2025-04-05, 22:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Det här är en mycket knepig ekvation. Inledningsvis är det attribut som längd, hållning, välvårdad, ögon, händer, hår på huvudet och så vidare. Den personen lägger kvinnorna först märke till i rummet.

Men i slutändan är det nåt helt annat. Vi ovårdade, slappa, under medellängd, bortkomna vrak får också ligga. Så kvinnan är ett mysterium. De vill ha Clark Kent, men kan inte låta bli att rädda luffaren i rännstenen.
Citera
2025-04-05, 22:45
Medlem
Vikten! Skulle aldrig kunna tända på en riktigt tjock/fet man med allt det innebär (kvinnoliknande bröst, hård rund buk som liknar en gravidmage, dallrande fett osv.). Några extra trivselkilon spelar däremot ingen roll.

Eftersom det är skönt att kramas bör han ej vara för spinkig heller, utan föredrar en lite bredare bröstkorg och dito axlar som gör att man känner sig ”omsluten”.

Ett välansat skägg eller några dagars stubb är manligt och därmed attraktivt. Men definitivt ingen dealbreaker.

Bra hygien och välskötta tänder däremot.

Längre än mig (vilket inte är så svårt då jag bara är 165 cm). Generellt tycker jag annars att det är snyggt med långa människor.

Men ingenting går upp mot en kille/man som känns stabil. Det är verkligen A och O.
Citera
2025-04-05, 22:48
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att upptäcka det blir ju nästa steg i så fall. Och jag orkar definitivt inte med personer som jag inte kan diskutera med på en viss intellektuell nivå.

Nej vem som helst kan inte dominera ett rum. Kan du det..?

Alltså jag är man och nu för tiden har jag ganska mycket sympati med män. Trots det kan jag ju helt klart ofta se vissa extremt väl sammansatta och kompetenta män blir ignorerade för gaphalsar och posörer. Om jag kan dominera ett rum? Alltså jag ser det inte på det sättet. Jag ser det som att en mogen individ inte är ute efter att dominera eller framhäva sig själv. Snarare att en "riktig man" skulle försöka hjälpa de som inte får komma till tals, att komma till tals.
Visst om jag ville skulle jag väl tom. kunna få ett helt rum att skita på sig i ren skräck om jag bestämde mig för det, men som sagt, jag ser inte det stora i att framhäva sig själv sådär.
Vilka kalkoner till tuppiga män man sett genom åren. Män som gör det du beskriver, men inte besitter kompetensen. Det är bara yta och skådespeleri. Vem som pratar mest, högst, säger åt andra vad de skall göra osv. Riktiga clowner.
Det sorgliga är väl att det faktiskt finns mycket kvinnor som verkar förväxla den här stöddigheten med maskulinitet.
Det är som att stoiskhet har bytts ut mot uppkäftighet och självhävdelse.
Skulle inte vilja ha en kvinna som tycker om sådana män. Har själv alltid varit mycket mer imponerad av män som inte försöker ta plats, men när det kommer till kritan så dominerar deras kompetens.
Citera
2025-04-05, 22:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Vad menar du konkret med att dominera rummet? En man som kommer in och för massa väsen? Brukar ju vara bland de svagaste männen innerst inne.

Nej verkligen inte. Det är något man bara känner. Han STÅR där och allas blickar dras dit. Det är omöjligt att negligera hans närvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Det handlar inte om att vara gapig och jobbig, utan att du hamnar i centrum för att du är den du är. Du får uppmärksamheten för att människor dras till dig.

Ja, precis så!
Senast redigerad av Merwinna 2025-04-05 kl. 23:04.
Citera
2025-04-05, 22:50
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det här är en mycket knepig ekvation. Inledningsvis är det attribut som längd, hållning, välvårdad, ögon, händer, hår på huvudet och så vidare. Den personen lägger kvinnorna först märke till i rummet.

Men i slutändan är det nåt helt annat. Vi ovårdade, slappa, under medellängd, bortkomna vrak får också ligga. Så kvinnan är ett mysterium. De vill ha Clark Kent, men kan inte låta bli att rädda luffaren i rännstenen.

Många vill väl bara ha någon med
1. mycket pengar
2. Uppkäftig attityd
3. Någon andra kvinnor vill ha

Jag menar några av de största players som finns ser ju ut som att de sovit i en container senaste året.
Kolla hur Jack Nicholson såg ut när han dejtade modell efter modell. Pete Doherty...googla själv..
Citera
2025-04-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Va gör er kvinnor kåta utseende mässigt när ni ser en man va tittar ni på?

Händer har jag lärt mig. Det kan låta konstigt, men flera flickvänner har kommenterat just det.

Inklusive hon som jag är gift med.
Citera
2025-04-05, 22:56
Medlem
Var gärna charmig och avslappnad, snäll, trevlig och rolig. Var snygg och fräsch. Ha snygga kläder, lite sportiga.
Citera
2025-04-05, 22:56
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Vad menar du konkret med att dominera rummet? En man som kommer in och för massa väsen? Brukar ju vara bland de svagaste männen innerst inne.

Det handlar inte om att vara gapig och jobbig, utan att du hamnar i centrum för att du är den du är. Du får uppmärksamheten för att människor dras till dig.
Citera
2025-04-05, 22:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Många vill väl bara ha någon med
1. mycket pengar
2. Uppkäftig attityd
3. Någon andra kvinnor vill ha

Jag menar några av de största players som finns ser ju ut som att de sovit i en container senaste året.
Kolla hur Jack Nicholson såg ut när han dejtade modell efter modell. Pete Doherty...googla själv..

Ja precis. Sova i en container är ett bra tips. Kvinnor vill inte ha en 100 % perfekt man. Utan någon de kan fixa till. Det är hemligheten.
Citera
2025-04-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Välvårdad i sin helhet Välvårdat hår, skägg, händer, fötter, kropp... de små detaljerna.

Väldigt vagt för att komma från en tjej. Menar du som E-type eller som typ brad pitt i Once Upon a time in hollywood? Typ som denna: https://www.koimoi.com/wp-content/new-galleries/2025/04/is-brad-pitt-reprising-his-once-upon-a-time-in-hollywood-role-in-netflix-spin-off-heres-what-we-know .jpg
Hade du knullat e-type?
Citera
2025-04-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej verkligen inte. Det är något man bara känner. Han STÅR där och allas blickar dras dit. Det är omöjligt att negligera hans närvaro.

Vaddå har han stoppat en banan i fickan eller?
Citera
2025-04-05, 23:05
Medlem
klengass avatar
Utseendet är inte det viktigaste, utan beteendet och personligheten. Att han är trygg i sigsjälv. Finns inget sexigare än en man som är karl nog att visa sin värsta fiende respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in