Behöver lite hjälp att tänka. Jag skrev HP i helgen och det verkar som att det gick bra, kan välja vilken utbildning jag vill i hela landet, Indek på KTH är något jag känner lockar. Problemet är att jag är 38 och jag har redan har en ekonomiekandidat i företagsekonomi + en master i marknadsföring från SU, så frågan är om det är värt det?
När jag blev klar med mastern kände jag direkt att ja det här var ju bra men det var inte helt tillfredställande och har funderat länge på att jag vill göra något som står ut mer och något som är lite mer analytiskt, jag gillar statistik, affärsanalys, lösa lite riktiga problem och vill styra mig själv mot en sådan bana istället. Nu har jag dessutom redan ett helt okej jobb där jag tjänar 60k i månaden och mår bra, så en 5årig utbildning med ny kandidat och allt är något som kanske inte ens är värt det utöver att det är en fin merit? Eller vad är rimligt här tycker ni?
Jag har kommit in på den här mastern till hösten;dvs någon sorts Indek light light, utan all matte.
https://www.su.se/english/search-cou...program-detail
Tanken på att få kalla mig ingenjör är lockande och veta att jag gjort ansträngningen tilltalar mig, men till vilket pris? Ni som gjort Indek hur mycket orkar man jobba vid sidan av studierna? Då jag redan har ett jobb och erfarenhet är betygen inte så viktiga för mig. Jag räknar med att jag kan jobba kanske så lite som 60% utan att någon ens skulle klaga. Jobba måste jag annars kan jag inte försörja mig. Jag har läst 30p statistik och micro och macro 2 samtidigt som jag jobbat heltid så jag vet att jag klarar det (på den nivån).
Kort och gott är det värt att göra Indek 5 år, eller är en andra Master från SU fullt respektabelt och jag kan göra 2 år istället för 5?