2025-04-10, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så blir det i ett land med rigid arbetsmarknad, "svensk model"l och negativ tillväxt. Det blir arbetsgivarens jobbmarknad. Ta bort stora delar av fackens makt och inför "flexicurity" som de har i Danmark. Dvs. lätt att kicka folk, men bra A-kassa och fokus på vidareutbildning. Inför en jobbsök och matchnings-portal där alla jobb måste finnas med. Fimpa resten av åtgärderna.
Ja, men det kommer aldrig att hända i idiotlandet Sverige.
Citera
2025-04-10, 14:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Är inte kravet att folk ska flytta lite larvigt om man bor i en storstad. Liksom finns väl inga städer där det inte redan finns arbetslösa? Sen blir det väl inte fler jobb bara för att man pressa dom som saknar jobb?
Men nu har väl tex. Malmö och Stockholm högre arbetslöshet än stora delar av Norrland, trots Northvolts konkurs. Det är inte alltid givet atts storstäder har bäst arbetsmarknad, så det är väl bara att acceptera nuläget och flytta norrut!
Citera
2025-04-10, 14:29
Medlem
Jiiimboohs avatar
Söker du ett jobb på ett lager eller som butiksmedarbetare i andra änden av landet utan att ange att du har intresse av att flytta, kommer du inte att bli kontaktad. Det är en annan sak om det är något du har utbildat dig till under flera år.
Citera
2025-04-10, 14:46
Medlem
Vad händer om man är arbetslös 3+ år har man fått gå hemma eller? Förr blev man satt i olika aktiviteter med aktivitetsstöd.
Citera
2025-04-10, 14:47
Medlem
Vad händer om man är arbetslös 3+ har man fått gå hemma eller? Förr blev man satt i olika aktiviteter med aktivitetsstöd.
Citera
2025-04-10, 14:49
Medlem
zombie-nations avatar
Känner någon som måste söka i hela landet. Det är absurt. Hon är gift och har barn, AF vill att hon ska skiljas och flytta till jobb. Mannen har redan ett rätt OK jobb som han inte vill flytta från. Så hur ska de göra med barnet när AF tvingat dem att skilja sig? Dessutom ger provanställning inte möjlighet att hyra så de tycker hon ska bo i tält.
Citera
2025-04-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Hårdare krav igen. Nu måste jag söka i hela landet och flytta om jag blir erbjuden jobb.
Såhär var det för 15 år sen med Fas 3.
Nån mer som får panik?
Helt absurt regelverk. Det är omänskliga krav. Har man bostad, barn, släktingar, vänner på bostadsorten, vem vill behöva lämna allt för ett trist jobb i Flen eller någon annan halvdöd ort?
Citera
2025-04-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känner någon som måste söka i hela landet. Det är absurt. Hon är gift och har barn, AF vill att hon ska skiljas och flytta till jobb. Mannen har redan ett rätt OK jobb som han inte vill flytta från. Så hur ska de göra med barnet när AF tvingat dem att skilja sig? Dessutom ger provanställning inte möjlighet att hyra så de tycker hon ska bo i tält.

Hej Ivan Överdrivaren.

Detta har aldrig hänt.
Citera
2025-04-10, 14:56
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Mycket svammel.

Förklara gärna hur AF tvingar någon att skilja sig. Har AF sagt att de tycker hon ska bo i tält? Ni väljer att bara se problem för att man inget orkar göra.

Jag har totalt flyttat hundratals mil för jobb och bostäder. Jag grinade inte en sekund. Men jag pallade inte vara en vuxen bebis hela livet heller.
Citera
2025-04-10, 14:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Mycket svammel.

Förklara gärna hur AF tvingar någon att skilja sig. Har AF sagt att de tycker hon ska bo i tält? Ni väljer att bara se problem för att man inget orkar göra.

Jag har totalt flyttat hundratals mil för jobb och bostäder. Jag grinade inte en sekund. Men jag pallade inte vara en vuxen bebis hela livet heller.

Vill du bli behandlad som boskap så varsågod.
Citera
2025-04-10, 14:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hej Ivan Överdrivaren.

Detta har aldrig hänt.

Självklart inte. Han försörjer henne nu och de lever fattigt. Däremot måste de sälja sin bostad.
Citera
2025-04-10, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ja, men det kommer aldrig att hända i idiotlandet Sverige.

Haha, nähe och var kommer det hända då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in