Citat:
Ett utökat självmord är en intressant och inte helt orimlig tanke. Att någon av 500 gäddor först ger sig på Sara eller Patrik för att sedan ta sitt eget liv känns kanske närmare till hands än att en gädda tar med sin familj. Eller? Både Sara och Patrik har dessutom barn, så skulle man verkligen vilja hämnas och låta de leva med sorgen vore det effektivast att ge sig på deras barn och eventuella barnbarn. Det vore också enklare eftersom barnen inte förväntar sig något attentat. Jag tänker i alla fall, att om jag verkligen skulle få för mig att hämnas så skulle jag attackera där det gjorde som mest skada. Då är det allt eller inget som gäller. Skulle jag ha ett så starkt hämndbegär så skulle den personens barn och barnbarn ligga mycket illa till. Men det är jag.
Citat:
Verkar som att inlägget flyttades av moderator till denna tråd (som jag sedan tidigare skrivit att jag lämnat).
Nåväl får försöka koka soppa på en spik.
Min huvudpoäng var i alla fall (i ett numera borttaget inlägg) att det är omöjligt att ta någon av daga utan de relevanta idéerna. Jag hänvisade till Raskolnikov i "Brott och straff" vars resonemang löper i stil med: "Napoleon och Alexander den Store slösade bort hela arméer med en axelryckning, och här sitter jag ångerful över att ha mördat en ockrargumma."
Anledningen till att det inte blivit någon hämnd från gäddornas sida är att Dumpen hittils haft rätt. Så fort de börjar publicera personer där deras utpekande helt enkelt inte stämmer (av olika skäl) så kommer Dumpen drabbas hårt.
Att Gäddor inte kan hämnas beror på att det inte är möjligt att basera våld på "chattande med barn i sexuellt syfte". Våld kräver en idé. Det går inte bara svinga knytnäven hur som helst. Dumpenpedofilerna har ingen idé utan är bara förtvivlade över uthängningen. Alltså kan Sara och Patrik tryggt fortsätt med sina uthängningar (så länge de har koll på att det verkligen är sant, vilket jag menar att de haft hittills).
Detta var kontentan i det numera borttagna inlägget.
Nåväl får försöka koka soppa på en spik.
Min huvudpoäng var i alla fall (i ett numera borttaget inlägg) att det är omöjligt att ta någon av daga utan de relevanta idéerna. Jag hänvisade till Raskolnikov i "Brott och straff" vars resonemang löper i stil med: "Napoleon och Alexander den Store slösade bort hela arméer med en axelryckning, och här sitter jag ångerful över att ha mördat en ockrargumma."
Anledningen till att det inte blivit någon hämnd från gäddornas sida är att Dumpen hittils haft rätt. Så fort de börjar publicera personer där deras utpekande helt enkelt inte stämmer (av olika skäl) så kommer Dumpen drabbas hårt.
Att Gäddor inte kan hämnas beror på att det inte är möjligt att basera våld på "chattande med barn i sexuellt syfte". Våld kräver en idé. Det går inte bara svinga knytnäven hur som helst. Dumpenpedofilerna har ingen idé utan är bara förtvivlade över uthängningen. Alltså kan Sara och Patrik tryggt fortsätt med sina uthängningar (så länge de har koll på att det verkligen är sant, vilket jag menar att de haft hittills).
Detta var kontentan i det numera borttagna inlägget.
Känns som denna fråga förtjänar en mer grundlig utredning. Att ge sig på Sara och Patrik tror jag inte på. Sara och Patrik har egentligen bara hjälpt gäddan
att börja ta tag i sina problem. Svårt att ge sig på någon som är till hjälp.
Att ge sig på den egna familjen är möjligt men det finns ingen rationalitet bakom varför en publikation på Dumpen skulle leda till det.
Nej målet för ett teoribaserat våld bör riktas mot ett dekadent och perverterat samhälle. Gäddan kan på så vis projicera sin egen perversion och gäddighet på samhällskollektivet. Om incels har begått dåd baserat på skakiga teorier och en mindre omöjlig situation, är det inte otänkbart med dåd utförda av "reformerade" gäddor. Deras situation är helt omöjlig, men detta är en utväg som ändrar minnet för eftervärlden.
Att ta livet av sig efter en uthängning innebär en slags förintelse. Inte bara har din kropp dött utan din heder och ditt minne har förstörts för all framtid. Livet är redan kört, men här finns ändå möjlighet till att förbättra utsikterna för eftervärlden, genom att projicera skammen på samhället.
Senast redigerad av EnZachris 2025-04-13 kl. 06:46.
Senast redigerad av EnZachris 2025-04-13 kl. 06:46.