2025-04-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jaha, är det inbördeskrig nu igen din dumme jävel. Så varför bombar ryssen sina egna?
Det här blir också det sista från mig angående dig. Men tack för att du har fått mig att hata ryssen ännu mer.
Vet du inte vad inbördeskrig är? Det är bara hur jag ser på det hela.
Citera
2025-04-13, 18:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag får ge en uppdatering då det är mycket propaganda från båda sidor så vi måste sammanfatta alla påståenden:

Pro-Ryssland
Ryssarna tar mark med exponentiell ökning
De har stora framgångar
De kommer inleda en massiv våroffensiv snart.
Inga fredsavtal så långt ögat når

Pro-Ukraina
Ukraina försvarar sig fortsatt mycket bra och håller fronten kvar där den är
De har tagit mark i Belgorod regionen
Ryssarna står fortfarande stilla i Pokrovsk
Vilket stämmer då?
Exponetiell ökning, vafalls..1
Citera
2025-04-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ser ut som om du sitter och ljuger, igen.
Väldigt vanligt av dig.

https://kyivindependent.com/european-leaders-respond-to-russias-palm-sunday-attack-on-sumy-that-left-dozens-dead/

Man undrar varför grisarna inte använder sina vapen mot militären…
Är detta för att göra våra ryssapologeter nöjda?
Perversa typer, våra grisar och ryssapologeter.
Jag ljuger inte utan vet att civila tyvärr drabbats men målet var militärt. Det finns något att lära här för ukrainsk militär och det är att man inte ska ha stora möten bland civila i städer. Att försöka använda civila som sköldar är ett krigsbrott. Att soldater bjuder in familjen och gör dom till mål är rubbat. Det här har nu hänt en hel del gånger nu där militär har stora träffar eller fester i städer där ukrainska spioner ger ryssarna måldata och en iskander skickas. Man verkar inte kunna lära sig. Men det är väl fint att ni fått lite hatpropaganda att bli hysterisk över nu för det mals överallt.
Citera
2025-04-13, 18:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Detsamma gäller banderiter, packa ihop och ge sig iväg till västra Ukraina och lämna det rysktalade folket och Ryssland ifred, det är historiskt deras land i öster och söder. Banderiterna fick för mycket av sovjet.

Ryssar kan få vara ifred, i Ryssland.
Bara masa sig hem.
Finns det civila inom Ukrainas gränser som stödjer ryssarnas krigsbrott, följer de med sina grisar hem till Kreml.
I Ukraina har de gjort sitt, tillsammans med alla ryssapologeter.
Citera
2025-04-13, 18:44
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Jag är inte ensam om dessa åsikter i världen men ni är historielösa och korkade så propaganda från Kiev biter hårt i er.

Jag kan på rak arm bara komma på två personer som delar dessa åsikter, Lavrov och Putin.

Missade jag någon?
Citera
2025-04-13, 18:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jag är inte ensam om dessa åsikter i världen men ni är historielösa och korkade så propaganda från Kiev biter hårt i er.

Historia har absolut ingenting med detta att göra.
Än mindre duger det något som helst försvar för Ryssland.
Krigsbrott uppradade i mängder, från första dagen.
Har man en begränsad hjärna så mår man bra av dessa krigsbrott.
Citera
2025-04-13, 18:50
Medlem
holmiums avatar
Kul att ryssarna sköt ned en F15 idag. Man får lyfta på hatten och säga grattis !
Citera
2025-04-13, 18:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag ljuger inte utan vet att civila tyvärr drabbats men målet var militärt. Det finns något att lära här för ukrainsk militär och det är att man inte ska ha stora möten bland civila i städer. Att försöka använda civila som sköldar är ett krigsbrott. Att soldater bjuder in familjen och gör dom till mål är rubbat. Det här har nu hänt en hel del gånger nu där militär har stora träffar eller fester i städer där ukrainska spioner ger ryssarna måldata och en iskander skickas. Man verkar inte kunna lära sig. Men det är väl fint att ni fått lite hatpropaganda att bli hysterisk över nu för det mals överallt.

Sluta att LJUGA. Du har ingen aning om varför det var en militär pickup där. Den kan hämta/lämna material, vara militärpolis osv. Du tror med automatik att militären skulle ha ett stort möte där vilket du aldrig kan bevisa med LÖGNER. Att rySSland nu bombar civila mer och mer är ett erkännande att de kommer att förlora kriget. Ukrainska spioner agerar i rySSland inte i Ukraina. Det är i så fall rySSka spioner som är där. Jag tror du har svårt med att förstå många saker därför kan du inte komma med relevanta påståenden utan det är bara LÖGNER som vanligt från du.
Citera
2025-04-13, 18:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Ser du några militärer på bilderna?
Hur många soldater kan du räkna ihop?

Dina anklagelser om krigsbrott. Du har en länk med bilder?
Citera
2025-04-13, 18:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Kul att ryssarna sköt ned en F15 idag. Man får lyfta på hatten och säga grattis !

I vilket land då?
Ukraina har fått f16.
Klappträ.
Citera
2025-04-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Jag kan på rak arm bara komma på två personer som delar dessa åsikter, Lavrov och Putin.

Missade jag någon?
Ja typ 100 miljoner ryssar och flera hundra miljoner kineser och några hundra miljoner indier och hundratusentals ja totalts sett många miljoner araber, perser, latinos och afrikaner
Plus en majoritet ungrare, rumäner och slovaker.
Plus USAs nya regering (?).
Men huvudsaken är ändå vad folk anser på svenska FB.
Majoriteten har väl alltid rätt?
Citera
2025-04-13, 18:57
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
I vilket land då?
Ukraina har fått f16.
Klappträ.

Skrivfel: 5 och 6 sitter rätt nära på tangentbordet.

Du har helt rätt det var en F16 som ryssarna sköt ner.

Det var kul eller hur ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in