2025-04-11, 19:23
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Drönare används ej för att gödsla.

Att drönare skulle användas för att gödsla har ingen här inne påstått.. Jag sa klart och tydligt att det används för att bespruta skörder..

Det innebär ju att jag menar typ ogräs, moss, snigel, svamp och insektsmedel.. Och även viltavskräckning då. Det är säkert något som du förstår. Att det och gödsla inte ens är samma sak?

Användningen av drönare för det ändamålet... Är något som regeringen håller på att kolla om man kan fixa åt er nu.. Förmodligen i sammarbete med dessa snart nu då.. https://spraydrone.se/ Oj vilka special snowflakes bönder är då..

Och slutligen... Awww! Har ni en liten special traktor enbart för att gödsla? Och Hur mycket kostar sånt?
Citera
2025-04-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Att drönare skulle användas för att gödsla har ingen här inne påstått.. Jag sa klart och tydligt att det används för att bespruta skörder..

Det innebär ju att jag menar typ ogräs, moss, snigel, svamp och insektsmedel.. Och även viltavskräckning då. Det är säkert något som du förstår. Att det och gödsla inte ens är samma sak?

Användningen av drönare för det ändamålet är något som regeringen håller på att kolla om man kan fixa åt er nu.. Oj vilka special snowflakes..

Och slutligen... Awww! Har ni en liten special traktor enbart för att gödsla? Och Hur mycket kostar sånt?

Bespruning sker inte i Sverige på det sättet du påstår då Sverige har bland de strängaste lagar i världen på detta område. En traktor är givetvis en dyr utgift för en privatperson, men då en bondgård är ett företag så är det inte samma sak.
Citera
2025-04-11, 19:26
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Bespruning sker inte i Sverige på det sättet du påstår då Sverige

Du missar de tio hundra gångerna jag redan har förklarat för dig tydligt att det redan är på uppsving..

Här har du ett svenskt team till och med.. Spraydrone..

Det är inte lätt när du ej förstår..

https://spraydrone.se/
"Vårt team består av erfarna drönarpiloter och jordbruksexperter som tillsammans arbetar för att göra drönarteknik tillgänglig för jordbrukssektorn. Med våra tjänster strävar vi efter att öka produktiviteten, minska miljöpåverkan och skapa ett mer hållbart och lönsamt jordbruk."
Senast redigerad av TedGaandie 2025-04-11 kl. 19:28.
Citera
2025-04-11, 19:29
Medlem
Citat:
Du missar de tio hundra gångerna jag redan har förklarat för dig tydligt att det redan är på uppsving..

Här har du ett svenskt team till och med.. Spraydrone..

Det är inte lätt när du ej förstår..

https://spraydrone.se/
"Vårt team består av erfarna drönarpiloter och jordbruksexperter som tillsammans arbetar för att göra drönarteknik tillgänglig för jordbrukssektorn. Med våra tjänster strävar vi efter att öka produktiviteten, minska miljöpåverkan och skapa ett mer hållbart och lönsamt jordbruk."

Okej. Så ett par personer sysslar med ett enskilt projekt. Är det represantivt för alla bönder i Sverige?
Citera
2025-04-11, 19:34
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Okej. Så ett par personer sysslar med ett enskilt projekt. Är det represantivt för alla bönder i Sverige?

Men var har du läst att jag har sagt att alla gör det? Jag har sagt att många gör det och att det även är på uppsving.. Drönares popularitet är ju inte så mycket mer än några år... Så skulle förvåna mig om det var represantivt för alla just i detta nu... Men det ändrar inte att det är dit det går åt..

Så hur många 348-480 000 kr kostade er lilla speciala gödseltraktor?
Citera
2025-04-11, 19:37
Medlem
Citat:
Men var har du läst att jag har sagt att alla gör det? Jag har sagt att många gör det och att det även är på uppsving.. Drönares popularitet är ju inte så mycket mer än några år... Så skulle förvåna mig om det var represantivt för alla just i detta nu... Men det ändrar inte att det är dit det går åt..

Så hur många 348-480 000 kr kostade er lilla speciala gödseltraktor?

Du har rätt och jag har fel. Trevlig helg.
Citera
2025-04-11, 19:42
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Du har rätt och jag har fel. Trevlig helg.

Tack för att du äntligen erkänner det. Utveckling är första steget emot en insikt. Trevlig helg ✨
Senast redigerad av TedGaandie 2025-04-11 kl. 19:56.
Citera
2025-04-11, 19:55
Medlem
Bra, ingen ide att bry sig om klimatmål nu när Kina, USA och Indien totalskiter i det.

Vad vi gör här är obetydligt då det ger minimalt avtryck och oavsett hur duktiga vi är här så kommer planeten gå under om inte dom större länderna tar sitt ansvar.
Citera
2025-04-11, 20:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Strålande nyheter! Nästa steg är att vi avvecklar dessa meningslösa mål helt och hållet. Det är bättre att vi satsar pengarna i Asien än att vi ska plåga oss själva för "gott samvete".
Citera
2025-04-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Klimatbluffen är ju sedan länge genomskådad. Det är bara ett sätt för rika att bli rikare och det är vi arbetare som skall betala notan. Det är ett jävla tjöt om klimatet som vi inte kan göra någonting åt medans man bryr sig noll om miljön. Utsläpp och gifter kan man ägna sig åt och få pengar av staten tex northvolt mm mm. Jävla sopor!

Japp. Man borde lägga tid och pengar på städa bort miljögifter, utveckla skog och vattenvård och bota psykisk ohälsa istället. Man blir så jävla trött på miljömuppar och deras självhat som de projicerar på vanligt hederligt folk.
Citera
2025-04-11, 20:06
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1368722

[b]

Det var inget nytt? Man ska satsa på klimatet osv men pengarna går åt fel håll/utveckling till exempel den gröna omställningen som har blivit fiasko...
Vad säger vi här om missade klimat målet?
Befriande!

Klimatmål är bara en stressfaktor. Vi behöver inte mer stress.

Låt oss skippa stressen huruvida vi når nåt som bara stressar människor.

Klimatmänniskor är samma sort som kväker om atomvapen, atomkraft, istid, säldöd etc.

Hypokondriska överkänsliga autister.

Och sådana bör vi vända dövörat till.
Citera
2025-04-11, 20:07
Medlem
Vad heter miljöministern som aldrig kan ha fel? Pappas lilla flicka, vältalig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in