2024-12-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Hyfsad storlek? När jag sätter mig framför en 24" (eller 27" också) så upplevs de som väldigt små.

1080p gör dessutom att man inte kan köra allt för liten text heller så allt kommer se pixlit ut.

Ja jag kanske är lite gammal men förr tyckte man ju 17" va stort 27 har jag haft och kändes enormt.

Men de är väl bara att skriva in storlek och upplösning du vill ha sen ta första bästa till bra pris

Du kanske skulle kolla på nån billig tv istället

Svårt att ge råd när man inte vet va du ska arbeta med på den.
Citera
2024-12-15, 07:14
Avslutad
Jag har en Dell UltraSharp U2720Q 27 Inch 4K UHD som jag är nöjd med. Bra färger och prestanda för pengarna och USB-c portar på sidan.

27" är perfekt för mig. Eventuellt skulle jag gå upp till 32" nästa gång, men jag har hellre två skärmar bredvid varandra än en jättestor.

Dell, LG, Asus, Samsung m.fl. har skärmar med ungefär liknande prestanda i olika prisklasser. Det finns en massa tester på nätet. Google på vad du tänker använda skärmen till. T.ex. "best computer monitor for editing photos and videos".
Senast redigerad av djejjeff 2024-12-15 kl. 07:18.
Citera
2024-12-16, 09:56
Medlem
GrillTeknikers avatar
Det är 2024, finns ingen anledning att köpa en mindre skärm än 32".

Kör på en Samsung eller LG 32" 4K, det är inte många tusenlappar, dina ögon och nacke kommer tacka dig.

Och för helvete inga ultrawide eller böjda skärmar - det är bara en gimmick för spelnördar och folk som tycker att det är viktigare att skärmen ser fräck ut än att den faktiskt är ergonomisk. Det må låta som bra saker i teorin, men i praktiken får du en jättebred men jättelåg skärm (ultrawide) eller konstiga perspektivskiftningar (böjd skärm). Böjda skärmar kanske går att vänja sig vid, men jag gjorde det fortfarande inte efter flera veckor, så det blev retur. Och kul att behöva "vänja om sig" varenda gång man ska använda nån annan, vanlig platt, skärm....
Senast redigerad av GrillTekniker 2024-12-16 kl. 10:00.
Citera
2025-04-15, 09:13
Moderator
Mappings avatar
Mac och macOS --> Mac: köpråd
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto