2025-04-05, 14:12
Avslutad
"Det blåste upp till storm på den sociala nätverkssajten efter att Flam först hade fått några frågor från en ung arab som ville veta varför han avvisade tanken på att omvandla Israel till en modern mångkulturell stat av svensk modell, där araber integreras med judar på lika villkor .

"Om denna 'integrering' sker upphör Israel att existera. Då finns ingen tillflyktsort för judar på flykt och inte längre ett enda judiskt land. Däremot finns massor med muslimska och kristna länder", svarade Aron Flam."

Jävlar vilken hycklare Aron Flam är! Folk undrar varför folk hatar judar och så visar dem på detta sätt sitt signum till hyckleri då jag tidigare har hört att judar är överrepresenterade med att vara liberaler (när det kommer till oss Goyim) men när det kommer till Israel så beter dem sig som AFS:are.

Detta är ju inte första gången jag har känt av denna förrädiskheten ifrån judar eftersom när man lyssnar på Arkitektur upprorets frontman Michael Diamant så uppvisar han på samma sätt sin förrädiskhet mot oss Svear när han pratar om framtidens "sverige" vilken han menar kommer att vara MåNgKuLtUrElLt

Länk till artikeln och tråden på X med Aron Flam:

https://x.com/AronFlam/status/1379206881735012355

https://www.friatider.se/aron-flam-svenskar-har-obefintlig-ratt-till-ett-eget-land

Frågor att diskutera i tråden:

Är Aron Flam en agent åt Israel eller bara en hycklare?

Är det sant att judar är överrepresenterade med att vara liberal (Mot oss ickejudar) men konservativ när det kommer till Isreal och i så fall varför?

Varför sticker inte Aron Flam och alla andra av dessa liberal (Mot oss goyim) judar till Israel så att dem åtminstone visar sina sanna ansikten?
Senast redigerad av Oikofilen 2025-04-05 kl. 15:01.
Citera
2025-04-05, 14:22
Medlem
Judar har någon sorts föreställning om att djurens lag måste råda, den starkes rätt, så de anser förmodligen inte att de är hycklare. Det är vad jag tror iallafall, men så finns det ju variationer inom judendomen så det är inte säkert att alla tycker så.
Citera
2025-04-05, 14:23
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oikofilen

"Om denna 'integrering' sker upphör Israel att existera. Då finns ingen tillflyktsort för judar på flykt och inte längre ett enda judiskt land. Däremot finns massor med muslimska och kristna länder", svarade Aron Flam."

Jävlar vilken hycklare Aron Flam är! Folk undrar varför folk hatar judar och så visar dem på detta sätt sitt signum till hyckleri då jag tidigare har hört att judar är överrepresenterade med att vara liberaler (när det kommer till oss Goyim) men när det kommer till Israel så beter dem sig som AFS:are.

Detta är ju inte första gången jag har känt av denna förrädiskheten ifrån judar eftersom när man lyssnar på Arkitektur upprorets frontman Michael Diamant så uppvisar han på samma sätt sin förrädiskhet mot oss Svear då han pratar om det framtida Sverige i anslutning till klassisk arkitektur så ser han "Sverige" som ett MåNgKuLtUrElLt "land".

Det är två helt olika saker att som Flam vara etnonationalist när det kommer till Israel och sedan för fri invandring till Sverige och att som Diamant tala om ett framtida Sverige som mångkulturellt utan att ha uttalat motsatta föreställningar om hur Israel ska hållas rent. Hyckleri och ren dumhet är två olika saker.
Citera
2025-04-05, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spokesperson
Judar har någon sorts föreställning om att djurens lag måste råda, den starkes rätt, så de anser förmodligen inte att de är hycklare. Det är vad jag tror iallafall, men så finns det ju variationer inom judendomen så det är inte säkert att alla tycker så.

Och det är vi som är djuren i deras ögon *host* Talmud *host*
Citera
2025-04-05, 15:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
"Det blåste upp till storm på den sociala nätverkssajten efter att Flam först hade fått några frågor från en ung arab som ville veta varför han avvisade tanken på att omvandla Israel till en modern mångkulturell stat av svensk modell, där araber integreras med judar på lika villkor .

Detta är ju inte första gången jag har känt av denna förrädiskheten ifrån judar eftersom när man lyssnar på Arkitektur upprorets frontman Michael Diamant så uppvisar han på samma sätt sin förrädiskhet mot oss Svear när han pratar om framtidens "sverige" vilken han menar kommer att vara MåNgKuLtUrElLt

https://www.friatider.se/aron-flam-svenskar-har-obefintlig-ratt-till-ett-eget-land

Är det sant att judar är överrepresenterade med att vara liberal (Mot oss ickejudar) men konservativ när det kommer till Isreal och i så fall varför?

Varför sticker inte Aron Flam och alla andra av dessa liberal (Mot oss goyim) judar till Israel så att dem åtminstone visar sina sanna ansikten?

Judar (liksom muslimer) inskolas (genom sin religion) i ståndpunkten, att de själva är flera pinnhål högre i rang än icke-judar (resp. icke-muslimer).
Citera
2025-04-05, 15:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Du blandar ihop saker; en stat som i grunden är t ex Kristen bör ha en kristen värdegrund som landets befolkning enas kring.

Så funkar inte väst, som är sekulärt kristet. Därför tillåts moskéer och annat som under mångkulturellt flagg vittrar sönder nationen. Så fungerar inte den muslimska världen, och så behöver inte heller Israel fungera (de har trots allt icke-judar i alla skikt av samhället, så det är inte som att landet är Sverige 1965).

Flam har rätt när det gäller muslimska länder, men fel vad gäller Kristna, som nu får ta sin tillflykt för det mesta i liberala sekulära demokratier. Det finns förvisso kristna länder i Afrika.
Citera
2025-04-05, 15:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det är två helt olika saker att som Flam vara etnonationalist när det kommer till Israel och sedan för fri invandring till Sverige ...

Förmodligen är Flam (jämte majoriteten av Israels befolkning) för en etnoreligiös invandring till Israel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnoreligious_group

Förespråkar Flam fri invandring till Sverige? (Det är en genuin fråga, jag har inte grottat ner mig i Aron Flam.)
Citera
2025-04-05, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du blandar ihop saker; en stat som i grunden är t ex Kristen bör ha en kristen värdegrund som landets befolkning enas kring.

Så funkar inte väst, som är sekulärt kristet . Därför tillåts moskéer och annat som under mångkulturellt flagg vittrar sönder nationen. Så fungerar inte den muslimska världen, och så behöver inte heller Israel fungera (de har trots allt icke-judar i alla skikt av samhället, så det är inte som att landet är Sverige 1965).

Flam har rätt när det gäller muslimska länder, men fel vad gäller Kristna, som nu får ta sin tillflykt för det mesta i liberala sekulära demokratier. Det finns förvisso kristna länder i Afrika.

"sekulärt kristet" är en oxymoron då vad du egentligen menar är att Sverige är ett sekulärt land men med det starkt avtagande ekot av en kristen etik som de gudslösa fortfarande förväntar sig de ska bli servade med även när de har förkastat källan för detta (Jesus = Gud)
Senast redigerad av Oikofilen 2025-04-05 kl. 15:39.
Citera
2025-04-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Judar (liksom muslimer) inskolas (genom sin religion) i ståndpunkten, att de själva är flera pinnhål högre i rang än icke-judar (resp. icke-muslimer).

Det finns en mycket stor skillnad här. Är du inte jude kan du inte bli jude. Konvertiter är ett avrundningsfel och de flesta konvertiter erkänns inte ens av de stora konservativa sekterna. Många bland judarna menar att eftersom den judiska stammen redan är tillräckligt stor och stark bör möjligheten att konvertera helt avskaffas.

Är du inte muslim kan du enkelt bli muslim. Du bekänner Shahada och gör en del andra riter inför en iman och sedan är du klar. Du är då en lika god muslim som alla andra och inga "pinnhål" skiljer dig från andra muslimer. Ta på dig slöja om du är kvinna eller låt skägget växa om du är man så ser du också ut som en muslim.

"Du är inte som oss och du kommer aldrig bli som oss" kontra "du är ÄNNU inte som oss, men om du vill FÅR du bli som oss."
Citera
2025-04-05, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Alla judar är agenter.

Jag har för mig att det finns någon lag i Israel som säger att när israeliska staten kontaktar en jude, oavsett var denne är i världen, så måste personen bistå med det som israeliska staten efterfrågar.

Det är en säkerhetsrisk att ha utlänningar på viktiga positioner.
Det gäller inte bara judar utan alla utlänningar.

Visa mig gärna vad denna lagen är då jag gärna skulle vilja se den för mig själv då det inte skulle överraska mig, Jag håller med dig vi tar in dem som vill förgöra oss men själv ska vi bara hålla käften.
Citera
2025-04-05, 15:36
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
"sekulärt kristet" är en oxymoron då vad du egentligen menar är att Sverige är ett sekulärt land men med det starkt avtagande ekot av en kristen etik som de gudslösa fortfarande förväntar sig de ska bli servade med även när de har förkastat källan för detta (Jesus = Gud)
Det är själva definitionen av sekulärt kristet, då man separerat kyrka och stat, så det finns ingen självemotsägning. Men fint att du ville dela med dig av din kunskap.
Citera
2025-04-05, 15:44
Avslutad
När ryssen kommer så lägger Aron sina ben på ryggen och reser HEM till Israel och det illa kvickt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in