2025-04-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Varför tror du att Hamas räknas som en terroristorganisation? Hellre tar jag en bomb i huvudet än låter en hamaskrigare våldta mig, köra in spikar i mina lemmar, skära av brösten, köra en kniv i min vagina för att slutligen hälla bensin över mig och bränna min kropp till oigenkännerlighet.

Vad är det för fantasier? Var är källan till dessa dumheter. Alla vet att Israel är experter på tortyr med metoder värre än SS. De våldtar fångar till döds med redskap.
Citera
2025-04-11, 20:08
Medlem
Citat:
Det skrevs i tidningarna att Hamas alltid kör nedsläckt, medan riktig personal minsann kör med sirener och blåljus påslaget. Därför var det enligt tidningarna IDF som gjorde fel när dom inte litade på att Hamas följde denna snillrika enkla regel. Det är så det är skrivet för det svenska folket. Man häpnar.

Jag kan inte veta vilka tidningar du läst eller hur trovärdiga deras uppgifter är. Sionazisterna gör fel när de attackerar ambulanser och andra vårdinrättningar vilket de gjorde i det här fallet. Punkt slut. Folkrätten är väldigt tydlig med att det under inga som helst omständigheter är tillåtet att attackera vårdpersonal.
Citera
2025-04-11, 20:08
Medlem
I alla krig sker krigsbrott. Detta ser ut att vara det. Krigets natur. Muslimer begår krigsbrott hela tiden utan att dömas för det så ingen större fara detta.
Citera
2025-04-11, 20:09
Medlem
Citat:
Om Hamas lägger ner vapnen och lämnar tillbaka gisslan så skulle dödandet upphöra. Men islamisterna kanske samlar på martyrer?

Varför ska Hamas göra det, det är inte de som mördar 100 barn per dag. Det är Israel s,m ska sluta folkmörda och släppa s otroligt många fler palestinska gisslan från israeliska fängelser, många som suttit där i decennier.
Citera
2025-04-11, 20:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
De uppehåller sig inte i daghem skolor och sjukhus, det är Israels lögner. Israel är den största lögnaren på denna jord. Har du förresten ett förslag var Hamas ska uppehålla sig i det extremt tättbefolkade lilla Gaza? Ska de teleportera sig upp i luften eller?
Herregud. Senast i dag rapporterades det om hur IDF fann en tunnel i ett daghem. Och dom har hittat hundratals Hamasgömmor under/i skolor.
IDF säger att trupper hittat Hamas-tunneln som byggts under Rafahs förskola
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-says-troops-found-hamas-tunnel-built-under-rafah-kindergarten/

Är du en lögnaktig terrorisråtta eller bara korkad?
Citera
2025-04-11, 20:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Vad är det för fantasier? Var är källan till dessa dumheter. Alla vet att Israel är experter på tortyr med metoder värre än SS. De våldtar fångar till döds med redskap.
Men fram med bevisen då. Vittnesmål räknas inte. Jihadisterna använder lögnen som vapen mot Israel. Precis som du, misstänker jag.
Citera
2025-04-11, 20:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag kan inte veta vilka tidningar du läst eller hur trovärdiga deras uppgifter är. Sionazisterna gör fel när de attackerar ambulanser och andra vårdinrättningar vilket de gjorde i det här fallet. Punkt slut. Folkrätten är väldigt tydlig med att det under inga som helst omständigheter är tillåtet att attackera vårdpersonal.
Vad säger folkrätten om att transportera terrorister och vapen i ambulanser?
Citera
2025-04-11, 20:24
Avstängd
Citat:
Varför tror du att Hamas räknas som en terroristorganisation?
Vad har ditt inlägg att göra med mina exempel på hur IDF använder palestinier som mänskliga sköldar för att därefter i alla fall ibland mörda dem när de gjort färdigt jobbet?

Frågan vi borde ställa oss är snarare varför IDF *inte* är klassat som terroristorganisation.
Citera
2025-04-11, 20:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad har ditt inlägg att göra med mina exempel på hur IDF använder palestinier som mänskliga sköldar för att därefter i alla fall ibland mörda dem när de gjort färdigt jobbet?

Frågan vi borde ställa oss är snarare varför IDF *inte* är klassat som terroristorganisation.
Ja, du borde ställa dig själv frågan varför IDF inte är klassade som terrorister. Lycka till.
Citera
2025-04-11, 20:32
Avstängd
Citat:
Ja, du borde ställa dig själv frågan varför IDF inte är klassade som terrorister. Lycka till.
Därför att "terrorist" bara är ett slagord man använder om fiender. Det säger mycket lite om vad de faktiskt gör. Vi blundar för Israels terror för att vi gillar dem. Ja, inte jag, men Västvärlden i stort.

Hade du sen inget att säga om IDF:s användning av mänskliga sköldar? Är det normalt att sätta sprängmedel runt halsen på en 80-åring, tvinga honom gå runt och leta bomber och sen döda honom när man tröttnar?
Citera
2025-04-11, 20:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Därför att "terrorist" bara är ett slagord man använder om fiender. Det säger mycket lite om vad de faktiskt gör. Vi blundar för Israels terror för att vi gillar dem. Ja, inte jag, men Västvärlden i stort.

Hade du sen inget att säga om IDF:s användning av mänskliga sköldar? Är det normalt att sätta sprängmedel runt halsen på en 80-åring, tvinga honom gå runt och leta bomber och sen döda honom när man tröttnar?
Men du tycker att det är helt okej att försåtsminera en tunnel vars ingång ligger på en förskolas skolgård? Där barn kan krypa in? Hamas får spränga sina barn i luften hursomhelst och närsomhelst?
Citera
2025-04-11, 20:40
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMAqmV/israel-stoppar-nodhjalp-till-gaza-barnen-tvingas-ata-mogligt-brod
Mögligt bröd 😆 ja deta har vi hört i 1 år nu att maten är slut sedan sitter hamas mupparna och filmar med telefonen 😂 vilka lögnare ingen brist på något annat än bomber i gaza
Vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in