Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Att upptäcka det blir ju nästa steg i så fall. Och jag orkar definitivt inte med personer som jag inte kan diskutera med på en viss intellektuell nivå.
Nej vem som helst kan inte dominera ett rum. Kan du det..?

Alltså jag är man och nu för tiden har jag ganska mycket sympati med män. Trots det kan jag ju helt klart ofta se vissa extremt väl sammansatta och kompetenta män blir ignorerade för gaphalsar och posörer. Om jag kan dominera ett rum? Alltså jag ser det inte på det sättet. Jag ser det som att en mogen individ inte är ute efter att dominera eller framhäva sig själv. Snarare att en "riktig man" skulle försöka hjälpa de som inte får komma till tals, att komma till tals.
Visst om jag ville skulle jag väl tom. kunna få ett helt rum att skita på sig i ren skräck om jag bestämde mig för det, men som sagt, jag ser inte det stora i att framhäva sig själv sådär.
Vilka kalkoner till tuppiga män man sett genom åren. Män som gör det du beskriver, men inte besitter kompetensen. Det är bara yta och skådespeleri. Vem som pratar mest, högst, säger åt andra vad de skall göra osv. Riktiga clowner.
Det sorgliga är väl att det faktiskt finns mycket kvinnor som verkar förväxla den här stöddigheten med maskulinitet.
Det är som att stoiskhet har bytts ut mot uppkäftighet och självhävdelse.
Skulle inte vilja ha en kvinna som tycker om sådana män. Har själv alltid varit mycket mer imponerad av män som inte försöker ta plats, men när det kommer till kritan så dominerar deras kompetens.