2025-04-14, 18:20
Medlem
Incendios avatar
Caroline verkar ändå leva snålt till skillnad från många andra i liknade artiklar som har både ägt fyra fordon och bott i hus. Caroline bor i en mindre hyresrätt och äger ingen bil. Jag reagerar mer på Anja Fors i mormors-åldern som har ett spädbarn. Kvinnor i andra halvan av 40-årsåldern blir sällan gravida spontant och eftersom att hon också är ensamstående med en så liten kan vi nog gissa att hon åkt till Danmark och skapat ett faderlöst barn. Anja bor dessutom i bostadsrätt.
Citera
2025-04-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har lärt mig att sambandet mellan arbetsinsats och lön är svagt. Många vill att det ska vara annorlunda, men så är icke fallet.
Så är det, därför är det viktigt att man ser över vilken arbetsinsats som betalar sig bäst innan man hoppar på lyckotåget. Du bör ha noterat att jag konstant förespråkar att man ska tänka igenom sina alternativ före, inte efter?
Citera
2025-04-14, 18:29
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jo, uppenbarligen då hon bor i Uppsala

Men bara för hon flyttar så löses inte problemet.

Det tror jag faktiskt att det gör.
Skaffar hon en lägenhet som kanske kostar 6000:-/månaden, så får hon mer pengar över.
Citera
2025-04-14, 18:31
Medlem
Anja bor dessutom i bostadsrätt.
[/quote]

Då är man inte fattig.
Citera
2025-04-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Det sitter massa världsfrånvända nyliberaler på detta forumet som antagligen inte har barn själv och spyr ut fördomar mot fattiga. Det spelar liksom ingen roll att maten, hyrorna, elen och allt annat stigit svinmycket i pris senaste åren samtidigt som löner inte hänger med alls och stöd från samhället bara bantas ner (ex bostadsbidrag) Nä är man fattig så beror det på att man kedjeröker bland under fläkten och köper massa energidryck. Sånt otroligt klassförakt och brist på empati. Ju fler fattiga människor vi får I Sverige pga den här regeringens skitpolitik ju fler hånfulla kommentarer om att fattiga är lata, får skylla sig själva, de kan väl äta gröt etc spys it
Din miserabla tillvaro är inte regeringens fel, det är bara du som suger på det här med att existera.
Citera
2025-04-14, 19:40
Medlem
Katzyns avatar
Det är väl inte konstigt att det inte går runt på 16 000 efter skatt i lön med tre barn. Den som påstår att det går, nej det gör det inte, möjligen om man har ett oerhört billigt boende, men det brukar inte vara ensamstående i storstäder förunnat.

Det är klart att hon lär ha gjort några dåliga val i livet med tre barn, jättelåg lön och ingen närvarande pappa. Men jag tycker ändå att det är ovärdigt för Sverige att det ska vara såhär. Hon jobbar ju ändå. Jobbar man heltid eller ens egentligen 75% tycker jag faktiskt man ska ha en lön som går att leva på, att det inte gör det och inte heller skjuts till tillräckligt med bidrag är faktiskt skamligt, hur mycket man än vill ondgöra sig över att hon skaffade barn med fel snubbe eller borde valt ett yrke med högre lön.
Citera
2025-04-14, 19:42
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det tror jag faktiskt att det gör.
Skaffar hon en lägenhet som kanske kostar 6000:-/månaden, så får hon mer pengar över.
1. Det är inte gratis att flytta.
2. Jobbar hon i en småkommun så kommer även lönen att sänkas.
3. Bor hon i en småkommun kan det eventuellt finnas behov av bil.
Citera
2025-04-14, 19:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Anja bor dessutom i bostadsrätt.

Då är man inte fattig.
[/quote]
Det kan vara billigare med bostadsrätt.
Citera
2025-04-14, 19:50
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inte det under minimilönen i kollektivavtalet? 20 000 för att jobba heltid kan väl inte stämma?
Personlig assistent. Kollektivavtalet ligger där någonstans. Väldigt usel lön. Det verkar vara ett privat företag. Det finns ingen minimilön i Sverige. Företag är inte tvungna att betala lön enligt kollektivavtal.

Det här skulle lösa sig själv om Sverige hade minimilön som nästan hela västvärlden har.
Citera
2025-04-14, 20:04
Medlem
Kosmos.s avatar
Så hur lyckades hon jaga bort pappan? Eller är han död?
Om inte bör hon få underhåll fron honom...
Citera
2025-04-14, 20:11
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
1. Det är inte gratis att flytta.
2. Jobbar hon i en småkommun så kommer även lönen att sänkas.
3. Bor hon i en småkommun kan det eventuellt finnas behov av bil.

Herregud, det var inget.
Här finns då inga pensionärer som sover på gatan, eller ens någon gratis-butik för behövande, och kommunen har inte mer än 15 000 invånare.
Men lev du i din fantasi.
Citera
2025-04-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Så hur lyckades hon jaga bort pappan? Eller är han död?
Om inte bör hon få underhåll fron honom...

Det kan ha varit han som lämnade henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in