2025-04-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja så blev det. Det var väntat.
Jag förstår inte hur de kunde tro annat pga deras eget agerande.
Jag förstår inte heller hur några här kunde tro att det skulle bli något av det.

Precis så är det.

Utredningen kring ekobrotten verkar växa ordentligt, vi får väl se om åklagaren är redo för åtal snart eller om hon kommer begära mer tid.
Julia var på förhör igår så det verkar ju vara en bit kvar.
Citera
2025-04-12, 13:17
Medlem
Citat:
På riktigt, vad är det för fel på dig?
Du går amok och har helt tappat fotfästet.

Jag tror att det, inom kort, kommer att bli mer förståeligt för många när tex dagboksblad kommer ut.

Linnéa kommer att få brösts sin del i brott.
Thomas också.
Julia också, men hon har redan berättat.
Chrippa vet vi redan.

Visst är det intressant att följa detta?

Du verkar vara för korkad för att förstå att man kan begå brott mot människor trots att de själva är misstänkta för brottslighet. Det är inget motsatsförhållande.
Citera
2025-04-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Precis så är det.

Utredningen kring ekobrotten verkar växa ordentligt, vi får väl se om åklagaren är redo för åtal snart eller om hon kommer begära mer tid.
Julia var på förhör igår så det verkar ju vara en bit kvar.

Ja det verkar i vart fall vara på gång.
Jag trodde att det skulle vara mycket kring ekobrotten men jag trodde inte att det skulle växa så mycket som det verkar göra.
Citera
2025-04-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ja det verkar i vart fall vara på gång.
Jag trodde att det skulle vara mycket kring ekobrotten men jag trodde inte att det skulle växa så mycket som det verkar göra.

Du kanske bör ta in i dina teorier att det har pågått skumma ekonomiska förehavanden av Chrippa i över fyra år.

Det kanske inte ens går att bevisa hur allt har gått till, det räcker inte med lite dagboksblad och brev och en liten filmsnutt för att dämma någon IRL.

Att det tar så lång tid verkar tyda på att det är extremt krångligt att utreda och långt ifrån så enkelt som Anjo den kunnige basunerade ut på sin YouTubes kanal.

För jag är säker på att det är därifrån du har fått din uppfattning om detta blir enkelt och han är säkert dömd under 2024.
Citera
2025-04-12, 13:42
Avstängd
Citat:
Helt utan anledning? Vad baserar du det på?
Jag påstår motsatsen.

Det handlar inte om vad Jocke säger utan vad Chrippa gjort. Han är nämligen väldigt kreativ och drar in andra i sin skit.

Ja vad fan har du för anledning att börja ge dig på Linnea egentligen?

Gå och torka dig runt munnen är du snäll.
Citera
2025-04-12, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Fulla restriktioner är det inte, han får ta del av nyheter t ex, men de flesta andra är aktuella.

Jag tror att åklagaren befarar att kräket skulle försöka påverka omgivningen. Han har ju tidigare betalat folk för att göra som han vill, och han fick misshandelsutredningen att läggas ner. Åklagaren behöver nog vittnesmålen från närstående.

Vilken misshandelsutredning menar du nu?
Citera
2025-04-12, 13:47
Avstängd
Citat:
Det verkar vara tre stycken (som jag vet om genom text här) vilka gör en tidslinje om Chrippas förehavanden.

Vi får se om egenknåpad tidslinje stämmer överens med den som kommer avhandlas i tingsrätten.

Ska bli spännande att jämföra.

Det blir svårt då stämplingen är nedlagd.
Citera
2025-04-12, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Tomtenisse/cry Baby förstår inte ens vilken nolla Rask är. Kan man bli mer patetisk och sorglig än vad Rask är ens.

Finns en anlednig till att han inte får ett enda samarbete.

Jag vet inte vad kostnaden för Linnea att driva detta ensam skulle vara.
Rättegångskostnader får Rask stå för om Linneq vinner framgång med målet?

Jag föreslår att du STB tar staftpinnen och initierar en insamling. Jag hade lätt bidragit mee ngn tusing eller 2.

Förslagsvis så görs detta i samarbete med Brott och Blandat, Medvikt mfl.

Han ska inte komma undan pga att Linnea saknar medel att driva detta.

Självklart är jag med på en insamling.
Citera
2025-04-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Du kanske bör ta in i dina teorier att det har pågått skumma ekonomiska förehavanden av Chrippa i över fyra år.

Det kanske inte ens går att bevisa hur allt har gått till, det räcker inte med lite dagboksblad och brev och en liten filmsnutt för att dämma någon IRL.

Att det tar så lång tid verkar tyda på att det är extremt krångligt att utreda och långt ifrån så enkelt som Anjo den kunnige basunerade ut på sin YouTubes kanal.

För jag är säker på att det är därifrån du har fått din uppfattning om detta blir enkelt och han är säkert dömd under 2024.

Fel. Det är andra ingångar.
Anledningen till att det tar sån himla tid är för att det tillkommer mer så absolut krångligt pga det.

Återigen, Chrippa har dragit in de som låtit sig dras in.
Citera
2025-04-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du meddelar ingen fakta utan bortser från bestämmelsen jag uppmärksammat dig på. Hade du varit normalbegåvad hade du begripit att det är till Baronens fördel att tänka över bestämmelsen innan han får för sig att begå nya förtalsbrott. Då bestämmelsen tydligt anger att nedläggningen av åtalet inte beror på att Bajsmannens förfarande inte var brottsligt, utan endast pga att åklagaren ska lägga ned åtal av denna sort.

Jag är ledsen för din skull att allt Chrippa och Linnéa har anmält läggs ner. Hade de varit i din begåvningsnivå (som är superhög) hade de fattat att det inte skulle bära frukt.
Citera
2025-04-12, 14:11
Medlem
Citat:
Jag är ledsen för din skull att allt Chrippa och Linnéa har anmält läggs ner. Hade de varit i din begåvningsnivå (som är superhög) hade de fattat att det inte skulle bära frukt.

Har du läst 5 kapitlet 5 paragrafen i brottsbalken? Gör det är du snäll. Sedan kan du komma tillbaka och berätta varför utredningen blev nedlagd baserat på vad som står i paragrafen.
Citera
2025-04-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Vad spelar det för roll överhuvudtaget?

Det viktigaste är att Tjackrunkaren från Trosa får betala dyrt för allt förtal han begått mot Linnea.

Det blir ju inte så nu.
Usch vilka uttryck du far med som visar vad du lägger vikt vid.

Du förstår väl att de har begått samma brott som de anklagar andra för. Inte jättesmart att missa sin egen del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in