2025-04-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har du läst 5 kapitlet 5 paragrafen i brottsbalken? Gör det är du snäll. Sedan kan du komma tillbaka och berätta varför utredningen blev nedlagd baserat på vad som står i paragrafen.

Det behöver jag inte för jag är säker på att du kommer att få veta mer om vad Linnéa har gjort.

Åtalsunderlåtelse.
Citera
2025-04-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det blir ju inte så nu.
Usch vilka uttryck du far med som visar vad du lägger vikt vid.

Du förstår väl att de har begått samma brott som de anklagar andra för. Inte jättesmart att missa sin egen del.

Förklara innebörden av 5 kap. 5 paragrafen brottsbalken och återkom sedan.
Citera
2025-04-12, 14:18
Avstängd
Citat:
Det blir ju inte så nu.
Usch vilka uttryck du far med som visar vad du lägger vikt vid.

Du förstår väl att de har begått samma brott som de anklagar andra för. Inte jättesmart att missa sin egen del.

Vadå inte blir så nu?

Hon får ta det civilrättsligt vilket inte är svårt.
Citera
2025-04-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Ja vad fan har du för anledning att börja ge dig på Linnea egentligen?

Gå och torka dig runt munnen är du snäll.

Du är lika äcklig i munnen som minst en till här. Usch.

Jag ger mig inte på Linnéa. Hon har gått den vägen hon tyckte var bra. Dessvärre var det den dåliga vägen hon tog.
Det hjälper inte henne att ni behandlar henne på samma sätt som ni gjorde med Chrippa. Det gick ju inte jättebra för honom precis.

Vi får se vad som händer framöver.
Citera
2025-04-12, 14:22
Medlem
Citat:
Vadå inte blir så nu?

Hon får ta det civilrättsligt vilket inte är svårt.

Då får hon göra det och så får den ev motparten komma in med sitt material.
Det skulle faktiskt bli intressant.
Citera
2025-04-12, 14:23
Medlem
Citat:

Jag ger mig inte på Linnéa. Hon har gått den vägen hon tyckte var bra. Dessvärre var det den dåliga vägen hon tog.
Det hjälper inte henne att ni behandlar henne på samma sätt som ni gjorde med Chrippa. Det gick ju inte jättebra för honom precis.

Hör du, muppen. Läs lagtexten i paragrafen 5:5 brottsbalken och återkom sedan med din teori kring varför utredningen gentemot den illaluktande bajshögen lades ned baserat på informationen i paragrafen.
Citera
2025-04-12, 14:24
Medlem
Citat:
Det blir svårt då stämplingen är nedlagd.

Det är väl bara att ta med den i tidslinjen. Du gjorde väl en sådan om jag inte missminner mig som du skulle skicka till Chrippas advokat.
Citera
2025-04-12, 14:40
Avstängd
Citat:

Hur har jag behandlat Chrippa?

Kom nu inte med någon generell beskrivning utan klargör nu exakt hur jag har behandlat honom.

Ska bli väldigt intressant att höra.
Senast redigerad av LimboLife 2025-04-12 kl. 14:43.
Citera
2025-04-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ja det verkar i vart fall vara på gång.
Jag trodde att det skulle vara mycket kring ekobrotten men jag trodde inte att det skulle växa så mycket som det verkar göra.

Tomas och Julia är ju misstänkta för grovt näringspenningsbrott. Linnea samma och 2 rubriceringar till.

L fick ju ett utbrott igår under förhandlingen och skrek fitta efter folk, inte så trevligt så helt oskyldig är hon ju inte.
Citera
2025-04-12, 14:42
Avstängd
Citat:
Det är väl bara att ta med den i tidslinjen. Du gjorde väl en sådan om jag inte missminner mig som du skulle skicka till Chrippas advokat.

Den där tidslinjen sved visst .
Citera
2025-04-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tänker du sticka huvudet i sanden eller tänker du bemöta informationen i paragrafen 5 kap. 5 paragrafen i brottsbalken. Nu är jag snäll och delger den åt dig. Första stycket är av mest relevans för den här diskussionen:

Brott som avses i 1-3 §§ får inte åtalas av någon annan än målsäganden. Om brottet riktar sig mot någon som är under arton år eller om i annat fall målsäganden anger brottet till åtal, får dock åklagaren väcka åtal om detta anses påkallat från allmän synpunkt och åtalet avser
1. förtal och grovt förtal,
2. förolämpning mot någon i eller för hans eller hennes myndighetsutövning, eller
3. förolämpning med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck.

Med andra ord. Den illaluktande bajshögens uttalanden är brottsliga. Men åklagaren valde att inte åtala, då denne ansåg att det inte var påkallat från allmän synpunkt att göra det.

De brottsutsatta har alltså en möjlighet att åtala den illaluktande bajshögen själv om de önskar. Det är alltså inte OK att grovt förtala människor bara för att en åklagare inte valde att åtala den illaluktande bajshögen för det.

Återigen är jag ledsen för din skull att allt Chrippa och Linnéa har anmält inte gav den frukt du så gärna ville äta av.

Du skulle ju hjälpa henne, varsågod. Jsg tycker att det är ett allmänintresse som jag gärna tar del av.
Men du får vårda ditt språk då.

Nu går vi vidare från det och inväntar nästa del i denna härva med eko och spelbrott.
Citera
2025-04-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Tomas och Julia är ju misstänkta för grovt näringspenningsbrott. Linnea samma och 2 rubriceringar till.

L fick ju ett utbrott igår under förhandlingen och skrek fitta efter folk, inte så trevligt så helt oskyldig är hon ju inte.
Hon har panik samtidigt som Kräftan gråter sig till sömns på nätterna och glappar till Poliserna på dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag känner faktiskt inte att jag behöver det, för mig är detta nedlagt och klart.
Allt lags ner och det är där vi är idag.
Precis. Verkar inte gå in i skallen. Det ska tjatas om ovidkommande saker i evighet. Inget nytt kommer man med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in