2007-12-02, 16:01
Medlem
em krejs avatar
Jag är från Stockholm, och var man än åker i landet blir man hatad för att man är Stockholmare. Jag tycker själv inte illa om skåningar, göteborgare, norrlännigar osv. Förutom att man pratar så fult i södra
Sverige.
Vad grundar sig detta småstadskomplex i? Känner de sig utanför, att de inte är en del utav Sverige? Jag har märkt att på nyheterna osv så är det nästan alltid Stockholm som det händer något i. Är det därför vi är hatade? För att de andra inte får vara med? Det är som i skolan på gympalektionerna, de sämsta blir valda sist och ingen lägger märke till dem. De sämsta i det här fallet mostvarar resten utav Sverige. Är avundsjuka det enkla svaret?
Citera
2007-12-02, 16:03
Medlem
Japp.. vi är avundsjuka för att vi inte kan skapa så många överflödiga trådar som ni kan.
Citera
2007-12-02, 16:04
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Tror du har fel, men jag kan å andra sidan bara utgå från mig själv. Jag tycker att de flesta stockholmare är trevliga. Det är själva staden, Stockholm som jag och de flesta andra hatar skulle jag tro.
Personligen tycker jag att göteborgare är otrevligare men stan ligger däremot geografiskt rätt.
Dessa två städer är dock lika fula och ogästvänliga. Usch!
Citera
2007-12-02, 16:07
Medlem
Går skola här i huvudstaden. Första tanken när jag flyttade mina 60 mil var att få träffa alla dryga 08er. Vi har 2 i klassen som bor i själva Stockholm. Och dom är dryga till tusen. Men dom som bor runt i olika förorter är hur trevliga som helst. Så enligt min erfarenhet så är det bara dom som bor i själva Stockholm som är dryga. Dom runt om är trevliga som få.
Citera
2007-12-02, 16:08
Medlem
em krejs avatar
Kan de vara så att de flesta aldrig ens varit i Stockholm, sen snackar man bara skit allmänt om Stockholm för att man tror att det är så?
Citera
2007-12-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Kan de vara så att de flesta aldrig ens varit i Stockholm, sen snackar man bara skit allmänt om Stockholm för att man tror att det är så?
Det är bland annat för att ni har en gräslig dialekt.
Citera
2007-12-02, 16:11
Medlem
em krejs avatar
Kom nyss på att alla tjejer älskar Stockholmare, är det är tån klämmer? Att den snygga, ståtliga Stockholmaren behöver bara visa upp sig för att tjejerna ska komma springades? Bönderna får sedan stå där och skämmas med högaffel och skit i ansiktet.
Citera
Medlem
MrHybriss avatar
Det är alltid killarna som hatar oss stockholmare, men tjejerna ute i landet tar gärna korven i mun så fort man berättat lite om hur man hänger med madde på richie och petter på stureplans compagniet

och vem fan bryr sig vad drängarna tycker och tänker om oss övermänniskor från stockholm?
Citera
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Jag är från Stockholm, och var man än åker i landet blir man hatad för att man är Stockholmare. Jag tycker själv inte illa om skåningar, göteborgare, norrlännigar osv. Förutom att man pratar så fult i södra
Sverige.

Jag har inget emot stockholmare förutom att dom pratar helt sanslöst fult och tror att dom pratar rikssvenska

Citat:
Vad grundar sig detta småstadskomplex i? Känner de sig utanför, att de inte är en del utav Sverige? Jag har märkt att på nyheterna osv så är det nästan alltid Stockholm som det händer något i. Är det därför vi är hatade?

Att mycket av nyheterna handlar om stockholm är väl inte så konstigt, men att nyheterna väljer stockholmsnyheter framför nyheter som är mer intressanta (för hela övriga Sverige) kan självklart vara rätt frustrerande. Fast då hörs väl mest gnäll om svt, tv4 etc, och inte specifikt om stockholmare.

Citat:
För att de andra inte får vara med? Det är som i skolan på gympalektionerna, de sämsta blir valda sist och ingen lägger märke till dem. De sämsta i det här fallet mostvarar resten utav Sverige. Är avundsjuka det enkla svaret?

Om det här är alla stockholmares åsikt så skulle jag också hata er.
Citera
2007-12-02, 16:13
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Kom nyss på att alla tjejer älskar Stockholmare, är det är tån klämmer? Att den snygga, ståtliga Stockholmaren behöver bara visa upp sig för att tjejerna ska komma springades? Bönderna får sedan stå där och skämmas med högaffel och skit i ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrHybris
Det är alltid killarna som hatar oss stockholmare, men tjejerna ute i landet tar gärna korven i mun så fort man berättat lite om hur man hänger med madde på richie och petter på stureplans compagniet

och vem fan bryr sig vad drängarna tycker och tänker om oss övermänniskor från stockholm?

Japp nu har jag med börjat hata stockholmare! grattis
Citera
2007-12-02, 17:10
Medlem
Spectacolors avatar
Citat:

Kan det vara så att stockholmare tror att alla utanför stockholm är bönder?
Kan det vara så att stockholmare tror de är bättre än resten av sverige?
Kan det vara så att stockholmare är de som har sämst koll på hur världen fungerar?
Citera
2007-12-02, 17:14
Medlem
grns avatar
"- I Stockholm har vi en affär som heter Åhléns" sade en stockholmare till mig fullt seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in