15, 14:30
Medlem
Citat:
Så Chrippa var inte skäligen misstänkt för stämpling till grov misshandel? Varför tog du ens upp skäligen då?

Chrippa var misstänkt för stämpling till grov misshandel.
Jocke, Anjo och Rask är misstänkta för förtal av chrippa och Linnea.
Och enligt dig betyder det att det självklart finns bevis, annars hade dom inte blivit delgivna misstanke om brott.

Var han delgiven misstanke för stämpling av grov misshandel? Ja!
Alltså var han minimum skäligen misstänkt.

Är de verkligen delgivna misstanke om förtal av Chrippa & Linnea?
Vad har du för bevis för detta påstående?
Att vara anmäld och delgiven misstanke om brott är inte samma sak.
Citera
2025-04-15, 14:59
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Var han delgiven misstanke för stämpling av grov misshandel? Ja!
Alltså var han minimum skäligen misstänkt.

Är de verkligen delgivna misstanke om förtal av Chrippa & Linnea?
Vad har du för bevis för detta påstående?
Att vara anmäld och delgiven misstanke om brott är inte samma sak.
Om att få veta att man misstänks för ett brott är = skäligen misstänkt, då är ju Jocke, Anjo och Rask skäligen misstänkta för att ha förtalat chrippa och Linnea.

Rask berättade ju att de fått veta att de är misstänkta för brott och blivit kallade till förhör, det är inte bara en anmälan, det är en pågående utredning där de är misstänkta. Så ja de har blivit delgivna misstänker om brott. Källa Rasks egna ord, och även om Rask är en ökänd lögnare så har jag svårt att se varför han skulle ljuga om något sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in