Fast till hans eventuella försvar så var det en väldigt svår fråga på den låga nivån .
Montmartre har jag mig veterligen inte hört talats om
Inte ett dugg svårt. Man hör ju till och med på namnet att det är franskt. Och som föregående användare sa så borde han känna till Amelie från Montmartre om han är en sådan stor filmnörd som han påstår sig vara.
Kanske det men han kanske inte sett den ? Är ju orimligt att begära att en filmnörd ska plöja igenom precis varenda film som finns
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man behöver inte ens ha varit i Paris.
Namnet låter tydligt franskt.
Amelie från Montmartre är en av världens mest kända filmer. Lite i nivå med Gudfadern.
Amelie från Montmartre är verkligen en film man borde känna till om man kallar sig filmkunnig eller filmnörd.
Den var en stor publik- och kritikerframgång. I tio års tid bar den titeln som den internationellt största franska filmsuccén med franskt tal tills "En oväntad vänskap" knuffade ned den år 2011.
Han är alldeles för kaxig för att inte vara säker på att Montmartre ligger i Paris. Han är ju även filmnörd enligt honom själv och då borde man veta om Amelie från Montmartre.
Jag är ingen filmnörd och har inte heller varit i Paris men jag kunde ändå det här.
Jag är ingen filmnörd och har inte heller varit i Paris men jag kunde ändå det här.
Ja den tävlande ”filmnörden” var nog väldigt ensam bland normalbegåvade personer att inte kunna det. Att säga sig vara filmnörd och inte känna till Amelie från Montmartre är som att säga sig vara fotbollsnörd och inte känna till Zlatan.