2025-04-10, 18:37
Avslutad
https://riks.se/nyheter/richard-jomshof-sd-till-riks-kr%C3%A4vs-en-ryggrad-hos-v%C3%A5ra-politiker

Citat:
– Jag är kritisk mot alla naiva människor, vilket många är, även politiker.

– Det här är krafter som inte vill oss väl, de har åsikter som står i kontrast mot de värderingar vårt samhälle står för. Det krävs ett uppvaknande och ryggrad hos våra politiker, det är ett som är säkert.

Jomshof skulle behöva börja med att kräva det av sin partiledare och den där Vinge... det börjar mer och mer bli så att Jomshof snart är den ende SD politiker som står för det de gick till val på alla dessa år innan..
Jomshof har kanske mer ryggrad en Jimpan Åkesson?
Citera
2025-04-10, 18:39
Medlem
Jimshof tar nog över SD efter Åkesson. Han har alla ledaregenskaper som behövs för det partiet, inklusive frisyren.
Citera
2025-04-10, 18:45
Bannlyst
Ryggrad, hm.
Jag skulle hellre se att man varit tvungen att ha arbetat på ett vanligt arbete i minst 10 år för att kunna få en plats i riksdagen... De måste skapa sin ryggrad genom att ha arbetat och förstått vad det innebär att vara en svensk arbetare innan de kan vara med och styra landet på ett vettigt sätt. Utan kunskap om vanliga arbeten kan de inte styra rätt...

Dagen politiker som aldrig haft ett vanligt arbete, har bara lärt sig att styra folket och att leva på deras skatter.
Citera
2025-04-10, 18:52
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://riks.se/nyheter/richard-jomshof-sd-till-riks-kr%C3%A4vs-en-ryggrad-hos-v%C3%A5ra-politiker

[b]

Jomshof skulle behöva börja med att kräva det av sin partiledare och den där Vinge... det börjar mer och mer bli så att Jomshof snart är den ende SD politiker som står för det de gick till val på alla dessa år innan..

Ehh ja.
Det har han absolut. Visste inte ens ni behövde fråga om hans ryggrad. Jomshof har 15 gånger mer ryggrad än den gummiryggade Åkesson som mest är böjbar när Uffe eller Gängkriminella Hedarv kräver det.

Skulle gärna sett han ta över makten i SD för han har stödet från Södra Sverige och det har INTE Åkesson.
Samtidigt förstår jag inte varför det är så tyst om Söder?
Björn Söder var den som jagade Åkessons ex L. Erixon med blåslampa när han hade typ 99 % frånvaro på precis allt då hon jobbade i partiet. (källa: Expressen).

Kanske därför som Söder gjorde sig lite ovän med Åkesson... som bekant också är vän av frånvaro.
(högst i Riksdagen).

Vinge och Herr Karlsson vill jag inte ens uttala mig om då de ligger på samma avskyvärda nivå som Åkesson. Men gärna att Vinge tar över rollen. Så kan vi ju vara säkra på SD fortsätter sin väg söderut i opinionen.
Vinge och Åkesson där snackar vi röstarbetare för sossarna som älskar så länge partiet drivs av dessa två pajasar. Mona Sahlin hade inte kunna gjort det bättre.
Citera
2025-04-10, 18:57
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Jimshof tar nog över SD efter Åkesson. Han har alla ledaregenskaper som behövs för det partiet, inklusive frisyren.

Tror han sagt själv att han inte vill.
Citera
2025-04-10, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy

[b]

Även Tobias Andersson, Stegrud, ungdomsförbundet med mera har ryggrad.

Det är egentligen bara Åkesson och Vinge och Karlsson det är fel på.

Antar att du röstar blankt.
Citera
2025-04-10, 18:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Ehh ja.
Det har han absolut. Visste inte ens ni behövde fråga om hans ryggrad. Jomshof har 15 gånger mer ryggrad än den gummiryggade Åkesson som mest är böjbar när Uffe eller Gängkriminella Hedarv kräver det.

Skulle gärna sett han ta över makten i SD för han har stödet från Södra Sverige och det har INTE Åkesson.
Samtidigt förstår jag inte varför det är så tyst om Söder?
Björn Söder var den som jagade Åkessons ex L. Erixon med blåslampa när han hade typ 99 % frånvaro på precis allt då hon jobbade i partiet. (källa: Expressen).

Kanske därför som Söder gjorde sig lite ovän med Åkesson... som bekant också är vän av frånvaro.
(högst i Riksdagen).

Vinge och Herr Karlsson vill jag inte ens uttala mig om då de ligger på samma avskyvärda nivå som Åkesson. Men gärna att Vinge tar över rollen. Så kan vi ju vara säkra på SD fortsätter sin väg söderut i opinionen.
Vinge och Åkesson där snackar vi röstarbetare för sossarna som älskar så länge partiet drivs av dessa två pajasar. Mona Sahlin hade inte kunna gjort det bättre.

Söder var vaccinvurmare. Så nej tack.
Citera
2025-04-10, 19:03
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Söder var vaccinvurmare. Så nej tack.

Ingen är felfri Sverker. och "den utan skuld skal kasta första stenen".

Ser man till allt som Söder fick uträttat jämfört med både Åkesson och hans fruktansvärt lata ex så kan man se skillnaden.'

Som du vet klarade Åkesson inte ens av sin akademiska examen och ändå fick han inte ens ett program i Lund. Medans Söder blev Kemiingenjör.

Åkessons ex är ju för övrigt straffad för en ganska brutal misshandel Hur fan kan man ens ta in en sådan häxa i partiet. Som sedan hade rekord mycket fusk med sina tider och därför Söder jagade henne.

Jag ser gärna dock Jomshof som en efterträdare. (lite rykten jag hört sista tiden säger också att Åkesson inte kommer vara kvar så länge till ändå).

Skulle gärna sett den fete på Akassa men han har väl förmodligen ganska hyfsad pension.
Citera
2025-04-10, 19:04
Medlem
Jomshof är mer besatt av islam än vad de flesta islamister är.
Citera
2025-04-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Sedan är det downhill from there. Inte tillräckligt många svenskar som vill följa den frisyren.
Citera
2025-04-10, 19:09
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Tror han sagt själv att han inte vill.

Ja, han har sagt att han inte vill bli minister eftersom han då inte kan prata lika fritt om vad han tycker om saker. Det sägs att Henrik Vinge tar över efter Åkesson och han är ju PK så det skriker om det. Ser inte fram emot den dagen.
Citera
2025-04-10, 19:12
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jomshof är mer besatt av islam än vad de flesta islamister är.

En av få politiker som ser hur farligt islam är och hur mörk dess historia är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in