Citat:
Ursprungligen postat av
Preklusionsprincip
Det är lite så man kan tycka förvisso men jag har inget problem egentligen med att lämna ut mig på det sättet. Lite motsägelsefullt att säga så kanske med tanke på att jag är anonym i detta nu.
De flesta med störningar är vana vid att manipulera omvärlden och antagligen sorterar man mer bort människor som är okunniga eller lite lägre beåvade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Preklusionsprincip
IQ-testet bestod av 12 bilder. Tog screenshot och fick in 10 av bilderna genom denna
tjänst (max limit). Resterande två bilder ska jag ladda upp.
Det är väl alltid knepigt med sådant man inte kan.
För mig hoppar den vänstra visaren 1 gång till höger medan den andra stå stil tills nästa hopp då den gör ett hopp och den andra två hopp- åt höger. Fel svar är det men när det gäller att se mönster så kan man också se fel (det funlar inte i tredje bildserien) men ändå uppfatta något. Så man måste inte vara dum bara för att få fel. (Jag tror svaret är den lä gst till vänster nämligen en emda ner bara dvs 1+2 hopp och därefter 2+3 hopp)
Fråga 2 säter du bara ihop spalterna till vänster och höger för att få mittenfigurerna.
3. Är den vågrätt liggandes med en svart prick i mitten då det är likadana vinklar på punkterna med antingen tomma prickar, en i mitten eller längst ut.
4. Ska det nog vara näst längst till vänster då strecket minskar för varje hopp. Längst till mittemellan till kortast sträck
5
Triangeln är en liten prick längst ner till vänster och stor prick längst ner till höger, då små prickar hoppar/roterar två snäpp åt höger per gång och stora prickar ett steg i taget.
Nu förstår du kanske principerna bakom de där bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Nästan alla använder dessa test nu och man gör det hemifrån så det skulle inte märkas om du vägrade göra det!
Sjukt. Samhället är inte direkt fyllt av genier. Amser att det är oetiskt med IQ tester och screening för störningar där det inte är nödvändigt. Mönsterseenden är väl bra vid IT, personlighetsstörningar kan man screena i vården efter istället.
Var ska folk arbeta om vi tar bort alla som har "symptom " ? Blir liksom inga kvar