2025-04-13, 20:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sirius åker på ännu en stjärnsmäll, nu mot BP. Nästkommande två matcher MFF och Elfsborg, båda på bortaplan. Således tre poäng efter fem matcher att räkna med. Hur långvarig blir Lämmelmark i Sirius? De skulle ju växla upp i år.

Skönt med blåvit seger borta i Värnamo. Det blir nog äntligen en säsong där vi slipper ångesten från sensommaren och framåt.
Sirius 0-3-förlust hemma mot BP sätter Diffens Uppsala-viktoria i en annan dager.
Citera
2025-04-13, 21:50
Medlem
cokehyenas avatar
250410 - Kvartsfinal
250413 - Bajen
250417 - Kvartfinal

250501 - Semifinal
250504 - Solna
250508 - Semifinal

SVFF har alltså "slumpat" fram 2 st derbyn under vårt europeiska slutspel.
Senast redigerad av cokehyena 2025-04-13 kl. 21:53.
Citera
2025-04-13, 21:53
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
4+ poäng är OK, men 9 är faktiskt inte omöjligt. Om sedan Gnaget luggar Iffiff på en seger imorgon, så kan det bli riktigt roligt.

9 poäng är orealistiskt. Jag sa när schemat släpptes att första torsken blir Mjällby borta. Blir otroligt glad om vi löser en pinne där, de ser stabila ut och är svårspelade på Strandvallen.
Citera
2025-04-13, 21:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sirius 0-3-förlust hemma mot BP sätter Diffens Uppsala-viktoria i en annan dager.

Är Sirius helt under isen med Engelmark?

De verkade ha en gnista under den förre tränaren ...

Vad är det som spökar egentligen?
Citera
2025-04-13, 21:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Mjällby borta, Malmö hemma, Häcken borta kommande tre. Tar vi 4+ poäng på dessa är det en ruggigt fin start.

Kan gnagarna göra något mot Malmö imorrn tro? 1-1 vore fint.

AIK har kommit undan med blotta förskräckelsen i flera matcher?

Inte troligt att Guidetti lyckas tända laget ännu en gång.

Hur som helst är det dags att Himmelsblått visar var skåpet skall stå.

Kommer bli en spännande match.

Trots allt är känslan att AIK fått upp ett visst momentum ...
Citera
2025-04-13, 21:59
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
9 poäng är orealistiskt. Jag sa när schemat släpptes att första torsken blir Mjällby borta. Blir otroligt glad om vi löser en pinne där, de ser stabila ut och är svårspelade på Strandvallen.

Har varit svårspelade på Strandvallen. De senaste åren har de vunnit eller förlorat sina matcher lika ofta borta som hemma, så att MAIF skulle vara ett utpräglat svårt lag att slå på deras hemmaarena är lite av en myt.
Citera
2025-04-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
250410 - Kvartsfinal
250413 - Bajen
250417 - Kvartfinal

250501 - Semifinal
250504 - Solna
250508 - Semifinal

Sluta gråta, ni är inte ens i semi och kommer med största chans inte ta er dit, du gnäller om derbyn fucking man up, ni har som vanligt fått en gynnsam start på säsongen, ni har inga långa bortaresor under ert europaspel, ni har alltså hittills haft 2 matcher på er hemmaplan och en i uppsala och bara plastmatcher hittills, och 2 av era spelare som spelat minst gnäller i media om hur hemskt det är att dom måste utföra sitt välbetalda yrke, fucking kärringar hela högen. Ta mig fan vad jag hoppas vi vaskar cup-finalen bara för man ska slippa se ditt europagnäll.
Passar inte spelschemat så lämna walk-over fjollor.
Bara en påminnelse om vad jag sa till er gårdare förra säsongen när ni dom första 10 omgångarna knappt varit utanför sthlm och då fortfarande var med i guldracet och låg bra till, så sa jag att det kommer gå sämre för er sen när ni ska ut på riktigt gräs och mycket riktigt vad hände?

Nu dröjer det hela vägen fram till omgång 8 innan ni ska lämna sthlm för bortamatch mot blåvitt, vilket betyder att dom första 7 omgångarna har ni haft en resa utanför er stad hela den otroligt långa vägen till Uppsala, sluta gnälla om spelschema när man får det så gynnsamt. Och ja wooooow österrike tar ju 3 dygn med flyget eller. Så även om ni på nåt mirakulöst sätt skulle nå semi i ecl så spelar ni inga allsvenska matcher utanför sthlm förrän efter semin är klar.

Första 7 omgångarna har ni alltså 5 matcher på er hemmaplan ja jag räknar dagens derby som hemmaplan eftersom planen är er hemmaplan och era bortamatcher kommer ha varit mot sirius och bp, förbundet tar ingen hänsyn vilket jävla rövgnäll dom har lagt era matcher så gynnsamt det bara går.
Senast redigerad av fredrik29 2025-04-13 kl. 22:47.
Citera
2025-04-13, 22:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
AIK har kommit undan med blotta förskräckelsen i flera matcher?

Inte troligt att Guidetti lyckas tända laget ännu en gång.

Hur som helst är det dags att Himmelsblått visar var skåpet skall stå.

Kommer bli en spännande match.

Trots allt är känslan att AIK fått upp ett visst momentum ...
Tycker visserligen att spelet har hackat något, särskilt offensivt, men jag tycker vi vinner helt klart rättvist i båda matcherna. Speciellt Norrköping matchen hade sett helt annorlunda ut med en proper domare som inte blundar på två tämligen självklara straffar för att sen blåsa sönder matchen. Jag brukar inte gnälla på domarinsatser, men detta var något av det värsta jag sett i Allsvenskan. Beyond underkänd insats.

Med detta sagt har vi fortsatt jävligt svårt för Kalifatet, och ett oavgjort resultat på förhand kommer naturligtvis mottas med stor glädje
Citera
2025-04-13, 23:00
Medlem
Lundbondens avatar
https://www.sydsvenskan.se/artikel/18-malmofostrade-i-andra-allsvenska-klubbar-alla-kan-inte-spela-i-mff/

Det var många det.
Citera
2025-04-13, 23:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
För att använda en sliten klyscha. En match i taget. Elefanten äter man enbart upp i små bitar etc.
Citera
2025-04-13, 23:10
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
250410 - Kvartsfinal
250413 - Bajen
250417 - Kvartfinal

250501 - Semifinal
250504 - Solna
250508 - Semifinal

Det är väl lika bra, två matcher där ni har noll chans att ta poäng eller ens göra mål oavsett.
Citera
2025-04-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Med detta sagt har vi fortsatt jävligt svårt för Kalifatet, och ett oavgjort resultat på förhand kommer naturligtvis mottas med stor glädje
Nja Malmö har svårt på bortaplan mot aik. 2022 2-0 till aik och de senaste två åren, inga mål från något av lagen. Tror det är sex år sedan MFF vann på jordgubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in