2025-04-05, 02:23
Medlem
Spud-boys avatar
Vart i helvete kan man köpa med kort - eller SEPA???

Jag försöker köpa CUSD eller POL med kort men det brukade funka med MOONPAY, funkar icke nu..

Krakens egna köp funktion funkade inte heller... FAN!
Citera
2025-04-07, 15:16
Medlem
Black.Panthers avatar
Är det säkert att köpa krypto via revolut? Känns smidigt, har kort och appen på mobilen.
Citera
2025-04-08, 16:28
Medlem
Leastons avatar
Ni som har problem att köpa krypto för att ni har skitbanker kan prova att köra Google/Apple Pay hos Binance.

https://www.binance.com/sv/support/faq/detail/7e6749400a1049aaa5430f1451d82a95
Citera
2025-04-10, 22:36
Medlem
Mitt tips är revolut, endast 2% avgift med pluspaketet och då ingår kort,kostar 50kr per månad.

Jag satt och kollade localcoinswap.com men fan, 10-30% är inget jag vill betala annat än i nödfall.

Om du vill göra allt legit och sen eventuellt skatta så har du dessutom alla köp sparade på revolut.
Jag köper på revolut sen drar jag över allt till en annan plånbok.
Citera
2025-04-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Är det säkert att köpa krypto via revolut? Känns smidigt, har kort och appen på mobilen.

Beror på om du ska skicka dom till annan wallet.

Tex om du har bitcoin du tjänat svart,säg du har 500k kronor i btc på en wallet där du inte är verifierad,sen köper du btc med din vita lön på revolut och skickar till samma wallet, då kan du få frågor från revolut om transaktionen och vem som äger walleten och det vill du absolut inte för då är risken större att myndigheter får reda på att du har massa svarta pengar gömda.
Citera
2025-04-10, 23:27
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Tex om du har bitcoin du tjänat svart,säg du har 500k kronor i btc på en wallet där du inte är verifierad,sen köper du btc med din vita lön på revolut och skickar till samma wallet, då kan du få frågor från revolut om transaktionen och vem som äger walleten och det vill du absolut inte för då är risken större att myndigheter får reda på att du har massa svarta pengar gömda.

ok nä jag köper via revolut och det är via mitt vanliga arbete som jag får pengarna från.

Tänkt samla på mig där under årens lopp och går det bra så säljer jag det till slut.
Citera
2025-04-11, 07:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Fast det du beskriver nu har inte med svarta/vita Bitcoin att göra väl?

Utan det är "Travel rule", dvs att du måste bekräfta att den plånbok du skickar till är din. Dvs, det gäller sedan februari för alla aktörer som opererar inom EU.

What's the Travel Rule, and how does Revolut comply with it?
The Travel Rule — introduced by the Financial Action Task Force (FATF) — is a global standard which requires VASPs to share sender and recipient information for crypto transfers. These measures aim to enhance transparency, prevent money laundering, and combat terrorist financing.

Revolut has partnered with TRUST (Travel Rule Universal Solution Technology), an industry-driven solution that ensures compliance while maintaining a strong focus on your security and privacy. TRUST enables seamless and secure sharing of transaction data with other VASPs.
Citera
2025-04-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Utan det är "Travel rule", dvs att du måste bekräfta att den plånbok du skickar till är din. Dvs, det gäller sedan februari för alla aktörer som opererar inom EU.

The Travel Rule — introduced by the Financial Action Task Force (FATF) — is a global standard which requires VASPs to share sender and recipient information for crypto transfers. These measures aim to enhance transparency, prevent money laundering, and combat terrorist financing.

Revolut has partnered with TRUST (Travel Rule Universal Solution Technology), an industry-driven solution that ensures compliance while maintaining a strong focus on your security and privacy. TRUST enables seamless and secure sharing of transaction data with other VASPs.

Så har jag uppfattat det också. Regeln har i verkligheten raskt omvandlats till ett meningslöst ibockande som inte kommer att göra något för att förebygga penningtvätt eller bekämpa terrorism men som möjligen kan skapa lite förvirring och obehag för Svenssons och lite programmeringsmerarbete för ett företag såsom Revolut.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-11 kl. 09:30.
Citera
2025-04-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Jag skrev väl att om man redan har svarta bitcoin på en wallet så vill man inte köpa på revolut och skicka dom dit,eftersom då måste du skriva vem som äger walleten om revolut frågar.
Du kan säkert skriva random namn, men bästa är att aldrig blanda svarta och vita coins på samma wallet.

Jag gjorde själv det misstaget en gång då jag hade 30k svarta btc på en wallet sen köpte jag btc på localbitcoin och skickade dom btc till min svarta wallet.
Inget har hänt trots att det snart är 7 år sedan.
Skulle va lättare att koppla ihop mig till de svarta bitcoinen iaf men samtidigt om de svarta bitcoinen är på en wallet där inget namn id, eller ip adress sparas så får myndigheter svårt att bevisa att det är jag som äger den.
Kan ju bara säga jag köpte btc på localbitcoin och skickade till en kompis eller råkade skrova fel btc adress.

Faktiskt så har jag de mesta av min krypto på helt anonyma wallets.
Citera
2025-04-22, 22:37
Medlem
På vilken exchange går det att handla med hävstång som svensk? Testat både Coinbase och Binance. ”Stöds ej i din region”
Citera
2025-05-16, 15:01
Medlem
Hackare har kommit över en del av Coinbases kundregister inklusive känsliga personuppgifter såsom adress och telefonnummer:

https://www.youtube.com/live/BcIcRw4-6K4?si=lQ9g5mQKWVRfoNJE

Coinbase har förstås inget behov av att samla den typen av identifierande uppgifter om sina kunder egentligen, men lagen kräver det.

Detta tjänar som en påminnelse om att undvika börser och dylikt som kräver KYC. För din egen säkerhet, om inte annat. Du vill inte att det ska vara allmänt känt bland kriminella att du är kund hos en bitcoinbörs.

Om du inte helt saknar dator- och bitcoinvana kan jag rekommendera att börja använda till exempel peer-to-peer-plattformen hodlhodl.com, där du inte behöver identifiera dig överhuvudtaget. Det räcker med att ange en epostadress för att registrera sig och finns därför inte mycket värdefull information för en hackare att komma åt, om de nu skulle göra sig besväret att försöka.

Webbplatsen håller inte heller dina bitcoin eller din fiat, så det saknas direkta ekonomiska incitament att attackera den för en hackare.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-16 kl. 15:08.
Citera
2025-05-17, 09:33
Medlem
KYC-fria handelsplatser 2025:

https://koinly.io/blog/top-no-kyc-crypto-exchanges/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in