2025-04-06, 20:58
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Tusen tack för tipsen, ska ta med mig det!

Det kan vara så att han behöver lite tid och att du kan behöva visa lite tålamod i denna process. Det är sällan som vägen framåt i en relation är helt rak. Jag önskar er lycka till och att ni hittar en bra väg framåt för er båda.

// CC
Citera
2025-04-06, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Så sjuk människa du är som ens ställer den frågan.

Du borde snarare fråga dig själv om du älskar honom tillräckligt för att inte vara otrogen.
Nu du varit otrogen mer än 1 gång, men fortfarande ser du inget problem i det?

Är man otrogen ska man lämna sin partner,punkt slut.

Jag ser absolut problem i att jag varit otrogen. Jag skäms, mår dåligt över det jag gjort och har gått till botten med problemet/orsaken och jobbat på mig själv med det sedan dess och gör det dagligen.

Tråden handlar inte om huruvida de jag gjort är rätt eller fel, jag vet att det är fel. Den handlar om huruvida vi borde fortsätta ihop eller ej.
Citera
2025-04-06, 21:02
Medlem
Citat:
Har sagt de till honom. Tror problemet är att han tycker ja har så mycket potential.

Jag är väldigt attraktiv, petite, hans drömtjej i sängen, jag tjänar otroligt bra och är utöver mina impulsiva beteenden / destruktiva beteenden väldigt smart och högt intellekt.

Vill inte såra honom, har redan gjort det tillräckligt.

Inte mycket värt om du inte är lojal och saknar moral.
Citera
2025-04-06, 21:06
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Soft, slipper jag betala skatt då också eller?

Kan väl lika gärna ta mitt liv eller sättas i fängelse? Om man nu inte får en chans här i livet till att bättra sig.

Nej.
Däremot ska du lämna genuina människor i fred.
Det är SKAMLIGT att otrohet tas på så lite allvar.
Ni skulle sättas upp på en lista likt pedofilerna i USA.

Du har ju egentligen noll insikt och du vill inte förbättras om du ställer den korkade frågan som du gjorde i din TS.
Citera
2025-04-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Och i vilken drömvärld lever du i?

Tror du att det finns någon som aldrig är otrogen i tanken ens?

Eller kan njuta av en annan människas skönhet och karisma trots att man är ihop med någon och älskar den personen?

Missbrukar RomComs to much!?

Nej, tanke skulle vara för hårt kanske men det sker aldrig ändå när man förespråkar dygden av ett äktenskap - men skulle jag eller min fru flirta med någon t.ex så skulle det innebära ett slut för oss två.

Vi har satt upp såna regler. Vi är konservativa. Våra barn ska växa upp i en tryggmiljö med föräldrar som hedrar äktenskapet.

Du får ha dina lättvindiga regler med din kille/tjej =)
Citera
2025-04-06, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Nej.
Däremot ska du lämna genuina människor i fred.
Det är SKAMLIGT att otrohet tas på så lite allvar.
Ni skulle sättas upp på en lista likt pedofilerna i USA.

Du har ju egentligen noll insikt och du vill inte förbättras om du ställer den korkade frågan som du gjorde i din TS.

Okej. Då ska jag bara umgås med ogenuina människor framöver?
Citera
2025-04-06, 21:37
Medlem
Citat:
Jag ser absolut problem i att jag varit otrogen. Jag skäms, mår dåligt över det jag gjort och har gått till botten med problemet/orsaken och jobbat på mig själv med det sedan dess och gör det dagligen.

Tråden handlar inte om huruvida de jag gjort är rätt eller fel, jag vet att det är fel. Den handlar om huruvida vi borde fortsätta ihop eller ej.
99% säger nej, det ska ni inte.
Din kille är en jävla toffel för en riktig man accepterar aldrig otrohet
Citera
2025-04-06, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
99% säger nej, det ska ni inte.
Din kille är en jävla toffel för en riktig man accepterar aldrig otrohet

Japp, 99% har sagt att det ska vi inte. Och då tackar jag så mycket för svaren och hjälpen!

Sedan förstår jag inte vad min kille har gjort dig för ont för att du ska förolämpa honom, men sure
Citera
2025-04-06, 21:53
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Jag har varit otrogen två ”gånger”. Hängde med en snubbe när jag var utomlands och otrogen två tillfällen och sedan när jag och min pojkvän hade de svajigt och ja inte visste va ja ville träffade ja en annan och var otrogen och reste iväg med honom två tillfällen.

Det låter som att du inte har lekt av dig sexuellt ännu. Pröva gärna en riktigt storvuxen Afrikan (eller två samtidigt) så du får lite omväxling.

Se bara till att bespara din pojkvän mer lidande genom att göra slut.
Citera
2025-04-06, 22:43
Medlem
Citat:
Varför lämnar han mig inte då?
Trauma band.

Men jo, ni borde göra slut men gör det korrekt för om han har svårt att släppa taget fast du berättat så kommer det bli jobbigt för honom. Och verkligen bryt. Gå inte tillbaka för att du har tråkigt eller saknar hans uppmärksamhet.

Sen är det här med "once a cheater always a cheater" lite av en halvsanning. Jag tror inte det definierar dig som person men jag tror att om man en gång varit otrogen mot en viss person så är det en överhängande risk att det händer mot just den personen igen.
Citera
2025-04-06, 22:43
Medlem
Skulle säga tyvärr läser ni inte detta själva.

Bästa är fall ni bestämmer ihop att ni ska satsa på er.

Börja gå på parterapi.

Du behöver också jobba med dig själv varför du söker uppskattning hos andra när det är dåligt. Du är inte ensam. Du är inte onormal.

Och nej att han har dina lösenord eller digital fotboja på dig är inte rätt väg och gå heller.

Alternativt får ni göra som många andra. Skaffa barn! 😋
Citera
2025-04-06, 23:31
Medlem
Hoffmeastros avatar
Antingen är tråden ragebait eller så är du ett smutsigt luder. Oavsett vad låt snubben vara så kan du hora runt och bli förbrukad tills ditt värde är i botten sen kan du leva med några katter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in