Citat:
Ursprungligen postat av
cokehyena
250410 - Kvartsfinal
250413 - Bajen
250417 - Kvartfinal
250501 - Semifinal
250504 - Solna
250508 - Semifinal
SVFF har alltså "slumpat" fram 2 st derbyn under vårt europeiska slutspel.

Sluta gråta, ni är inte ens i semi och kommer med största chans inte ta er dit, du gnäller om derbyn fucking man up, ni har som vanligt fått en gynnsam start på säsongen, ni har inga långa bortaresor under ert europaspel, ni har alltså hittills haft 2 matcher på er hemmaplan och en i uppsala och bara plastmatcher hittills, och 2 av era spelare som spelat minst gnäller i media om hur hemskt det är att dom måste utföra sitt välbetalda yrke, fucking kärringar hela högen. Ta mig fan vad jag hoppas vi vaskar cup-finalen bara för man ska slippa se ditt europagnäll.
Passar inte spelschemat så lämna walk-over fjollor.
Bara en påminnelse om vad jag sa till er gårdare förra säsongen när ni dom första 10 omgångarna knappt varit utanför sthlm och då fortfarande var med i guldracet och låg bra till, så sa jag att det kommer gå sämre för er sen när ni ska ut på riktigt gräs och mycket riktigt vad hände?
Nu dröjer det hela vägen fram till omgång 8 innan ni ska lämna sthlm för bortamatch mot blåvitt, vilket betyder att dom första 7 omgångarna har ni haft en resa utanför er stad hela den otroligt långa vägen till Uppsala, sluta gnälla om spelschema när man får det så gynnsamt. Och ja wooooow österrike tar ju 3 dygn med flyget eller. Så även om ni på nåt mirakulöst sätt skulle nå semi i ecl så spelar ni inga allsvenska matcher utanför sthlm förrän efter semin är klar.
Första 7 omgångarna har ni alltså 5 matcher på er hemmaplan ja jag räknar dagens derby som hemmaplan eftersom planen är er hemmaplan och era bortamatcher kommer ha varit mot sirius och bp, förbundet tar ingen hänsyn vilket jävla rövgnäll dom har lagt era matcher så gynnsamt det bara går.