2025-04-08, 00:06
Medlem
Larmi går till kommande tabellettan eller det gäller titta i Silly Season. Svensk toppmålvakten Thelin som reserv nästa hösten/vinsten. Thelin kommer speltid i 1 av 10 matcher inledningsvis. Thelin ökar sen 2 eller 3 matcher av 10 matcher. Sedan kommer han få spela minst 5 matcher mellan omgång 21-30. Det blir tuffare mellan 31-52 matcher för att Larmi är superklassen i SHL. Larmi lämnar för finska ligan får fanimej inte hända. Färjestad hade två bra målvakter Thelin och Larmi två suveräna köp: 1:a, 2:a eller 3:e tabellplatsen av Färjestad nästa säsong.
Citera
2025-04-08, 09:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Isac Solberg skrev på för IKO för ett bra tag sen, men nu verkar det som Rögle vill behålla honom. Kan bli en ny Felix Nilsson-affär här.
Citera
2025-04-08, 10:51
Medlem
Vad tror ni om LHCs möjligheter att komma med ett konkurrensmässigt bud till Teddan L nu när de värvat från modo? Finns det cash och finns det istid att lova bort. Gissar att PJ även behöver locka till sig linkan för att få Teddan.
Citera
2025-04-08, 11:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Isac Solberg skrev på för IKO för ett bra tag sen, men nu verkar det som Rögle vill behålla honom. Kan bli en ny Felix Nilsson-affär här.

Vad fan e det... med Rögle -IK O

De får väl fundera innan de tar beslut i Rögle.... Han e junior. Är det Agenterna som styr och har för bråttom

Går snack om att Troja vill ha honom om de går upp som utlånad. Hans moderklubb.
Senast redigerad av perry2 2025-04-08 kl. 11:59.
Citera
2025-04-08, 12:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vad fan e det... med Rögle -IK O

De får väl fundera innan de tar beslut i Rögle.... Han e junior. Är det Agenterna som styr och har för bråttom

Går snack om att Troja vill ha honom om de går upp som utlånad. Hans moderklubb.
Mm. Hoppas vi slipper mer trassel i fortsättningen. Har nåtts av Troja-infon jag med.
Citera
2025-04-08, 13:46
Medlem
FBK sägs vara intresserad av Jimmy Vesey.
600+ matcher i NHL men ingen jag känner till direkt.

Ryktas om att han vill ha skapligt betalt.

https://www.nhl.com/avalanche/player/jimmy-vesey-8476918
Citera
2025-04-08, 14:17
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000

Han har gjort det bra i NHL för några år sedan, jag minns han var bra i Rangers. Men det är som sagt några år sedan... nu vet jag inte hur han är som spelare. Han har 6p på 39 matcher denna säsong.

Mycket erfarenhet såklart, men jag undrar lite vilken roll han är tänkt att ha i Färjestad isåfall. Om han vill ha bra betalt så vill jag ju att vi ska få ut något av honom också. Men tror knappast han blir en poängspruta i SHL kommande säsong. Eller så får han en nytändning och lyckas bra med den biten.

Men njae... om han inte kommer bidra med mycket poäng så vill jag se att han gör rikligt med nytta på annat sätt, om han nu ska ha bra betalt. Och gnugga på och vara en stabil forward borde vi kunna få från någon annan, och billigare isåfall.

Jag vet inte.. jag kanske underskattar honom på grund av den senaste säsongens statistik. Vad säger ni andra?

Jag vet ju att han har varit bra åtminstone.
Citera
2025-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Larmi går till kommande tabellettan eller det gäller titta i Silly Season. Svensk toppmålvakten Thelin som reserv nästa hösten/vinsten. Thelin kommer speltid i 1 av 10 matcher inledningsvis. Thelin ökar sen 2 eller 3 matcher av 10 matcher. Sedan kommer han få spela minst 5 matcher mellan omgång 21-30. Det blir tuffare mellan 31-52 matcher för att Larmi är superklassen i SHL. Larmi lämnar för finska ligan får fanimej inte hända. Färjestad hade två bra målvakter Thelin och Larmi två suveräna köp: 1:a, 2:a eller 3:e tabellplatsen av Färjestad nästa säsong.

Ja, nu är det officiellt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Eynjp3/farjestad-varvar-malvaktsduo-larmi-och-thelin-klara-shl

Inte helt lätt att läsa ditt förvirrade inlägg men håller med om att det ser bra ut på målvaktssidan för FBK.
Citera
2025-04-08, 18:08
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Han har gjort det bra i NHL för några år sedan, jag minns han var bra i Rangers. Men det är som sagt några år sedan... nu vet jag inte hur han är som spelare. Han har 6p på 39 matcher denna säsong.

Mycket erfarenhet såklart, men jag undrar lite vilken roll han är tänkt att ha i Färjestad isåfall. Om han vill ha bra betalt så vill jag ju att vi ska få ut något av honom också. Men tror knappast han blir en poängspruta i SHL kommande säsong. Eller så får han en nytändning och lyckas bra med den biten.

Men njae... om han inte kommer bidra med mycket poäng så vill jag se att han gör rikligt med nytta på annat sätt, om han nu ska ha bra betalt. Och gnugga på och vara en stabil forward borde vi kunna få från någon annan, och billigare isåfall.

Jag vet inte.. jag kanske underskattar honom på grund av den senaste säsongens statistik. Vad säger ni andra?

Jag vet ju att han har varit bra åtminstone.

Vem har skapat ryktet att Vesey ska vara aktuell för FBK?

Är det media som vill fortsätta rida på narativet att "FBk är rikast och betalar mest i lön i hela SHL" när så inte är fallet

Vesey skriker ju "icke FBK" värvning dem behöver i första hand 2 centrar och skulle man varva nån från NHL/AHL så lär man gå all in på Asplund isåfall
Citera
2025-04-08, 18:19
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Vem har skapat ryktet att Vesey ska vara aktuell för FBK?

Är det media som vill fortsätta rida på narativet att "FBk är rikast och betalar mest i lön i hela SHL" när så inte är fallet

Vesey skriker ju "icke FBK" värvning dem behöver i första hand 2 centrar och skulle man varva nån från NHL/AHL så lär man gå all in på Asplund isåfall
Ja, nog känns det udda allt.
Jag håller med om att det inte riktigt känns som vad vi behöver. Men jag vet å andra sidan inte vad Wallin och gänget isåfall har tänkt med honom heller.

Men nja... det känns ju inte så troligt.
Alltid intressant att resonera kring iaf.
Citera
2025-04-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ja, nu är det officiellt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Eynjp3/farjestad-varvar-malvaktsduo-larmi-och-thelin-klara-shl

Inte helt lätt att läsa ditt förvirrade inlägg men håller med om att det ser bra ut på målvaktssidan för FBK.

En prestigevärvning av FBK.
Citera
2025-04-08, 22:04
Medlem
Förluster:
Emil Larmi
Jörgen Jönsson
Emil Rasmussen
Emil Larsson
Victor Stjernborg
Marcus Sylvegård

Nyförvärv/Nyförvärv på väg in:
Ludvig Persson
Eemeli Suomi
Lucas Elvenes
Kalle Kratz
Björn Hellkvist

Rykten/Förlänga
Elias Rosén
Keegan Lowe
Hugo Gustafsson

Växjö går in på en spännande off season där man behöver får in mer offensiv spets. De spelare som är på väg in låter intressanta på den vägen. Inte minst Eemeli Suomi som sägs vara en poängspelare i rang. Även målvaktssidan förändras då Emil Larmi försvinner och Ludvig Persson från Brynäs ryktas in.

Måndags kvällen den 7 april så presenterades Björn Hellkvist som klubbens nya huvudtränare.

Kontraktet skrivit på två år.

Björn Hellqvist kommer från klubben Leksand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in