2025-04-14, 12:31
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ahh du vet alltså inte. Det är ok att ha fel 😊
Jag har också fel ibland. Du vet, det är knöligt att vara människa då och då
Du skrev att jag skulle hålla käften i går, dessvärre har jag lite svårt att ta order från människor jag inte känner.

Vad tror du händer nästa häktesförhandling? Omhäktning? Åtal?
Hur många nya namn kan det röra sig om utöver Linnéa, Julia och Thomas?

Du som har sån koll, hur ligger det till i utredningen rent tidsmässigt?
Nu har ju chrippa suttit häktad i 3,5 månad. Den tiden kommer ju räknas av ifrån hans fängelsestraff. Så spelar egentligen ingen roll hur länge han sitter i häktet, blir ju bara mindre tid i fängelse sen.
Citera
2025-04-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Nu har ju chrippa suttit häktad i 3,5 månad. Den tiden kommer ju räknas av ifrån hans fängelsestraff. Så spelar egentligen ingen roll hur länge han sitter i häktet, blir ju bara mindre tid i fängelse sen.

Nej, det har han inte. Han hade reseförbud så sent som i februari.
Citera
2025-04-14, 12:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Utredningen lades inte ner pg a åtalsunderlåtelse eller förundersökningsbegränsning, eller för att "det finns inga bevis". Utredningen lades ner för att det inte går att bevisa den konkreta faran för brottets fullbordan. Att det inte fullbordades har ju visat sig vara för att den andra parten nekade till Chrippas förfrågan. Med andra ord så lades utredningen ner pg a att den andra parten nekade förfrågan, inte för att "det finns inga bevis".
Fast det kan ju inte vara lagligt att försöka anlita personer för att grovt misshandla någon?
Även om denna person sa nej, så kunde ju chrippa har kontaktat flera personer tills någon sa ja, det måste ju vara olagligt att leta efter en person som kan utföra brottet?
Citera
2025-04-14, 12:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, det har han inte. Han hade reseförbud så sent som i februari.
Vad har reseförbud med häkte och fängelse att göra?

Edit: nu fattar jag, jag trodde chrippa häktades i januari, släpptes, och sen häktades igen efter typ 3 veckor
Citera
2025-04-14, 12:38
Medlem
Citat:
Vad har reseförbud med häkte och fängelse att göra?

Jadu - han satt inte i häkte då. Räkna på fingrarna så får du se att han inte suttit häktad 3,5 månader.
Citera
2025-04-14, 12:40
Avstängd
Citat:
Han har inte suttit häktad i några 3,5 månader.
Citera
2025-04-14, 12:41
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jadu - han satt inte i häkte då. Räkna på fingrarna så får du se att han inte suttit häktad 3,5 månader.
Du svara för snabb på min kommentar, jag la till en del
Citat:
Edit: nu fattar jag, jag trodde chrippa häktades i januari, släpptes, och sen häktades igen efter typ 3 veckor
Senast redigerad av Deimos01 2025-04-14 kl. 12:43.
Citera
2025-04-14, 12:43
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Han har inte suttit häktad i några 3,5 månader.
En av mina tidigare kommentarer.
Citat:
Men min poäng kvarstår, tiden i häktet kommer räknas av från fängelsestraffet, så spelar ingen roll om han sitter i häktet eller fängelset.
Citera
2025-04-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det gäller dagboksblad om förtalet som Tomtenissen påstår att det ska finnas dagboksblad som visar att det blev nedlagt 12/4. Vill bara försäkra mig om att vi menar samma innan jag ringer.

Jag skrev att man kan höra av sig till tingsrätten och be om ett dagboksblad finns det inget där så beror det säkert på att det är nedlagt.

Information jag fått är att det är nedlagt för att Chrippa har förtalat Rask också, det blir svårt att utreda när samtliga parter har kastat skit på varandra.

Kolla med tingsrätten i Linköping.
Citera
2025-04-14, 12:46
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nej, jag var inte för snabb, det var du som hade fel.
Om du inte vill svara på min Edit är det okej.
Min poäng kvarstår, hans tid i häktet kommmer räknas av ifrån fängelset, så spelar ingen egentlig roll om han sitter länge i häktet, då blir det bara mindre tid i fängelset sen.
Citera
2025-04-14, 13:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag skrev att man kan höra av sig till tingsrätten och be om ett dagboksblad finns det inget där så beror det säkert på att det är nedlagt.

Information jag fått är att det är nedlagt för att Chrippa har förtalat Rask också, det blir svårt att utreda när samtliga parter har kastat skit på varandra.

Kolla med tingsrätten i Linköping.

Men snälla du.

Alla polisutredningar finns inte hos tingsrätten.

Är du dum, dummare eller dummast?
Citera
2025-04-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Men snälla du.

Alla polisutredningar finns inte hos tingsrätten.

Är du dum, dummare eller dummast?

Men jag skrev att ni kan kolla där för troligtvis finns det ett dagboksblad eftersom Rask lär ha blivit delgiven brott eftersom han har varit på förhör kring detta men finns det inget så kan det vara som jag säger att det är nedlagt.

Vart har Jocke sagt att det inte är nedlagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in