2025-04-12, 09:28
Medlem
FUP
https://easyupload.io/rex479
Citera
2025-04-12, 09:42
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linslusen24
FUP

Tackar och bugar..🙏
Citera
2025-04-12, 11:26
Medlem
Passitos avatar
Citat:
FUP

Tackar tackar!
Citera
2025-04-12, 11:46
Medlem
Citat:
FUP

Bugningar och tack!
Citera
2025-04-12, 17:49
Medlem
Läst igenom FUP och fy så tragiskt detta är på alla sätt. Det är riktigt obehagligt att läsa om och se hur BO och GM levt, denna misär och vilket mörker.
Citera
2025-04-12, 20:00
Medlem
Passitos avatar
Har bara läst igenom fup lite snabbt.

Intressant att GM sökt vård hos en ökänd psykolog här i trakten. Hade hon sökt någon annanstans kanske hon fått rätt hjälp..

Pappan verkar skum.
Citera
2025-04-12, 20:12
Medlem
Det är intressant hur lugnt och "sakligt" (efter någons sorts twistad logik) GK beter sig efter mordet. Tar fram passet så hon kan identifiera sig när hon blir gripen. Och tar på sig byxor. Också förhören känns väldigt lugna och sakliga, även direkt efter mordet.

Frågan är om det verkligen behövs så mycket teknisk undersökning, när den misstänkta omedelbart berättar allt och erkänner.

Dock verkar det som utlåtandet från Rättspsyk inte var med i FUP, är hela det sekretessbelagt?
Citera
2025-04-12, 20:49
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det är intressant hur lugnt och "sakligt" (efter någons sorts twistad logik) GK beter sig efter mordet. Tar fram passet så hon kan identifiera sig när hon blir gripen. Och tar på sig byxor. Också förhören känns väldigt lugna och sakliga, även direkt efter mordet.

Frågan är om det verkligen behövs så mycket teknisk undersökning, när den misstänkta omedelbart berättar allt och erkänner.

Dock verkar det som utlåtandet från Rättspsyk inte var med i FUP, är hela det sekretessbelagt?

Stämmer bra att det är sekretess på RPU:n.
(Även sekretess på den rättsmedicinska undersökningen/bedömingen av mammans alla skador).
Citera
2025-04-12, 20:53
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passito
Har bara läst igenom fup lite snabbt.

Intressant att GM sökt vård hos en ökänd psykolog här i trakten. Hade hon sökt någon annanstans kanske hon fått rätt hjälp..

Pappan verkar skum.

Tror hela familjen var lite annorlunda.
Som jag tidigare skrivit så är ju hela huset i princip en misär både vad gäller den stora oredan överallt och inte minst ur hygienisk aspekt.
(Man kan nästan se både råttor och möss springa omkring bland all bråte).
Sorgligt att det finns människor som faktiskt bor i såna förhållanden 😔.
Citera
2025-04-12, 20:58
Medlem
Det var ett antal år sedan jag var där. Det var ganska belamrat med saker, böcker överallt. Men det var inte smutsigt.
Citera
2025-04-12, 23:49
Medlem
Kexet65s avatar
Funderingar på mitt natt-pass då det är lugnt på jobbet…
Det har inte funnits någon dödsannons
i lokaltidningen (tragiskt i sig men fullt förståerligt) och någon info om när begravningen ägde rum eller var hon begravts finns inte heller att hitta. Rimligt är väl att hon gravsatts vid Hagebyhöga kyrka eftersom den kyrkan ligger ett stenkast från bostaden (dock bara mitt eget antagande).
Görel undrade ju om hon fick vara med vid begravningen (knappast troligt att hon fick den önskan uppfylld med tanke på att hon mördade sin egen mamma).
Någon som vet när Karin begravdes?
Citera
2025-04-13, 00:12
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmndd
Det var ett antal år sedan jag var där. Det var ganska belamrat med saker, böcker överallt. Men det var inte smutsigt.

Vet inte vad du själv har för referensram till ”smutsigt” och vet inte heller om du jämfört bilderna som finns i FUP från huset med det du själv upplevde för ett antal år sedan när du var där.
Men i min värld så är huset på bilderna otroligt sunkigt, slitet och äckligt rakt igenom.
Frågan är om pappan någonsin kommer kunna flytta tillbaka efter det som hänt med tanke på att det lär bli rejält svårt att sanera efter det som skett.
(Jag ser egentligen inget annat än att huset är fallfärdigt och helt enkelt ett rivnings-objekt).

Något lite bättre ordning verkar råda på övervåningen än på bottenvåningen men för mig långt ifrån ett ”sunt leverne”.
Ps. Min fru tycker att jag är väldigt slarvig och jag kan hålla med henne i detta för jag lägger själv ofta saker på hög på mitt kontorsrum i huset men det är något helt annat än i huset familjen bodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in