2025-04-10, 18:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
HAHAHA!!!

"Trump skulle inte klara sig så bra" ...

Trump är världens mäktigaste man.

Jag skulle vilja veta mer om kontext innan jag uttalar mig om Trumps uttalanden. Vad har dessa personer gjort för att förtjäna förakt? Well bl a släppt in män i kvinnors omklädningsrum och i kvinnosport, samt öppnat gränsen och översköljt landet med 20 miljoner illegala migranter.
Mja, i teorin är han en av de mäktigaste, men som sagt, på en vanlig arbetsplats hade han inte haft så mycket framgång. Han har nått framgång eftersom han föddes som mångmiljonär och genom att begå brott. Inget av det skulle funkat om han varit från "arbetarklass" och försökt sig på vad han gjort.

Det är min övertygelse, men visst, makt har han idag och folk i USA förefaller ju oförmögna att se igenom hans skådespel...
Citera
2025-04-10, 18:18
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nu är han ju dock en person som skapat arbetsplatser åt andra snarare än att jobba åt andra. Så något bra måste han tydligen ha gjort.
Möjligt att han skapat jobb, men han har nog förstört för fler än han hjälpt genom sin karriär och han verkar fortsätta på samma tema, men nu på global skala...
Citera
2025-04-10, 18:19
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Exakt, att vara anställd för en arbetsgivare så är man ett hjon/pöbel som tvingas anpassa sin personlighet, beteende och tider enligt någon annans riktlinjer samt till de andra hjonen (arbetskamrater). Lyckas man få mer förmåner är de andra slavarna eller har lyxiga materiella ägodelar som en sportbil blir de ofta avundsjuka. En mega framgångsrik multi biljonär och överklass som Donald har inte det problemet utan kan bete sig autentiskt och leva på sina egna villkor.
Så kan man se det, och så är det, men det gör inte honom till vare sig briljant eller särskilt lyckad som vare sig arbetsledare (president) eller person. I de flesta civiliserade länder hade inte en våldtäktsman och skattebrottsling kunnat bli president.
Citera
2025-04-10, 18:22
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Enligt ovanstående inlägg har personen som TS handlar om gjort just detta, eller åtminstone hans son.

Tycker inte det är värre än att vår före detta statsminister offentligt förklarade att alla som inte var vaccinerade mot Covid bör behandlas som pestsmittade.
När sa vår fd statsminister detta om dom knäppa antiwaxarna?, jag tror ( vet) att du ljuger.

I frågan om Trump är det ju bortom all hyfs och anständighet som han bär sig åt och uttrycker sig offentligt, ett stort jävla svin mobbare och fascist rent ut sagt.
Har inte funnits en tidigare president som ens
en enda gång uttryckt sig som Trump gör flera ggr om dan.
Citera
2025-04-10, 21:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
När sa vår fd statsminister detta om dom knäppa antiwaxarna?, jag tror ( vet) att du ljuger.

I frågan om Trump är det ju bortom all hyfs och anständighet som han bär sig åt och uttrycker sig offentligt, ett stort jävla svin mobbare och fascist rent ut sagt.
Har inte funnits en tidigare president som ens
en enda gång uttryckt sig som Trump gör flera ggr om dan.

https://www.sverigesradio.se/artikel/statsministerns-corona-varning-ta-en-krampaus

Trump är inte som tidigare presidenter, vilket är anledningen till att han är så populär.
Citera
2025-04-10, 21:20
Medlem
Citat:
https://www.sverigesradio.se/artikel/statsministerns-corona-varning-ta-en-krampaus

Trump är inte som tidigare presidenter, vilket är anledningen till att han är så populär.
Tja vi får se nästa år då de har mellanårsval, just nu ligger USA börsen på minus, så hans välgörare och sponsorer är nog inte så glada.

Varför hänvisar du till något från 2021?
Senast redigerad av PR400 2025-04-10 kl. 21:22.
Citera
2025-04-10, 21:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Hon sa ju inte det du påstod.

Trumps "!popularitet" sjunker lika mycket som din trovärdighet just nu.
Sitter säkert miljoner som röstade på honom som hoppas på ett nytt , lyckat, attentat.
Dom har knappt råd att köpa mat .
Citera
2025-04-10, 21:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Tja vi får se nästa år då de har mellanårsval, just nu ligger USA börsen på minus, så hans välgörare och sponsorer är nog inte så glada.

Varför hänvisar du till något från 2021?

GustavAnder påstod ju att jag ljög.

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Hon sa ju inte det du påstod.

Trumps "!popularitet" sjunker lika mycket som din trovärdighet just nu.
Sitter säkert miljoner som röstade på honom som hoppas på ett nytt , lyckat, attentat.
Dom har knappt råd att köpa mat .

Inte med de orden nej, men det var det hon menade.

Hoppas du på det om det får dig att sova om nätterna. USA skiter dock i dig och resten av lilla Sverige.
Citera
2025-04-10, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Mja, i teorin är han en av de mäktigaste, men som sagt, på en vanlig arbetsplats hade han inte haft så mycket framgång. Han har nått framgång eftersom han föddes som mångmiljonär och genom att begå brott. Inget av det skulle funkat om han varit från "arbetarklass" och försökt sig på vad han gjort.

Det är min övertygelse, men visst, makt har han idag och folk i USA förefaller ju oförmögna att se igenom hans skådespel...

Och därför hade han inte försökt sig på det under sådana premisser.

Ah du tänkte inte så långt, men ändå tror du att du står över Trump? Skrattretande är bara förnamnet. Trump har visat sin kapacitet gång efter gång, och bör inte underskattas.
Citera
2025-04-10, 21:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Hoppas du på det om det får dig att sova om nätterna. USA skiter dock i dig och resten av lilla Sverige.
Klart att du ljög, men det är vi vana vid du ljuger i princip i alla inlägg du gör.
Tyder på mindervärdeskomplex

EUs ekonomi är större än USAs din hönshjärna, USA möter EU inte enskilda länder.
Citera
2025-04-10, 21:32
Medlem
Citat:

De enda som skiter ner sig är Trump och hans MAGA anhängare.

Trump har gjort sån skada på USAs anseende att det kommer att ta många årtionden att reparera.

EU har redan börjat förhandla med Kina, USA kommer att få sitta på avbytarbänken och titta på och MAGA folket ännu fattigare.
Citera
2025-04-10, 21:35
Medlem
GustavAnders avatar
För alla maga-clowner inte för att jag tror dom begriper nåt, dom kan inte styra över en garage-loppis...

------------------Volkswagen har två fabriker i Mexiko där de tillverkar tre Volkswagenbilmodeller: Jetta, Tiguan, Taos. Fram tills nyligen sågs USA och Mexiko som en marknad med frihandelsavtal.
Hans Dieter Pötsch kom snabbt in på hur han ser på USA som tillverkningsland:
– Det går inte bara att flytta produktion från Mexiko till USA: Man flyttar då från ett lågkostnadsland till ett högkostnadsland. I USA är det dessutom brist på duktig och kvalificerad arbetskraft. Arbetskraftskostnaden är extremt hög, så om man flyttar från Mexiko till USA slipper man tullar men får mycket högre kostnader. Var finns det vettiga i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in