2025-04-05, 21:29
Medlem
BIK vinner 4-3 i förlängningen. Känns asbra.

Detta känns oavsett lag går upp. Fyra 25-procentiga lag att bedöma jag vill.

Ändå känns gott att BIK vann dagens match.
Senast redigerad av 6999 2025-04-05 kl. 21:33. Anledning: Kvalserien
Citera
2025-04-05, 21:35
Medlem
Vinsten av BIK nyttigt i semi det känns så.
Citera
2025-04-05, 21:42
Medlem
BIK leder semiserien.
Citera
2025-04-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
BIK vinner 4-3 i förlängningen. Känns asbra.

Detta känns oavsett lag går upp. Fyra 25-procentiga lag att bedöma jag vill.

Ändå känns gott att BIK vann dagens match.

Tyvärr så vann man ju helt felaktigt. Men kul för Karlskoga. Men borde stå 2-1 till AIK.
Citera
2025-04-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Tyvärr så vann man ju helt felaktigt. Men kul för Karlskoga. Men borde stå 2-1 till AIK.

På vilket vis var vinsten felaktig? Utvisningen på Olsén som gav mål för AIK var lika tveksam som den utvisningen AIK åkte på senare. Dessutom var AIK-spelarens knä med i tacklingen om du tittar på reprisen. Melin är ute och vevar på felaktiga grunder.
Citera
2025-04-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
På vilket vis var vinsten felaktig? Utvisningen på Olsén som gav mål för AIK var lika tveksam som den utvisningen AIK åkte på senare. Dessutom var AIK-spelarens knä med i tacklingen om du tittar på reprisen. Melin är ute och vevar på felaktiga grunder.

Nej det var en klockren tackling. Jag satt precis bakom (nära Bofors klacken) så jag såg tacklingen från andra hållet i bra vinkel. Sen när speakern basunerade ut ”tripping” trodde jag hon sa fel först. Att döma av alla reaktioner från neutrala på sociala medier och tidningsblaskor känner jag mig trygg i min uppfattning.

Är vi säkra på att beslutet att det inte var en icing i samband med att Karlskoga avgjorde är korrekt? Var ju snack om det också.
Citera
2025-04-07, 06:04
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Nej det var en klockren tackling. Jag satt precis bakom (nära Bofors klacken) så jag såg tacklingen från andra hållet i bra vinkel. Sen när speakern basunerade ut ”tripping” trodde jag hon sa fel först. Att döma av alla reaktioner från neutrala på sociala medier och tidningsblaskor känner jag mig trygg i min uppfattning.

Är vi säkra på att beslutet att det inte var en icing i samband med att Karlskoga avgjorde är korrekt? Var ju snack om det också.

Enligt studion: Linjemannen tre meter från situationen friade før touch på spelaren vid blålinjen (som dessutom hindrades att ta emot passet av försvararen, något som också brukar ge friande i sig).
Citera
2025-04-07, 06:10
Medlem
Citat:

Tyckte också det var en schysst tackling! Men kolla reprisen innan du är så tvärsäker! Knät finns med i bilden! Sociala medier? Folk skriker högt innan de sett vad som hänt ju! Dessutom kan inte många reglerna i hockey. Tränare och spelare är ute och vevar när de inte har koll!

Icing? Ja, men antar domaren släppte den pga av att BIK-spelaren blev låst/hindrad/interferad att toucha pucken innan blå. Därav wash-out!
Citera
2025-04-08, 06:23
Medlem
SysterMorbids avatar
Roger Melin? Har han tagit över gnällkärringskäppen från Roger Rönnberg?
Citera
2025-04-08, 10:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Roger Melin? Har han tagit över gnällkärringskäppen från Roger Rönnberg?
Dennis Hall är iofs. rätt kinkig han med, som en riktig crybaby. "Jag är inte Roger Melin", så vi får inga domslut med oss. Bu-hu.

F.ö. en bra matchserie även för utomstående. Gillade Muzito-Bagendas hets mot BIK efter matchen i går. Lite känslor har ingen dött av.
Citera
2025-04-08, 15:54
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Dennis Hall är iofs. rätt kinkig han med, som en riktig crybaby. "Jag är inte Roger Melin", så vi får inga domslut med oss. Bu-hu.

F.ö. en bra matchserie även för utomstående. Gillade Muzito-Bagendas hets mot BIK efter matchen i går. Lite känslor har ingen dött av.

Ah bra serie, heta känslor och det är nice. Håller varken på aik eller bik. AIKnegerns kommentar om skithål var rätt komiskt.
Citera
2025-04-08, 21:28
Medlem
Gefreiters avatar
Snyggt SSK-boys. Djurgårdens svineri borde straffa sig och ni straffade dem.
Kör hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in