2025-04-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Mer eller mindre så levde jag i förnekelse innan.

Jag kan kräva det och om det betyder att jag sitter i soffan i stället för att gå på simprunda så får det bli så.

Att andra män låter kvinnor hålla dem i kopplet är tragiskt, men jag behöver inte bli som dem.

Det finns uppenbarligen män som kan ha interaktioner med kvinnor utan att vara en simp som kryper i stoftet och förnedrar sig själv men det är inte du tydligen.
Citera
2025-04-06, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, hemma i den ensamma soffan kan du göra det. Ute i samhället är det dock vi kvinnor som håller er i kopplet.

Det gör ni ofta där hemma också 😊
Citera
2025-04-06, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle säga extremt gnällig. Allt är någon annans fel. Kvinnors fel, invandrares fel, sossarnas fel, bögarnas fel.
Det viktigaste för den svenska mannen är att förlägga skuld utanför sig själv. Rätt osexigt om du frågar mig.

Jo det är den svenske mannen som orskat att kvinnor inte gillar honom.

Bara för att ge ett annat exempel på ett ännu dummare folk ,svenska män är inte sämst på något sätt.

Ta Kina kvinnorna där vill inte ha relationer med män. Det har blivit så eftersom de har får lite kvinnor och nu vill kvinnorna ha en förmögenhet för att gifta sig med män , över en miljon kr.

Ledarna kanske förstår det och vill att männen ska jobba 14 timmar om dagen och för att tjäna in till att ha en fru.

Följden blir att kvinnor i Kina får samma mentalitet som en prostituerad ,ser mannen som en källa till extra pengar ,gifter sig men gillar inte mannen och sedan skiljer sig och får en massa ytterliggare pengar medans mannen är barskrapad med skulder.

Är det en brist på kvinnor så sänker kvinnorna sitt gillande för män eftersom de behöver inte gilla honom. Svenska män i eliten har samma idiotiska ide att de ska dra hit så mycket utländska män som möjligt.De tänker inte det minsta på männens mentala hälsa eller kvinnornas heller ,det enda som är något av värde är tillväxt

Det är mannens fel han röstar på sossar och centern och då får vi ett mansfientligt samhälle.

Männen måste som grupp ta ansvar för att de lyckas ,kvinnor är mycket smartare och har helt lyckats utmanövrerat männen (som grupp).
Citera
2025-04-06, 20:44
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Håller helt med din rubrik Hugo.
Den svenska mannen, inte alla men en del, är verkligen bekräftelsekåta fjollor.
Är t. ex med i en facebookgrupp där samma jävla fjollor varje jävla dag skall hålla på och söka uppmärksamhet. Det är INTE manligt. Manligt är att inte bry sig om att få uppmärksamhet.
Citera
2025-04-07, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Håller helt med din rubrik Hugo.
Den svenska mannen, inte alla men en del, är verkligen bekräftelsekåta fjollor.
Är t. ex med i en facebookgrupp där samma jävla fjollor varje jävla dag skall hålla på och söka uppmärksamhet. Det är INTE manligt. Manligt är att inte bry sig om att få uppmärksamhet.
Det är väl ett osäkert beteende oavsett kön. Ditt nick vittnar om andra uppgifter
Citera
2025-04-07, 16:55
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Det är väl ett osäkert beteende oavsett kön. Ditt nick vittnar om andra uppgifter

Du menar att jag är en av dem där på facebook och insta osv? Ja, kanske.
Ja, det är klart det är oavsett kön. Själv har jag sett båda, men mest män faktiskt.
Hora är knappast könsknutet. En man kan vara hora. Där gjorde du bort dig med dina fördomar
Citera
2025-04-09, 21:30
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det finns uppenbarligen män som kan ha interaktioner med kvinnor utan att vara en simp som kryper i stoftet och förnedrar sig själv men det är inte du tydligen.
Du får en femhundring om du fångar mig på bild göra det. Tro på dig själv och tjäna de lätta pengarna!
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är mannens fel han röstar på sossar och centern och då får vi ett mansfientligt samhälle.
Jag tror inte att varken S, C eller något annat enskilt parti bär så mycket skulden för det. De politiska partierna är mest någon form av valmaskiner i borgerliga demokratier. Finns det en feministisk våg i samhället som inte hotar det etablerade kapitalistiska systemet, så kommer denna att koopteras av systemet och ges olika former av uttryck. Feminism hotar inte kapitalismen, att kvinnor gör karriär eller kräver plats i styrelserummen är inte ett hot mot kapitalismen, det är mest ett irritationsmoment i fall kvinnor är sämre än män. Den lilla delen av befolkningen som sitter i bolagsstyrelser är liten, om vi talar om verkligt inflytande. Många av kvinnorna som sitter i en styrelse är bara en galjonsfigur åt mannen i mindre familjeföretag. Kvinnorna är sällan involverade och i vissa fall tar de på sig målvaktsroller för att männen lurar dem till det. Jag vågar påstå att den stora bulken av kvinnor i styrelser hade tjänat mer på att inte vara där alls.

En liten grupp karriärkvinnor kanske kan knö sig in på kvotering men för det stora folkflertalet har det ingen praktisk betydelse.
Citera
2025-04-09, 22:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Är det inte lite sent att försöka komma ut som någon sorts red pill-guru?
Ditt inlägg var sjukt tråkigt. Du för en debatt som blåst över för tio år sedan.
Citera
2025-04-09, 22:37
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det inte lite sent att försöka komma ut som någon sorts red pill-guru?
Ditt inlägg var sjukt tråkigt. Du för en debatt som blåst över för tio år sedan.
Uppenbarligen var det tillräckligt värt för att du skulle både läsa igenom det och dessutom svara på det.
Citera
2025-04-10, 03:56
Medlem
Citat:
Du får en femhundring om du fångar mig på bild göra det. Tro på dig själv och tjäna de lätta pengarna!

Jag tror inte att varken S, C eller något annat enskilt parti bär så mycket skulden för det. De politiska partierna är mest någon form av valmaskiner i borgerliga demokratier. Finns det en feministisk våg i samhället som inte hotar det etablerade kapitalistiska systemet, så kommer denna att koopteras av systemet och ges olika former av uttryck. Feminism hotar inte kapitalismen, att kvinnor gör karriär eller kräver plats i styrelserummen är inte ett hot mot kapitalismen, det är mest ett irritationsmoment i fall kvinnor är sämre än män. Den lilla delen av befolkningen som sitter i bolagsstyrelser är liten, om vi talar om verkligt inflytande. Många av kvinnorna som sitter i en styrelse är bara en galjonsfigur åt mannen i mindre familjeföretag. Kvinnorna är sällan involverade och i vissa fall tar de på sig målvaktsroller för att männen lurar dem till det. Jag vågar påstå att den stora bulken av kvinnor i styrelser hade tjänat mer på att inte vara där alls.

En liten grupp karriärkvinnor kanske kan knö sig in på kvotering men för det stora folkflertalet har det ingen praktisk betydelse.

Vad svenska män gör för fel är att de inte ser till att de är omtyckta ,de går med på saker som gör att de inte blir omtyckta. Kvinnor har en enorm mängd män som beundrar dem medans män knappt för någon beundran alls. Inte sagt att män ska sluta beundra kvinnor ,men de måste försöka lista ut hur de själva ska bli beundrade av kvinnor.

Trenden är alltså att svenska män blir allt mindre omtyckta.

Problemet är hur ska vi vända det så kvinnorna gillar oss mer ?

Många män bryr sig inte om att vara omtyckta och jobbar hårt för att hela gruppen män ska vara hatade. Det är inte heller att män ska vara beroende av att vara omtyckta ,men de borde inse att det är bättre att vara omtyckta en negligerade eller hatade.

Man skulle kunna säga att politikerna jobbar på det: Tidö-gänget jobbar en del på det fast det är inte tillräckligt och för långsamt. Vad de gör är att försöka minska invandringen och skärpa straffen ,det är en åtgärder som gör att män blir mer omtyckta,

Vad individer kan göra är att prata med kvinnor. Fråga dem hur skulle du kunna gilla män mer och speciellt mig. Bara att man tar upp problemet gör att en kvinna gillar dig bättre, De kommer komma fram med lösningar ,inte vet jag vad,men de kommer lista ut något.

Centerpartiet är ett parti som inte vill ha ökat gillande mellan könen ,fast de tror det. Männen där verkar ha en beundran från andra män ,att det är så mycket pedofiler där är faktiskt ett tecken på det. Dessa män tror bara vi får in fler män kommer gillandet för män att öka ,så de är för en nästan obegränsad invandring av främst män ,men resultatet blir att män blir mindre omtyckta och samhället kollapsar.

Män måste alltså jobba på att bli bättre och mer omtyckta och få med kvinnorna på det.
Senast redigerad av Prepper 2025-04-10 kl. 04:02.
Citera
2025-04-10, 18:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Diskussion:
[b]Var tror du att Sverige skulle vara idag om män bara började acceptera att de inte behöver vara omtyckta av kvinnor?
Vad tror du händer när män uppmanar sina kvinnor att sexstrejka om de inte gillar läget?
Handlar den ökande gruppen med incels åtminstone delvis om att många män hellre är oknullade än att böja sig för kvinnors nycker?
Borde män vara mindre rädda för att bli incels?
Drivs vita riddare och manliga feminister av idealism eller är det bara ett simpelt trick för att få ligga?

Män kan inte sexstrejka. Möjligen om 100 procent av jordens män gör det. Men du kanske uppmanar svenska/vita män att sexstrejka? Vem ska våra kvinnor då knulla med? Med blattarna? Är det det du vill?
Citera
2025-04-10, 18:21
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Män köper saker åt kvinnor, går ned på knä och friar för kvinnor, bjuder kvinnor på allt möjligt i nattlivet med mera. Många män mäter sitt eget värde i vad kvinnor tycker om dem och hur många kvinnor de får ligga med. Jag menar att det här är vad som gör män så maktlösa och följaktligen varför kvinnligt tänkande har fått löpa amok i PK-feminismens Sverige.

Många män är totala simpar som helt viljelöst har sista ordet i varje diskussion med sin fru eller flickvän. Dessa sista ord är "ja älskling" och likt en kuvad zombie går den svenske mannen med på allt möjligt bara för att bli omtyckt av kvinnan. Man kan fråga sig varför. Personligen tror jag att det har att göra med den "manliga" attityden att en mans värde mäts i om han får ligga eller inte. Man som får ligga är bra och beundransvärd; man som inte får ligga är föraktlig och en incel. Man kan dock fråga sig vad män egentligen tjänar på detta tänkande. För att få ligga som man så måste man ha en kvinna (om man nu inte är HBTI++) som går med på att ligga. Man kan förstås alltid diskutera om kvinnor ställer alldeles för orimliga krav på män för att få ligga, men det är i slutänden männen själva som väljer om de vill bli tofflor eller inte.

Sex med kvinnor är inte som vatten, syre eller kalorier. Man dör inte om man blir utan detta. Tittar man på hur många män beter sig så kan man dock lätt få det intrycket. Män går med på att acceptera kvinnors synsätt på världen, se på kvinnor som ofelbara prinsessor samt inte minst agera vita riddare som trycker ned män som går emot det rådande narrativet. Dessa vita riddare är dock inte mycket att hänga i julgranen, för en man som gör allt för något så simpelt som att få ligga är ändå inte mycket värd. Troligen är han svag i köttet även i många andra avseenden, och faller lätt för grupptryck.

På internet i olika diskussioner om dejting så finns det en massa betafjantar som försöker verka tuffa och skriva "klart att mannen ska betala". Varför detta är klart är dock oklart (om ordleken tillåts). Vad är det som säger att mannen ska betala för att kvinnan och mannen träffas och tar en fika till exempel? Bara för att de växte upp med en betafjant till pappa som alltid betalade, och inte vet bättre? Samma vita riddare kommer ofta till undsättning de få gånger en man vågar ha fräckheten att gå emot en kvinna i debatten.

Kanske beror det på bristande testosteron till viss del. Testosteron leder till att man blir mer frihetlig och mindre konformistisk. Våra dricksvatten är fullpumpade med östrogener, mycket av maten är också full av östrogener så många av de svenska männen är nästan någon form av transor ändå.

Hur många män skulle våga stå på sig mot en kvinna på Linkedin? Nästan alltid så är alla män jätterädda för drev, troligen för att dessa män är kraftlösa kontorsråttor som aldrig någonsin skulle orka med att bära stålbalkar på något bygge. Att bli av med kontorsjobbet skulle tvinga dessa betafjantar ut från sin trygga zon och ut i det okända. De skulle få jobba på platser där man man måste bära tungt, använda sina muskler och kanske till och med dö på jobbet. För min del skulle jag kunna jobba på ett ställe där döden stirrar mig i ögat, men jag skulle aldrig lägga dessa surt förvärvade pengar på en otacksam prinsessa på ärten som tror att hon ska få en massa gratisluncher bara för att hon har en fitta.

Det är lätt att bli arg på kvinnor, men i någon mån tycker jag att det är männen själva som bär skulden. När jag går på gym och tränar så är det nästan bara jag och en massa blattar där. Dessa är väl de enda männen i det här landet som har en ryggrad kvar och inte har blivit totalt förtofflade. Visserligen har de ofta en totalt efterbliven attityd i andra avseenden (vill börja bråka om man tittar på dem typ) men de verkar inte vara så totalt svaga och töntiga som svenska män. Själv skäms jag över att vara den ende svenske mannen där. De flesta andra svenska män i min ålder är väl fullt upptagna med att spela dataspel och smygkolla på porr eller blir hunsade av sin kvinna till att gå och handla onödig skit på IKEA.

Det finns inget så ostoppbart som en stark man som skiter i vad kvinnor tycker. Att söka kvinnors bekräftelse är många mäns akilleshäl, och nu verkar det som att fler och fler män inser detta, Många män spelade med i allt i från feminism och flyktingmottagande, officiellt för att de var "goda", men inofficiellt förmodligen för att de var så svaga i köttet att de var rädda för att deras sambo skulle sexstrejka om de hade fel människosyn. Vi ser hur bra det blev, och nu har framför allt fler och fler män börjat vakna upp från PK-fjantandet. PK-samhället gav oss vuxna män som lekte ensamkommande barn och en stor våg av gruppvåldtäkter. En och annan kvinna har väl också insett att detta kanske inte blev så bra som de trodde, och nu när SD är så stora så börjar det bli mer accepterat även bland kvinnor att gå utanför värdegrundskorridoren. SD är skit enligt mig, men det är en annan diskussion. Det som jag vill lyfta är den metapolitiska jordbävningen som har satts i rullning.

Diskussion:
Var tror du att Sverige skulle vara idag om män bara började acceptera att de inte behöver vara omtyckta av kvinnor?
Vad tror du händer när män uppmanar sina kvinnor att sexstrejka om de inte gillar läget?
Handlar den ökande gruppen med incels åtminstone delvis om att många män hellre är oknullade än att böja sig för kvinnors nycker?
Borde män vara mindre rädda för att bli incels?
Drivs vita riddare och manliga feminister av idealism eller är det bara ett simpelt trick för att få ligga?

Ni män som är rädda för vad frun/sambon/flickvännen ska tycka om ni vågar säga något hon inte gillar; är hon verkligen så bra i sängen att det är värt det?

Manligheten ligger i vad kvinnor tycker om en man. Så det gäller att vara en pleaser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in