Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Ja precis. Jag tror EU först sonderar för förhandling och fungerar inte det så köra de igång med olika tullar mot USA. Benjamin Dousa sa dock igår att intresset för förhandling var nästan obefintligt från Trumpadministrationen.
Japp stämmer det där.
Första gången jag faktiskt håller med dig.
Folk i EU har nog inte fattat att USA ogillar skarpt Europa och varför de nu hyser denna avsky vet jag inte då de fått härja fritt i Europa sedan världskrigen.
Men jag tror precis som du och andra skriver det kommer kvitta vad EU och Ursula säger för Trump avskyr både EU och Ursula. Det har ju redan kommit fram läckor i den där appen som råkade bli offentlig att både försvarsministern och Vance var skittrötta på Europa.
Ursula och gänget kommer säkert sänka tullarna, Men Trump kommer med bara något nytt. Han skiter i Europa och kanske är det lika bra?
Låt den tiden vara över då vi alltid såg upp till jänkarna. Låt de ha sina fula bilar och sina HD. Deras hjälp behöver vi snart inte heller längre när det gäller militärt spörsmål.
Att USA skulle sälja olja till Europa ville de ju göra förra omgången också men då köpte Tyskarna från Ryssland och det blev ett jäkla gnällande på USA. Men USA ville väl typ då ha mer än dubbelt betalt mot vad ryssarna begärde. Så varför skall vi då köpa från USA.
Låt USA bli isolerade där ute i Atlanten så får de fundera mer på hur de skall lösa konflikten med Kina., För Kinesen ser med ganska sneda ögon på USA och har gjort länge.
Europa kommer klara sig utan USA. Det tar ett litet tag men snart är vi fria från dem.
Men USA kommer inte klara sig utan Europa och det får de snart se när Kinesen börjar bli allt mer aggressiv.