2025-04-06, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vad har något med dessa ''egenskaper'' att göra? Spelar ingen roll när du beter dig slampigt.

Exakt!

Men föreställer mig alltid att någon flottig gammal gubbe som sitter och skriver när dylika beskrivningar görs som någon slags fantasi de vill andra ska haka på, haha. 🤮

Eller någon med bekräftelsebehov som slirar med sanningen för att få uppmärksamhet.
Citera
2025-04-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Japp, 99% har sagt att det ska vi inte. Och då tackar jag så mycket för svaren och hjälpen!

Sedan förstår jag inte vad min kille har gjort dig för ont för att du ska förolämpa honom, men sure
Förolämpar han inte medvetet, säger bara som det är.
Tjejer har ju vissa saker också som dom ser och säger" dedär skulle aldrig en riktig kvinna tillåta ", tex att din man slår dig eller att din man behandlar barnen illa.

Just otrohet för män är inte samma sak som för kvinnor.
Om din kvinna är otrogen kan du få uppfostra nån annans barn, men om en man är otrogen får du som kvinna inte några egentliga konsekvenser av det.
Jag tror att en av mäns största rädsla i livet är att få reda på att ens barn inte är sitt eget.
Att många män genom alla tider velat ha oskulder och orörda kvinnor är lite samma sak.

Så när din kille bara förlåter otrohet så tror jag de flesta män inser att det är nåt som inte stämmer, inte bara hos honom att han vägrar sätta ner foten, men även hos dig som kvinna som har ett behov av att vara otrogen.

Jag tror du förlorat respekten för din kille sedan länge tillbaka och blir inte bättre av att du ser han förlåter dig hela tiden.
Kvinnor och svags män går verkligen inte ihop.
Citera
2025-04-07, 00:11
Medlem
buzzkillers avatar
Lägg in dig på någon jävla avdelning om du inte kan hålla fittan i styr.
Citera
2025-04-07, 01:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
FYI:

- Jag har gett honom alla mina lösenord och full insyn i telefon osv

- Jag har platsdelning med honom

- Jag har avslutat alla mina vänskapsrelationer med sådana som har negativ påverkan på hur ja beter mig

- Jag gör typ inget annat än att va med honom
Alltså vad i helvete. Det här är ingen normal relation.

Dumpa.
Citera
2025-04-07, 01:59
Medlem
snusens avatar
Citat:
FYI:

- Jag har gett honom alla mina lösenord och full insyn i telefon osv

- Jag har platsdelning med honom

- Jag har avslutat alla mina vänskapsrelationer med sådana som har negativ påverkan på hur ja beter mig

- Jag gör typ inget annat än att va med honom

"Han" läser då även denna tråd? Luktar troll
Citera
2025-04-07, 03:00
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Aa nu vill jag ju dock bättra mig som människa och inte va så som jag har varit tidigare. Så kom gärna med tips hur jag slutar ha det behovet
Har inte stort förtroende för din förmåga att bättra dig. Det är din personlighet.
Citera
2025-04-07, 06:59
Avslutad
Citat:
För att bevisa att jag har jobbat på mig själv och inte längre har ett behov av bekräftelse från andra.
Vet inte hur ja gör det på något annat sätt.

Har aldrig bortförklarat min otrohet. Tar på mig mina misstag helt och hållet. Kommer aldrig lägga det på honom, att det skulle vara hans fel.

Citat:
Aa nu vill jag ju dock bättra mig som människa och inte va så som jag har varit tidigare. Så kom gärna med tips hur jag slutar ha det behovet
Eeh..

Det är väl för fan bara att låta bli att vara med andra när du är i förhållande/dejtar! Hur svårt kan det vara?!
Citera
2025-04-07, 08:08
Medlem
[quote=herrmojd51|91552275]
Tjejer har ju vissa saker också som dom ser och säger" dedär skulle aldrig en riktig kvinna tillåta ", tex att din man slår dig eller att din man behandlar barnen illa.

Om din kvinna är otrogen kan du få uppfostra nån annans barn, men om en man är otrogen får du som kvinna inte några egentliga konsekvenser av det. QUOTE

Men hallå- det finns kvinnor som blivit sterila för att mannen släpar hem könssjukdomar! Och hon har ingen chans att upptäcka klamydia för den infektionen kan vara helt tyst och hon tror att de bara har sex med varandra. Sen sitter hon kanske där med igenväxta äggledare och kan inte få barn medan den otrogne bara går vidare till nästa kvinna.

TS, jag tycker inte du låter redo för att binda dig, du kanske ska leka klart först innan du försöker vara monogam?
Citera
2025-04-07, 08:23
Medlem
Tomtekukars avatar
[quote=Sweetopia|91553289]
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Om din kvinna är otrogen kan du få uppfostra nån annans barn, men om en man är otrogen får du som kvinna inte några egentliga konsekvenser av det. QUOTE

Men hallå- det finns kvinnor som blivit sterila för att mannen släpar hem könssjukdomar! Och hon har ingen chans att upptäcka klamydia för den infektionen kan vara helt tyst och hon tror att de bara har sex med varandra. Sen sitter hon kanske där med igenväxta äggledare och kan inte få barn medan den otrogne bara går vidare till nästa kvinna.

TS, jag tycker inte du låter redo för att binda dig, du kanske ska leka klart först innan du försöker vara monogam?
Könssjukdomar kan drabba både män och kvinnor. Men det är bara kvinnan det är synd om, säger du? Tröttsamt att vi inte kommit längre i debatten.
Citera
2025-04-07, 09:31
Medlem
Han är mesig och självdestruktiv. Gör slut för bådas skull då du nog inte kommer ändra dig så länge han är feg och slö och accepterar allt
Citera
2025-04-07, 10:12
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Okej. Då ska jag bara umgås med ogenuina människor framöver?

Borderline/narcissister alt. Psykopater borde passa smutset.
Citera
2025-04-07, 10:18
Medlem
Citat:
Jag har inte varit en bra flickvän. Inte vetat vad jag velat och bara tagit allt som de kommer. Vi har haft mkt ups and downs.

Jag har varit otrogen två ”gånger”. Hängde med en snubbe när jag var utomlands och otrogen två tillfällen och sedan när jag och min pojkvän hade de svajigt och ja inte visste va ja ville träffade ja en annan och var otrogen och reste iväg med honom två tillfällen.

Sämsta flickvännen ever, I know.

Min pojkvän vill fortfarande att det ska bli vi igen. Jag ser dock ingen förbättringspotential då han inte kan släppa det (förståeligt dock) och vi kommer inte framåt med nånting.

Jag ska såklart vara ”tacksam” att han vill ge mig en ny chans. Men om det inte blir bättre mellan oss är det väl ändå inte lönt?

Bör jag vänta på att han inser att han aldrig kommer kunna släppa det eller borde jag ge han en knuff i rätt riktning?

Har du någon som helst respekt för honom bör du inse att du skadar honom som låter honom vara såhär naiv. Gör slut. För hans skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in