2025-04-13, 20:02
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Är inte den som brukar ha fördomar och dra alla över en kam, men albaner är tyvärr svåra, både män och kvinnor. Har inga bra erfarenheter av dem och din beskrivning passar in på erfarenheterna av det jag själv varit med om och det nära vänner varit med om. Det är inget att lita på och inget att ha om man ska uttrycka en negativ åsikt om ett specifikt folk (även om det såklart finns undantag). Klart man kan älska någon ändå, men ska man tänka realistiskt och tänka på sig själv så är det bäst att låta det vara och lämna och gå vidare. Du kan definitivt hitta bättre, även om det känns svårt idag.
Citera
2025-04-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svingit001
Jag har träffat en kille som är 3 år yngre än mig o alban i ca 1 års tid.

Jag upplevde att allt va bättre i början när vi träffades och att han blivit mer kall och tillbakadragen med sina känslor ju mer tiden har gått.

Han har inte körkort eller jobb så jag får betala allt och han är samtidigt hasch missbrukare.

Jag kan inte rå för att jag älskar honom och han har varit mitt allt i 1 års tid, kan inte stå ut me tanken på att lämna honom men känner samtidigt inte att han älskar
mig då han är kall när vi ses, vill aldrig hitta på saker utanför lägenheten, har inte fått träffa hans familj, har varit otrogen i somras, ger mig aldrig presenter eller visar någon uppskattning men säger däremot att han älskar mig.

Han verkar alltid sur o deprimerad men träffar mig flera gånger i veckan samt skriver hela tiden. Jag blev gravid i november med hans barn men han ville inte behålla o blev istället arg på mig, när han tidigare hade sagt att han ville ha barn med mig.

Jag har tänkt att det har med kulturen att göra att han vill ta det sakta osv men både hans storebror och storasyster har en svensk partner.

Vad tycker ni att jag ska göra? Han säger att han bara är tillbakadragen och tyst som person

Han vill bara ha uppehållstillstånd (om han inte har det)

Du är naiv

Lämna relationen

Säg att du fick missfall

Skriv fader okänd på papperen

Det där blir aldrig bra
Citera
2025-04-13, 20:06
Medlem
Hur ska han köpa presenter????
Du betalar ju allt
Citera
2025-04-13, 20:20
Avslutad
Du måste lämna honom.
Citera
2025-04-13, 20:21
Medlem
Citat:

Jag upplevde att allt va bättre i början när vi träffades och att han blivit mer kall och tillbakadragen med sina känslor ju mer tiden har gått.

Han har inte körkort eller jobb så jag får betala allt och han är samtidigt hasch missbrukare.

Jag kan inte rå för att jag älskar honom och han har varit mitt allt i 1 års tid, kan inte stå ut me tanken på att lämna honom men känner samtidigt inte att han älskar
mig då han är kall när vi ses, vill aldrig hitta på saker utanför lägenheten, har inte fått träffa hans familj, har varit otrogen i somras, ger mig aldrig presenter eller visar någon uppskattning men säger däremot att han älskar mig.

Han verkar alltid sur o deprimerad men träffar mig flera gånger i veckan samt skriver hela tiden. Jag blev gravid i november med hans barn men han ville inte behålla o blev istället arg på mig, när han tidigare hade sagt att han ville ha barn med mig.

Jag har tänkt att det har med kulturen att göra att han vill ta det sakta osv men både hans storebror och storasyster har en svensk partner.

Vad tycker ni att jag ska göra? Han säger att han bara är tillbakadragen och tyst som person

Han verkar vara en dubbelnolla, både alban och helt sysslolös/low value. Läs på lite om low value men, där beskrivs män som din kille ganska väl. Han är en mix av kamelryttare och low value, dvs en katastrofal hybrid.

Hur ska denna nolla ta dig på allvar? Om du accepterar honom så sänker du dig till hans nivå, därför finns det ingen anledning att ta dig på allvar. Varken för oss eller för honom.

Skaffa dig ett liv, lite vett innanför pannbenet och sluta dejta kamelryttare och sandapor 🐒🧕🦧

Dumpa.

Ps: du ska dock ha en eloge för att du aborterade er avkomma. Ett mycket klokt beslut👍
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-13 kl. 20:32.
Citera
2025-04-13, 20:26
Medlem
Du ska inte lyssna på tomma ord utan bedöma honom för vad han gör. Du är bara en hink för honom. Som om han skulle gifta sig med dig. Nej.

Säg att du har cancer och kanske ska dö snart. Då kommer han att lämna dig och du kan sörja den där kraken som bara har kommit till Sverige med skit i baken. Så, gå. Planera ditt liv bättre nästa gång.
Citera
2025-04-13, 20:32
Medlem
Du har redan svarat på frågorna i din text.

"..han blivit mer kall och tillbakadragen med sina känslor ju mer tiden har gått."
Då lämnar man.

"Har inte körkort eller jobb så jag får betala allt..hasch missbrukare."
Dom umgås man inte med.

"..känner samtidigt inte att han älskar mig då han är kall när vi ses, vill aldrig hitta på saker..har inte fått träffa hans familj, har varit otrogen..ger mig aldrig presenter eller visar någon uppskattning."
Du har rätt. Du blir utnyttjad.

"Verkar alltid sur o deprimerad men träffar mig flera gånger i veckan samt skriver hela tiden.. "
Det är han. Du är hans pengar, självklart håller han kontakt med kontokortet.
Dags att gå.
Citera
2025-04-13, 21:07
Medlem
slowattacks avatar
Väldigt misogyna svar hittills.

Tror du vet vad du borde göra men att det är svårt när man är känslomässigt fast och inte riktigt vet hur livet ska se ut utan honom. Men jag lovar dig att det bara kan bli bättre om du blir singel. Dina känslor för honom kommer att gå över och du kommer fråga dig vad du såg hos honom egentligen.

Allt det du räknar upp skaver ju i dig. Du vill ju ha något annat. Du vill inte bli behandlad så. Det är inte ett sånt liv du vill ha. Men du får bara något annat med någon annan. Han kommer inte att ändra sig och du slösar bara bort tid. Tid du kan använda på att gå vidare. Börja lägga pengar på dig själv. Träffa vänner och släkt som får dig att må bra. Du har bara ett liv, slösa inte bort det på att må skit pga nån kille.
Citera
2025-04-13, 21:17
Medlem
A) lämna honom
B) bli en ensamstående mamma
Citera
2025-04-13, 21:42
Medlem
Citat:

hade jag varit dig hade jag brytit kontakten omedelbart.
Citera
2025-04-13, 22:12
Medlem
bomhulls avatar
Han verkar ju vara ett riktigt kap..NOT
Citera
2025-04-13, 22:17
Medlem
Kendras avatar
Var försiktig, Albanien är känd för sin hederskultur (speciellt norra delarna av Albanien om jag förstått rätt). Vet flera som flytt från detta då de levt under hot och tyvärr är de inte bara de själva som är i farozonen utan även direkt familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in