2025-04-14, 22:04
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Inget konstigt med oavgjort borta mot aik men det här är det sämsta jag sett på länge. Vi är inne på tredje säsongen med den allsvenska demontränaren Rydström. Inte ett skott på mål lyckades ålahuvet åstadkomma.

Ja, förstår inte riktigt startandet av Ali och Bolin. Båda är alldeles för klena för en sån här match och de är inne i en svacka nu, inte för att jag någonsin varit särskilt såld på nån av dem ändå. Bolin är alldeles för tunn i kroppsbyggnaden och Ali funkar bäst som inhoppare. Idag dribblade han bort sig själv några gånger och tappade bollen som ledde till farliga omställningar. AIK spelade precis så som man kan förvänta sig, hög press med 30.000 i ryggen, fysiskt och lågt försvar. Den traditionella brunkarfotbollen som väldigt sällan funkar bra för oss. Jansson och Rosengren bra dock.
Citera
2025-04-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske jag som är enögd, men jag tycker vi är det klart bättre laget? Var det straff förresten? Har inte hunnit kolla.
Fråga Axén han kan handsregeln har jag hört.

Skott mot mål som tar på armen, men/och armen är nära kroppen

(Jag tycker inte att man ska döma straff, men jag kan inte regelverket längre).
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-04-14 kl. 22:14.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske jag som är enögd, men jag tycker vi är det klart bättre laget? Var det straff förresten? Har inte hunnit kolla.

AIK var absolut bättre utan att vara bra, var väl en typisk AIK insats.
Säkra bakåt med typ 1 bra läge att göra mål, straffen? Om du menar Strygers arm mot kroppen så nä ingen straff.
Citera
Medlem
Ziccco3s avatar
S.Ä.S.B
Nu börjar det bli dags för att fotboll ska spelas på gräs.
Vi kör en Allsvenska för spel på gräs:
IFK Göteborg, Halmstad BK, Malmö FF, GAIS, ÖIS, Gnaget, Degerfors IF, Kalmar FF, Helsingborgs IF, Östers IF, Mjällby AIF,
Landskrona BOIS, Varberg och Värnamo.

Sedan en 11manna futsal utomhus för plastlag: Djurgårdens IF, Bajen, Sirius, Elfsborg, Norrköping, Häcken, Östersund, Gefle, Örebro, AFC Eskilstuna, Assyriska, Brage, Sandviken, Sundsvall och Umeå.

Tv pengar efter tittare och Lennart delas bara ut till de lag som spelar på rätt underlag, inte grus, asfalt eller plast.

Ni som vet ni vet, om inte kolla in Gnaget mot MFF idag. Så ska fotboll spelas.
Rydström, Thomasen samt alla spelare på planen och dessutom publiken tycker det är roligare med gräs än grus, plast eller asfalt.

Hata alla, älska AIK.
Citera
2025-04-14, 22:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Ni var det bättre laget absolut. Ingen straff, Stryger hade armen intill kroppen.
Citera
2025-04-14, 22:07
Medlem
Citat:
Inget konstigt med oavgjort borta mot aik men det här är det sämsta jag sett på länge. Vi är inne på tredje säsongen med den allsvenska demontränaren Rydström. Inte ett skott på mål lyckades ålahuvet åstadkomma.
Har Rydström tappat det? Otroligt konstiga intervjuer i paus och efter matchen.
Citera
2025-04-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja, förstår inte riktigt startandet av Ali och Bolin. Båda är alldeles för klena för en sån här match och de är inne i en svacka nu, inte för att jag någonsin varit särskilt såld på nån av dem ändå. Bolin är alldeles för tunn i kroppsbyggnaden och Ali funkar bäst som inhoppare. Idag dribblade han bort sig själv några gånger och tappade bollen som ledde till farliga omställningar. AIK spelade precis så som man kan förvänta sig, hög press med 30.000 i ryggen, fysiskt och lågt försvar. Den traditionella brunkarfotbollen som väldigt sällan funkar bra för oss. Jansson och Rosengren bra dock.
Håller inte med. Ali och Bolin håller i vanliga fall hög klass på kanterna. Ett av felen är att vi bara startar med en anfallare. Vi skapar knappt någonting men håller defensiven. Statistiken finns från förra säsongen. Finns bara fyra matcher Malmö måste vara försiktiga och det är på plast, Häcken, Djurgården, Elfsborg o Hammarby.
Citera
2025-04-14, 22:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fråga Axén han kan handsregeln har jag hört.

Skott mot mål som tar på armen, men/och armen är nära kroppen.
Då vet Axén mer än mig för jag har verkligen noll koll på den där jävla regeln mer än att man inte får handbollsrädda.
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
AIK var absolut bättre utan att vara bra, var väl en typisk AIK insats.
Säkra bakåt med typ 1 bra läge att göra mål, straffen? Om du menar Strygers arm mot kroppen så nä ingen straff.
Aa, precis Stryger. Jag tycker faktiskt att vi är riktigt bra idag. Särskilt pressspelet ser fint ut med många bollvinster. Att kunna stressa MFF är absolut inget många lag lyckas med även om det är på hemmaplan inför 30k rättrogna. Vi saknar också en hel del tunga pjäser just nu som kommer göra en stor skillnad när dom kommer tillbaka. Bara en sån sak att Joelsson går in och gör sin första match idag är ju en ganska stor grej.
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ni var det bättre laget absolut. Ingen straff, Stryger hade armen intill kroppen.
Aa, fair enough.
Citera
2025-04-14, 22:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Ni som vet ni vet, om inte kolla in Gnaget mot MFF idag. Så ska fotboll spelas.
Fotboll ska alltså spelas som i Championship. Då vet vi att du är nöjd idag, bravo!
Citera
2025-04-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har Rydström tappat det? Otroligt konstiga intervjuer i paus och efter matchen.
Jag tror han är en fejk som hittat en intressant spelfilosofi i Brasilien. Finns inget som tyder på att han förstår spelet med sina byten och ”analyserna av statistiken”. Tror han kan vara bra i omklädningsrummet då han är van vid detta men hans fotbollsanalyser är bara galmatias. Det han är bra på är att snacka och vara nyfiken sedan tar det slut.
Citera
2025-04-14, 22:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag tror han är en fejk som hittat en intressant spelfilosofi i Brasilien. Finns inget som tyder på att han förstår spelet med sina byten och ”analyserna av statistiken”. Tror han kan vara bra i omklädningsrummet då han är van vid detta men hans fotbollsanalyser är bara galmatias. Det han är bra på är att snacka och vara nyfiken sedan tar det slut.
BaggeBo kommer gråta glädjetårar när han läser ditt inlägg.
Citera
2025-04-14, 22:26
Medlem
Citat:

Aa, precis Stryger. Jag tycker faktiskt att vi är riktigt bra idag. Särskilt pressspelet ser fint ut med många bollvinster. Att kunna stressa MFF är absolut inget många lag lyckas med även om det är på hemmaplan inför 30k rättrogna. Vi saknar också en hel del tunga pjäser just nu som kommer göra en stor skillnad när dom kommer tillbaka. Bara en sån sak att Joelsson går in och gör sin första match idag är ju en ganska stor grej.

Ni spelar exakt som ni borde idag, kollar man spelare för spelare så är vi väl bättre än er på i stort sett varje position.
Men ni har en jävligt bra matchplan och springer i 90 minuter och skyddar målet till varje pris.

Det är många gånger MFF nöter ner motståndet eller att nån enstaka prestation fixar vinsten men idag var vi aldrig nära.
Så jag väljer att inte köra Djurgårdsgnället ikväll, är motståndaren bättre så får man erkänna detta faktum 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in