2025-03-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Ja även jag reagerade när jag såg klippet då, mannen var så nedklädd att jag först trodde det var stalkern i nån sekund.
Om jag får tjejgissa lite så tror jag inte media kommer visa varken bild eller namn om han blir fälld. De är rätt restriktiva om det inte handlar om mord/våldtäkt eller liknande. Men jag kan ha fel.

Jo men lite samma här…men de skulle ha varit ett väldigt konstigt beteende från svt att filma han på det sättet. Hans namn har man dock vilket som eftersom de postats här på FB men du kan nog ha rätt i din tjejgissning om bild i media.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-03-31 kl. 21:33.
Citera
2025-03-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Har inte med det att göra, tänk dig att bli attackerad av en liten chiuaua hund jämfört med att bli attckerad av ens tor varg.
En varg skulle fan kunna döda dig även med slöa tänder

Ursäkta att jag stör i era fantasier…men det känns som att ni utgår ifrån att hon ska kunna se honom och reagera utefter det. Det finns dock extremt många tillfällen hon aldrig skulle ha en chans att parera ett överfall, eller en fullvuxen man skulle ha det.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-03-31 kl. 21:49.
Citera
2025-03-31, 23:50
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Jo, men du har mindre chans att lyckas hugga en stor och stark man så denne dör.
Tänk dig själv, skulle du hällre bli attackerad av en 10 åring med kniv än en 30 årig man med kniv?
Svaret är ganska självklart för de flesta.
Visst kan du bli huggen i halsen eller hjärtat av 10 åringen med, men då du är mycket större och starkare är risken mindre

Lille Anton i Trollhättan hade en jättestor kniv.
Citera
2025-04-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Lille Anton i Trollhättan hade en jättestor kniv.

Lille Anton var en 21 årig man...
Citera
2025-04-05, 16:13
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Kanske nån som redan frågat, men är han släkt med agneta fältskog från abba?

En annan fråga, är frida karlsson så dum att hon inte kan byta nummer eller blockera honom?
Hade ju inte varit så svårt att byta nummer och endast ge ut till familj, vänner, och kanske vissa viktiga personer som landslagstränare osv.

Jag blåste lite
Citera
2025-04-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
tyvär är hon lite för gammal för mig samt lite för smal.
Denna mannnen fick väl inte fängelse? Böter väl?

Domen faller på onsdag…de yrkar på minst 6 månaders fängelse och 50k i skadestånd.

Såg att du frågade varför hon inte blockerat hans nummer eller bytt sitt. De gjorde hon…efter ett par samtal som hon aldrig svarade på utan bara lyssnade av så blockades hans nummer när hon blev obekväm i samband med att han va påväg till där hon tränat i Bruks. Så många av de här samtalen har hon inte vetat om, samma med sms:en, utan det är utredarna som fått fram dem i efterhand om jag förstått det korrekt.
Så gissningsvis har hon trott att blockeringen räckte och har därför inte bytt nummer. Men när hon då inte svarat honom så besökte han hennes event för vitamin Well, de var där hon sprang ifrån honom.
Sen åkte han och leta rätt på henne i Sollefteå och när han inte fick prata med henne där heller så sökte han upp henne i Östersund. Hennes adress likt många andras fanns tidigare offentligt på tex mrkoll. (Bianca Ingrossos finns också där för att visa hur vanligt de är.)

När hon inte ville prata med honom där heller så tänkte han åka till Teneriffa lägret och fick då kontaktförbud. Efter de började han skicka brev till familjen om samarbeten. Han häktades tillslut i februari.

Att blocka numret gör ju inte att han inte kan ringa, de gör mer att hon slipper se det. Samtalen reggas fortfarande så polisen kan räkna dem…därför är det så många samtal och SMS och därför har de också tagit tid förmodligen att få först kontaktförbudet igenom och sen häktning och åtal. Man behöver en del på fötterna för att bevisa stalking och hon har nog inte sett allt han gjort. Frågan är om de har tillräckligt eller om han frias. Men helt klart är att ett blockerat nummer inte hjälpt och att ett nytt nummer inte hade hjälpt heller då han övergått till att söka upp henne personligen och sen har försökt nå henne via föräldrarnas adress osv.

Han har varit fast besluten om att nå henne då han tror hon kommunicerar med honom via bilder på instagram…de är inte en person som låter andra stoppa honom från hans mål. Inte blockeringar, allmän vett och etikett, kontaktförbud eller polisen.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-04-05 kl. 20:18.
Citera
2025-04-05, 21:07
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Domen faller på onsdag…de yrkar på minst 6 månaders fängelse och 50k i skadestånd.

Såg att du frågade varför hon inte blockerat hans nummer eller bytt sitt. De gjorde hon…efter ett par samtal som hon aldrig svarade på utan bara lyssnade av så blockades hans nummer när hon blev obekväm i samband med att han va påväg till där hon tränat i Bruks. Så många av de här samtalen har hon inte vetat om, samma med sms:en, utan det är utredarna som fått fram dem i efterhand om jag förstått det korrekt.
Så gissningsvis har hon trott att blockeringen räckte och har därför inte bytt nummer. Men när hon då inte svarat honom så besökte han hennes event för vitamin Well, de var där hon sprang ifrån honom.
Sen åkte han och leta rätt på henne i Sollefteå och när han inte fick prata med henne där heller så sökte han upp henne i Östersund. Hennes adress likt många andras fanns tidigare offentligt på tex mrkoll. (Bianca Ingrossos finns också där för att visa hur vanligt de är.)

När hon inte ville prata med honom där heller så tänkte han åka till Teneriffa lägret och fick då kontaktförbud. Efter de började han skicka brev till familjen om samarbeten. Han häktades tillslut i februari.

Att blocka numret gör ju inte att han inte kan ringa, de gör mer att hon slipper se det. Samtalen reggas fortfarande så polisen kan räkna dem…därför är det så många samtal och SMS och därför har de också tagit tid förmodligen att få först kontaktförbudet igenom och sen häktning och åtal. Man behöver en del på fötterna för att bevisa stalking och hon har nog inte sett allt han gjort. Frågan är om de har tillräckligt eller om han frias. Men helt klart är att ett blockerat nummer inte hjälpt och att ett nytt nummer inte hade hjälpt heller då han övergått till att söka upp henne personligen och sen har försökt nå henne via föräldrarnas adress osv.

Han har varit fast besluten om att nå henne då han tror hon kommunicerar med honom via bilder på instagram…de är inte en person som låter andra stoppa honom från hans mål. Inte blockeringar, allmän vett och etikett, kontaktförbud eller polisen.

Tack för en liten samanfattning.

Läste att han hade typ eller 7000 bilder på frida som han fått tag i via instagram osv, det lät väl väldigt mycket?
Frida har inte alltför många bilder på sin instagram ändå, långt ifrån 7000, så hur fan har han kunnat få tag i så många?

Är han släkt med agneta fältskog? Dom har samma efternamn.
Citera
2025-04-05, 21:29
Avslutad
Citat:

Läste att han hade typ eller 7000 bilder på frida som han fått tag i via instagram osv, det lät väl väldigt mycket?
Frida har inte alltför många bilder på sin instagram ändå, långt ifrån 7000, så hur fan har han kunnat få tag i så många?

Möjligt då det "bara" är ca 140 st som har det efternamnet, det skulle också förklara varför han fick tag i en "kändisadvokat".
Citera
2025-04-05, 23:07
Medlem
Citat:

Lägger svaret i spoiler…

Senast redigerad av Fruktflugor 2025-04-05 kl. 23:24.
Citera
2025-04-09, 11:03
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (En man döms för olaga förföljelse av skidstjärna):
Citat:
Mannen har under mer än ett års tid på olika sätt försökt komma i kontakt med skidstjärnan trots att han aldrig fått något svar. Han har bland annat sökt upp henne vid flera tillfällen. Han fortsatte att försöka kontakta henne trots att han meddelats kontaktförbud. Han döms för olaga förföljelse till villkorlig dom och ska betala 40 000 kr i skadestånd.

Tingsrätten anser att kontaktförsöken varit så intensiva och pågått under så lång tid att det inneburit en kränkning för skidstjärnan. Mannen har suttit frihetsberövad i drygt en månad och är tidigare ostraffad. Påföljden bestäms därför till villkorlig dom. Mannen har berättat att han nu förstår att han inte får försöka kontakta skidstjärnan igen.
Ångermanlands tingsrätt, mål: B 3063-24
Citera
2025-04-09, 11:26
Medlem
Rimners avatar
Villkorligt blev det. Goda nyheter för alla gamla snuskgubbar
Citera
2025-04-09, 11:32
Avslutad
Frida har mer än väl ekonomiska resurser att anlita professionellt skydd. Hon blir förmögen på att medverka på sponsorevent, synas i sociala medier samt marknadsföra de företag som betalar henne miljoner för att synas. Hon verkar dessutom njuta av att stå i centrum och få uppmärksamhet tillsammans med sin överdramatiska sida.
Att i det läget vara ngt slags offer eller vara så naiv att man trots alla dessa händelser inte anlitar skydd visar på bristande slutledningsförmåga.
Jag fortsätter som jag gjort förut, jag har en galning efter mig sedan flera månader men jag gör ingenting för att förändra situationen mer än att byta nr och ha någon kompis med mig då och då.
Tyvärr är slutsatsen att hon inte tar risker på speciellt stort allvar eller helt enkelt är för snål att inse fakta. Play stupid games win stupid prices passar mer än någonsin ytterst väl på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in