Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Du får en femhundring om du fångar mig på bild göra det. Tro på dig själv och tjäna de lätta pengarna!
Jag tror inte att varken S, C eller något annat enskilt parti bär så mycket skulden för det. De politiska partierna är mest någon form av valmaskiner i borgerliga demokratier. Finns det en feministisk våg i samhället som inte hotar det etablerade kapitalistiska systemet, så kommer denna att koopteras av systemet och ges olika former av uttryck. Feminism hotar inte kapitalismen, att kvinnor gör karriär eller kräver plats i styrelserummen är inte ett hot mot kapitalismen, det är mest ett irritationsmoment i fall kvinnor är sämre än män. Den lilla delen av befolkningen som sitter i bolagsstyrelser är liten, om vi talar om verkligt inflytande. Många av kvinnorna som sitter i en styrelse är bara en galjonsfigur åt mannen i mindre familjeföretag. Kvinnorna är sällan involverade och i vissa fall tar de på sig målvaktsroller för att männen lurar dem till det. Jag vågar påstå att den stora bulken av kvinnor i styrelser hade tjänat mer på att inte vara där alls.
En liten grupp karriärkvinnor kanske kan knö sig in på kvotering men för det stora folkflertalet har det ingen praktisk betydelse.
Vad svenska män gör för fel är att de inte ser till att de är omtyckta ,de går med på saker som gör att de inte blir omtyckta. Kvinnor har en enorm mängd män som beundrar dem medans män knappt för någon beundran alls. Inte sagt att män ska sluta beundra kvinnor ,men de måste försöka lista ut hur de själva ska bli beundrade av kvinnor.
Trenden är alltså att svenska män blir allt mindre omtyckta.
Problemet är hur ska vi vända det så kvinnorna gillar oss mer ?
Många män bryr sig inte om att vara omtyckta och jobbar hårt för att hela gruppen män ska vara hatade. Det är inte heller att män ska vara beroende av att vara omtyckta ,men de borde inse att det är bättre att vara omtyckta en negligerade eller hatade.
Man skulle kunna säga att politikerna jobbar på det: Tidö-gänget jobbar en del på det fast det är inte tillräckligt och för långsamt. Vad de gör är att försöka minska invandringen och skärpa straffen ,det är en åtgärder som gör att män blir mer omtyckta,
Vad individer kan göra är att prata med kvinnor. Fråga dem hur skulle du kunna gilla män mer och speciellt mig. Bara att man tar upp problemet gör att en kvinna gillar dig bättre, De kommer komma fram med lösningar ,inte vet jag vad,men de kommer lista ut något.
Centerpartiet är ett parti som inte vill ha ökat gillande mellan könen ,fast de tror det. Männen där verkar ha en beundran från andra män ,att det är så mycket pedofiler där är faktiskt ett tecken på det. Dessa män tror bara vi får in fler män kommer gillandet för män att öka ,så de är för en nästan obegränsad invandring av främst män ,men resultatet blir att män blir mindre omtyckta och samhället kollapsar.
Män måste alltså jobba på att bli bättre och mer omtyckta och få med kvinnorna på det.