2025-04-09, 12:24
Medlem
SmartSkalles avatar
Fram med bild på denna idiot Lars Fältskog.
Citera
2025-04-09, 12:36
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det gör det inte mindre sjukt. Karln behöver ju vård. Bor hemma hos mamma när man är 64 år.

Jaså? Vad ska han göra när mamman är död, då? Det blir hemskt ensamt. Detta är väl en förklaring tänker jag, att han inte tillåtits frigöra sig och skaffa sig riktiga relationer med kvinnor, och en egen familj. Han har bara haft de här fantasierna att trösta sig med - Frida är förmodligen inte hans första svärmeri - och han har aldrig lärt sig att ta kontakt med kvinnor på riktigt. Så det blir så här tokigt.
Citera
2025-04-09, 12:54
Medlem
Står det någonstans hur länge dessa trakasserier mot Frida pågått? För om det är den man jag tror så har han varit i farten ända sedan 2020, då han själv berättade för en kollega till mig att han blivit polisanmäld av Fridas föräldrar.
Citera
2025-04-09, 13:08
Medlem
I rätten förnekade inte mannen att han hade varit kontaktsökande, men hävdade att relationen var ömsesidig. Han tolkade Frida Karlssons inlägg på sociala medier som svar på de samtal han ringde.
Mannens advokat Thomas Bodström, – Han har missuppfattat situationen. Han har aldrig någonsin gjort någon människa illa. Han har rört sig utanför en väldigt känd och populär person, men det innebär inte att han är farlig.
Missuppfattade? Spärra in galningen!
Senast redigerad av sologa 2025-04-09 kl. 13:11.
Citera
2025-04-09, 13:14
Medlem
Jofs avatar
Lars Fältskog 64 år. Dömd.
Tråkigt att ofreda folk så där 😡.

(Har själv haft en stalker -kvinna, i 20 år ungefär. Ringde. Sa inte sitt namn. Jag blev förbannad. Bytte strategi. Skapade kontakt, var vänlig. Det funkade. Fick namn. Nu har hon slutat ringa. Att bli förbannad kanske inte hjälper).

Åklagaren hade yrkat på minst sex månaders fängelse. Men det blir alltså villkorlig dom och 40 000 kronor i böter för olaga förföljelse.
Senast redigerad av Jof 2025-04-09 kl. 13:46.
Citera
2025-04-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså? Vad ska han göra när mamman är död, då? Det blir hemskt ensamt. Detta är väl en förklaring tänker jag, att han inte tillåtits frigöra sig och skaffa sig riktiga relationer med kvinnor, och en egen familj. Han har bara haft de här fantasierna att trösta sig med - Frida är förmodligen inte hans första svärmeri - och han har aldrig lärt sig att ta kontakt med kvinnor på riktigt. Så det blir så här tokigt.
Det är sorgligt det här, kan undra vad som är
bakomliggande orsaker. Kanske en dominant
och överbeskyddande mor som hindrat honom
att frigöra sig
Citera
2025-04-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnNi37
Står det någonstans hur länge dessa trakasserier mot Frida pågått? För om det är den man jag tror så har han varit i farten ända sedan 2020, då han själv berättade för en kollega till mig att han blivit polisanmäld av Fridas föräldrar.

Inte så länge som 2020, men berätta gärna mer om denna incident?
Frida har ju en sällsynt förmåga att appellera på gubbarna i det här landet, maken till törstiga gamla gubbar i hennes instagram må jag säga.
Citera
2025-04-09, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Ok, nu har den här tråden nått 13 sidor och snuskgubben har dessutom blivit häktad och dömd utan att ett namn har släppts på GM.

Flashback är inte längre vad det var förr.

På vilket sätt är gubben "snuskig"?
Citera
2025-04-09, 14:30
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Fram med bild på denna idiot Lars Fältskog.

Ovanligt efternamn. Släkt med en viss Agneta eller?
Citera
2025-04-09, 14:35
Medlem
Så - fram med bild på fanskapet, tack!
Citera
2025-04-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddnacke
Inte så länge som 2020, men berätta gärna mer om denna incident?
Frida har ju en sällsynt förmåga att appellera på gubbarna i det här landet, maken till törstiga gamla gubbar i hennes instagram må jag säga.

Om det är samma man så var han aktiv kring Sundsvall och Östersund vid den tiden. Han var stammis på företaget jag jobbade på då och kunde aldrig hålla fingrarna i styr. Sjukt obehaglig. Han berättade för en kollega att han blivit polisanmäld som sagt, som att han nästan var stolt över det. Om det är samma man så har han stalkat henne sedan början på hennes karriär. Förnamnet stämmer men jag jobbar inte kvar så kan inte se i kundregistret längre om efternamnet stämmer. Hittar ingen bild på honom någonstans heller…
Citera
2025-04-09, 16:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebrutal
På vilket sätt är gubben "snuskig"?

Hur kan du försvara hans beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto