2025-04-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar
"Felicia Erikssons inkomst har de senaste åren vuxit från 54 000 kronor 2020 till 247 600 kronor 2023."

Låter jävligt lite för en av Sveriges största artister. Visst, Spotify och andra streamingtjänster ger inte så mycket men hon har ju turnerat extremt flitigt under de senaste åren, och det är ju där de stora pengarna ligger. Inte för henne uppenbarligen.

Gozzi tog väl 98% kan jag tänka mig.
Citera
2025-04-13, 10:37
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
För att ha turnerat mest som en prostituerad så är det väl helt okej årslön ändå?

Med vilka referensramar då? Kanske om man går på bidrag från soc.
Citera
2025-04-13, 10:53
Medlem
nina906s avatar
Hela Felicias live från igår. https://vm.tiktok.com/ZNdFevSs5/

Undrar vem mannen som satt med är, pojkvän?
Citera
2025-04-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jo, fast för många handlar musik, teater och skådespeleri inte om pengar, utan det är en passion och något som man verkligen vill syssla med.
Gissar att denna Felicia har en passion av att sjunga och stå på scen.
Är det cash man är ute efter så skall man nog hålla röven borta från musikscenen.

Självklart spelar pengar roll och i det här fallet rör det sig i det närmaste om en svältlön. En busschaufför tjänar fan bättre. Med tanke på hur omtalad och framgångsrik hon varit hade jag förväntat mig att se en inkomst på minst det dubbla.
Citera
2025-04-13, 11:33
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Självklart spelar pengar roll och i det här fallet rör det sig i det närmaste om en svältlön. En busschaufför tjänar fan bättre. Med tanke på hur omtalad och framgångsrik hon varit hade jag förväntat mig att se en inkomst på minst det dubbla.

Ja fast du blandar just nu ihop begrepp.
Rikedom och kändisskap är två skilda begrepp. Bara för att du är känd, omtalad och framgångsrik med din musik, så betyder det inte att du automatisk kommer att bli rik.
Jimi Hendrix var hade inga pengar när han dog 1970. Att hans förmögenhet växte postumt är en annan historia, men det är en framgång som stackars Hendrix inte fick ta del av.
Camilla Henemark behöver ingen närmare presentation. Hennes bidrag till musiken är stort, men trots det lever Camilla idag i fattigdom.
Citera
2025-04-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Ja fast du blandar just nu ihop begrepp.
Rikedom och kändisskap är två skilda begrepp. Bara för att du är känd, omtalad och framgångsrik med din musik, så betyder det inte att du automatisk kommer att bli rik.
Jimi Hendrix var hade inga pengar när han dog 1970. Att hans förmögenhet växte postumt är en annan historia, men det är en framgång som stackars Hendrix inte fick ta del av.
Camilla Henemark behöver ingen närmare presentation. Hennes bidrag till musiken är stort, men trots det lever Camilla idag i fattigdom.

Henemark har väl inte gjort musik de senaste 20-25 åren? Att hon slösat bort de pengar hon hade är ovidkommande. Tvivlar på att hon hade den här sortens pisslön när hon var musikaliskt aktiv.
Citera
2025-04-13, 12:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Henemark har väl inte gjort musik de senaste 20-25 åren? Att hon slösat bort de pengar hon hade är ovidkommande. Tvivlar på att hon hade den här sortens pisslön när hon var musikaliskt aktiv.

Henemark har inte fått supermycket för sin musik. Hon brukade få pengar stötvis genom att vara med i olika TV program eller de där beryktade 200 000:- av Expressen för att hon ställde upp på intervju om kungen.
Det låter mycket, men totalt är det inte speciellt mycket och det krävs enormt mycket horande och förnedring i TV innan man ens är uppe i en anständig knegarlön, speciellt om det är TV4 man sålt arslet till.
Att Camilla Henemark förmodligen tagit pissdåliga ekonomiska beslut och inte varit rädd om pengarna, är en annan historia. Har man tur, kan man se henne samla burkar i Stockholm.
Citera
2025-04-13, 12:47
Medlem
Citat:

Man får tänka på att hon är ganska ung fortfarande.

Hon är 23 år nu - 2020 när det sades att hon hade en inkomst på 54 000 kr så var hon alltså 18 år (gick fortfarande på gymnasiet?)

2023 var väl dessutom i början när Fröken Snusk började bli populär och började dra in pengar.

Sen i början av 2024 så startades ett aktiebolag som inte lämnat in någon redovisning än men jag gissar att intäkterna drar iväg 2024.

https://www.allabolag.se/foretag/tinis-consulting-ab/tullinge/ljudproduktion-musikproduktion/2KIXAG2I5YFXG
Citera
2025-04-13, 13:01
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Men lägg ner... Finns tusentals andra tjejer, snyggare tjejer, som sjunger bättre.
Hon kommer vara komma vidare någonstans om hon slänger Rasmus under bussen och pratar om kvinnohat. Då får hon sitta i några tv-soffor och prata om hennes kamp mot patriarkatet.
Felicia är en alldaglig, medioker och spritfet tjej .
Absolut inte hon är snygg och begåvad.
Citera
2025-04-13, 13:54
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Hänger inte med i detta men hon gjorde det alltså medvetet så det är inte Expressen som avslöjar henne mot hennes vilja?
Expressen har säkert avslöjat henne med hennes samtycke. Förmodligen finns det något avtal med Gozzi som förbjuder henne att avslöja sin ”hemliga identitet” och kanske också någon konkurrensklausul som förbjuder henne att idka musikalisk verksamhet under viss tid. Genom att Expressen avslöjar henne så blir alla sådana juridiska klausuler meningslösa. Tack vare meddelarfriheten och källskyddet så kommer Expressen aldrig att avslöja hur de fick reda på historien.

Jag kan inte tro annat än att hennes karriär underlättas av att det nu blir känt att det var hon som var Fröken Snusk, som helt okänd är det ju alltid svårare att få uppmärksamhet.
Citera
2025-04-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Man får tänka på att hon är ganska ung fortfarande.

Hon är 23 år nu - 2020 när det sades att hon hade en inkomst på 54 000 kr så var hon alltså 18 år (gick fortfarande på gymnasiet?)

2023 var väl dessutom i början när Fröken Snusk började bli populär och började dra in pengar.

Sen i början av 2024 så startades ett aktiebolag som inte lämnat in någon redovisning än men jag gissar att intäkterna drar iväg 2024.

https://www.allabolag.se/foretag/tinis-consulting-ab/tullinge/ljudproduktion-musikproduktion/2KIXAG2I5YFXG

54000/12 = 4500 i månaden. Fett. Hon hade tjänat mer på att jobba någon helg ibland på ICA.
Citera
2025-04-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Expressen har säkert avslöjat henne med hennes samtycke. Förmodligen finns det något avtal med Gozzi som förbjuder henne att avslöja sin ”hemliga identitet” och kanske också någon konkurrensklausul som förbjuder henne att idka musikalisk verksamhet under viss tid. Genom att Expressen avslöjar henne så blir alla sådana juridiska klausuler meningslösa. Tack vare meddelarfriheten och källskyddet så kommer Expressen aldrig att avslöja hur de fick reda på historien.

Jag kan inte tro annat än att hennes karriär underlättas av att det nu blir känt att det var hon som var Fröken Snusk, som helt okänd är det ju alltid svårare att få uppmärksamhet.

Knappast.

Såna avtal skulle förklaras ogiltiga.

Anledningen till att hon inte visar ansiktet och bekräftar sin identitet är för att hon för tillfället inte tjänar på det.

Antingen så går hon tillbaka och blir Fröken Snusk igen och då vill hon inte att hennes identitet ska vara känd eller så satsar hon på en solo-karriär och kan då "avslöja" sin identitet vid rätt tillfälle för publicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in