2025-04-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
I senaste videon erkänner hon att hon har lämnat in en falsk polisanmälan mot ett ex. Hon erkänner att hon vandaliserade ett ex vita mattor i hans lägenhet med konservburkar, hon erkänner också att hon lurat ett ex att han gjort henne gravid och sedan ljög hon om att hon var tvungen att göra abort. Jesus, någon måste ju anmäla henne.

Hon måste ha druckit ett par liter vin för att glatt sitta och erkänna det där

Är ju sjuka saker att göra, men även sjukt att inte hålla sånt inom sig själv om man nu gjort det. Obefintlig impulskontroll och mentaliseringsförmåga. Hon är dessutom oförmögen att känna empati och skam, eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Florman 2025-04-09 kl. 04:32.
Citera
2025-04-09, 05:43
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
I senaste videon erkänner hon att hon har lämnat in en falsk polisanmälan mot ett ex. Hon erkänner att hon vandaliserade ett ex vita mattor i hans lägenhet med konservburkar, hon erkänner också att hon lurat ett ex att han gjort henne gravid och sedan ljög hon om att hon var tvungen att göra abort. Jesus, någon måste ju anmäla henne.
Hon kanske säger en del endast för content utan att det är på riktigt.
Citera
2025-04-09, 08:37
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errorerrorerrror
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning

Är det här vad gräddis lider av?

(Försöker förstå diagnosen och kom och tänka på Gräddis)

Jag har en fd bekant som fick den diagnosen och när jag tänker efter så har den personen en hel del likheter med gräddis.
*hon har också haft of
*hon är också besatt av att ha en massa kanaler med tittare på internet
*hon är också alkoholist och narkoman
*besatt av att klä sig lite annorlunda och helst väldigt utmanade
*saknar fast bostad
*saknar jobb
*får raseriutbrott i tid och otid
*besatt av att ha kille
*har en egen Flashbacktråd

Du kan absolut vara något på spåret här gällande diagnosen.
Citera
2025-04-09, 15:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag har en fd bekant som fick den diagnosen och när jag tänker efter så har den personen en hel del likheter med gräddis.
*hon har också haft of
*hon är också besatt av att ha en massa kanaler med tittare på internet
*hon är också alkoholist och narkoman
*besatt av att klä sig lite annorlunda och helst väldigt utmanade
*saknar fast bostad
*saknar jobb
*får raseriutbrott i tid och otid
*besatt av att ha kille
*har en egen Flashbacktråd

Du kan absolut vara något på spåret här gällande diagnosen.

Intressant och tragiskt, såklart.

Ingår även att ljuga/ ” ändra versioner”?

För att Pia skarvat/ändrat/” glömt” , har man ju märkt under tid man följt henne här, såväl i hennes egna medier, som i dem som andra lägger upp.
Hon ljuger konstant.

För att få uppmärksamhet?

I någon gammal ” Gräddrumpan”, berättade hon om
incidenten, om mattorna och konservburkarna. Vita var de nog inte då, som jag minns?

Det var något One-Night-Stand i Finland, som, som hon fick sova hos, som hemlös.
Men, han hade ” tjäj”. Så hon blev arg, när han lämnade henne ensam och spred ut konserver på mattorna.

Vita bönor i tomatsås, i den versionen.
Men oavsett vad eller vilket, Vidrigt.

”Koka-Kanin-Varning”, absolut!
Citera
2025-04-09, 16:41
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Intressant och tragiskt, såklart.

Ingår även att ljuga/ ” ändra versioner”?

För att Pia skarvat/ändrat/” glömt” , har man ju märkt under tid man följt henne här, såväl i hennes egna medier, som i dem som andra lägger upp.
Hon ljuger konstant.

För att få uppmärksamhet?

I någon gammal ” Gräddrumpan”, berättade hon om
incidenten, om mattorna och konservburkarna. Vita var de nog inte då, som jag minns?

Det var något One-Night-Stand i Finland, som, som hon fick sova hos, som hemlös.
Men, han hade ” tjäj”. Så hon blev arg, när han lämnade henne ensam och spred ut konserver på mattorna.

Vita bönor i tomatsås, i den versionen.
Men oavsett vad eller vilket, Vidrigt.

”Koka-Kanin-Varning”, absolut!

Den bekanta jag hade ändrade inte medvetet på historier men hon hade en förmåga att se situationer ur ett annat perspektiv som inte alltid stämde överens med hur andra såg samma situation.
Kan vara på grund av att hon var väldigt dramatisk och rätt paranoid. Hon trodde alltid att alla var ute efter att såra och skada henne så hon missförstod saker och ting rätt ofta. Otroligt jobbigt att ha en sådan i sin omgivning så ingen av hennes väninnor var kvar någon längre tid i hennes liv.
Citera
2025-04-09, 18:14
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Den bekanta jag hade ändrade inte medvetet på historier men hon hade en förmåga att se situationer ur ett annat perspektiv som inte alltid stämde överens med hur andra såg samma situation.
Kan vara på grund av att hon var väldigt dramatisk och rätt paranoid. Hon trodde alltid att alla var ute efter att såra och skada henne så hon missförstod saker och ting rätt ofta. Otroligt jobbigt att ha en sådan i sin omgivning så ingen av hennes väninnor var kvar någon längre tid i hennes liv.

Kanske därför Pia alltid varit/ är ensam?
Tycks inte finnas några gamla ungdomsvänner, och arg är hon ju på sin familj?

Och nu, handlar allt om hennes relationer till män ( ” killar ”), sin kropp och köpa kläder.

Att hon har barn, som önskar en mamma, finns inte på kartan?
Citera
2025-04-09, 18:18
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Kanske därför Pia alltid varit/ är ensam?
Tycks inte finnas några gamla ungdomsvänner, och arg är hon ju på sin familj?

Och nu, handlar allt om hennes relationer till män ( ” killar ”), sin kropp och köpa kläder.

Att hon har barn, som önskar en mamma, finns inte på kartan?

Sjukt nog så har min fd bekant också övergivit sitt barn som växt upp på heltid hos pappan sen 6-7 månaders ålder. Hon kunde helt enkelt inte klara av barnet själv när dom separerade så hon lämnade barnet helt och hållet till pappan. Umgänge sker 2-3 gånger per år nuförtiden när ungen är i 10 års åldern.
Det är enligt henne exets fel.
Det fanns visst fler likheter med gräddis.
Tragiskt
Citera
2025-04-09, 19:03
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Sjukt nog så har min fd bekant också övergivit sitt barn som växt upp på heltid hos pappan sen 6-7 månaders ålder. Hon kunde helt enkelt inte klara av barnet själv när dom separerade så hon lämnade barnet helt och hållet till pappan. Umgänge sker 2-3 gånger per år nuförtiden när ungen är i 10 års åldern.
Det är enligt henne exets fel.
Det fanns visst fler likheter med gräddis.
Tragiskt

Ja säkert fler också.
Skillnaden är då att Pia Nyberg är 50 ( snart plus) nu.

Men ” lyckats” manövrera sig genom livet med hjälp av familj/exman?

Som, trots att hon pratat illa om/ hängt ut, ändå ställt upp och funnits?

Absolut vidrigt, när hon la ut Socialtjänstens utredning/Familjerättens utlåtande, gällande vårdnaden om barnen, på sin linkdin!

Känns inte friskt.
Citera
2025-04-09, 19:09
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ja säkert fler också.
Skillnaden är då att Pia Nyberg är 50 ( snart plus) nu.

Men ” lyckats” manövrera sig genom livet med hjälp av familj/exman?

Som, trots att hon pratat illa om/ hängt ut, ändå ställt upp och funnits?

Absolut vidrigt, när hon la ut Socialtjänstens utredning/Familjerättens utlåtande, gällande vårdnaden om barnen, på sin linkdin!

Känns inte friskt.

Jag håller med om att det är riktigt sjukt. Den finns än idag att hitta på nätet för den som letar. Stackars sönerna vars integritet totalt krossas av deras egna mamma.
Det var verkligen elakt av henne att lägga upp det.
Citera
2025-04-09, 20:40
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det är riktigt sjukt. Den finns än idag att hitta på nätet för den som letar. Stackars sönerna vars integritet totalt krossas av deras egna mamma.
Verkligen omoget beteende att göra så. Deras personnummer och fullständiga namn finns där liksom flera personliga detaljer.
Citera
2025-04-09, 22:40
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Verkligen omoget beteende att göra så. Deras personnummer och fullständiga namn finns där liksom flera personliga detaljer.

Ja om inte före, så när hon gjorde det, började man ju tvivla på hennes förstånd. Usch!
Citera
2025-04-10, 13:34
Medlem
För 18 timmar sedan skrev Gräddis att hon och Rooomis är ett par igen
De "bor på 10 kvadrat och det är inte bara att göra slut".
Varför byter hon inte bara Hostel, så slipper hon tramsa fram och tillbaka med kebabteknikern 🤔

Hon gnäller även över att hon inte får skriva sig på sitt Hostel och få posten dit. Orimligt enligt Gräddis som ju "bor där permanent". Bara för att hon bor där permanent verkar hon tycka att man ska kunna flytta in på företaget Ramilton Hostel. Kanske hon ska börja propagera för att man ska kunna skriva sig på en parkbänk också och få posten levererad dit?

En av fördelarna med en riktig bostad är att man slipper Gräddis typ av konstiga bekymmer.
Senast redigerad av Florman 2025-04-10 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in