Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Fast det du beskriver nu har inte med svarta/vita Bitcoin att göra väl?
Utan det är "Travel rule", dvs att du måste bekräfta att den plånbok du skickar till är din. Dvs, det gäller sedan februari för alla aktörer som opererar inom EU.
What's the Travel Rule, and how does Revolut comply with it?
The Travel Rule — introduced by the Financial Action Task Force (FATF) — is a global standard which requires VASPs to share sender and recipient information for crypto transfers. These measures aim to enhance transparency, prevent money laundering, and combat terrorist financing.
Revolut has partnered with TRUST (Travel Rule Universal Solution Technology), an industry-driven solution that ensures compliance while maintaining a strong focus on your security and privacy. TRUST enables seamless and secure sharing of transaction data with other VASPs.
Jag skrev väl att om man redan har svarta bitcoin på en wallet så vill man inte köpa på revolut och skicka dom dit,eftersom då måste du skriva vem som äger walleten om revolut frågar.
Du kan säkert skriva random namn, men bästa är att aldrig blanda svarta och vita coins på samma wallet.
Jag gjorde själv det misstaget en gång då jag hade 30k svarta btc på en wallet sen köpte jag btc på localbitcoin och skickade dom btc till min svarta wallet.
Inget har hänt trots att det snart är 7 år sedan.
Skulle va lättare att koppla ihop mig till de svarta bitcoinen iaf men samtidigt om de svarta bitcoinen är på en wallet där inget namn id, eller ip adress sparas så får myndigheter svårt att bevisa att det är jag som äger den.
Kan ju bara säga jag köpte btc på localbitcoin och skickade till en kompis eller råkade skrova fel btc adress.
Faktiskt så har jag de mesta av min krypto på helt anonyma wallets.