2025-04-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför ska vi läsa hans bok? Hans köp av sexuella tjänster på thaimassagesalonger i Sverige är väl inget som tas upp i denna bok?

Han borde kanske ha stannat i London istället för att bosätta sig här i Sverige 2004? Helt uppenbart gillar han London mer eftersom han har flytt dit undan rättvisan i Sverige.

Hahh😅 fast alla är nyfikna vad som händer med honom nu och hur han tänker, även du!
Jag tycker att det kan vara en bra bok👍

Det är mycket att skriva om .

Varför han bestämde sig för att lämna.

Vem av före detta kollegor som stöttade honom , kanske någon stöttade privat men fördömde offentligt 🤷‍♀️. Säkert finns det massa hyckleri i showbiz när kändisar inte vågar att uttrycka sina verkliga åsikter.

Han har inga problem med det längre . Det kan inte vara värre😅 Han får skriva vad han tänker om allt och alla.

Det kan vara spännande!
Senast redigerad av Lina2992 2025-04-05 kl. 11:17.
Citera
2025-04-05, 11:20
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Vem av före detta kollegor som stöttade honom , kanske någon stöttade privat men fördömde offentligt 🤷‍♀️. Säkert finns det massa hyckleri i showbiz när kändisar inte vågar att uttrycka sina verkliga åsikter.

Det kan vara spännande!

För att inte tala om vem det var som sålde ut honom till Expressen, och vad hans syn på Svensk moralism och rättssäkerhet är. Finns massor med material för en bra bok där. Problemet är nog mer att inget Svenskt bolag skulle ge ut den, och ingen utanför Sverige är nog särkillt intresserad.
Citera
2025-04-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
För att inte tala om vem det var som sålde ut honom till Expressen, och vad hans syn på Svensk moralism och rättssäkerhet är. Finns massor med material för en bra bok där. Problemet är nog mer att inget Svenskt bolag skulle ge ut den, och ingen utanför Sverige är nog särkillt intresserad.

I slutändan är alla mediebolag horor för pengar och klick, även de stora förlagen. Ser de tillräckligt mycket vinst, överger även de sina moraliska värderingar.
Citera
2025-04-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga

Detta kan vara problematiskt.
Men vem vet... Om de anser att det finns mycket pengar att tjäna på det kanske de är intresserade.

Hans bok kan fortfarande köpas online. De har inte tagit ut ur försäljning.
Ingen rabatt på den förresten 🥲

Det finns chanser.
Citera
2025-04-05, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LastDaysHere
32, se rubrik.

Ja fast många är preskriberade.
Har har väl erkänt 31 av dem?
Citera
2025-04-05, 13:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är bara du som hoppas att han åker fast. De flesta vettiga människor förstår att sexköp inte är ett brott. Jag fattar inte varför du håller på och ältar det här, du övertygar ju ingen här.

D*rmot har erkänt ett stort antal sexköp och har därigenom brutit mot lagen. Han befinner sig dessutom just nu på flykt i Storbritannien. Alltså pratar du i nattmössan.

Om du vill försöka övertyga någon att han är oskyldig så återstår det enkla faktum att han har själv erkänt att han köpt sexuella tjänster.

"Den 4 december i fjol åtalades D*rmot Cl*m*nger – folkkär dansprofil känd från TV4:s ”Let's dance” och som drivit egen dansstudio – för 31 fall av sexköp. Han har erkänt alla utom ett"

" I ett första förhör nekade han till alla misstankar. När han senare i utredningen anhölls och fick sova i arresten ändrade han sig och erkände: I över ett år hade han rest runt i Sverige och köpt sex av kvinnor på thaimassagesalonger"

https://www.expressen.se/noje/har-hittar-expressen-dermot-clemenger-da-flyr-han-direkt/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-04-05 kl. 13:37. Anledning: Tillägg
Citera
2025-04-05, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja fast många är preskriberade.
Har har väl erkänt 31 av dem?

Om han anser att han är oskyldig, varför då erkänna?
Citera
2025-04-05, 13:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Jag anser att om du får dina kickar av att läsa om andras besök på thaimassagesalonger, så är det inte min sak att döma dig.

Du borde istället kanske fördöma hans flykt till Storbritannien?

Helt uppenbart har han brutit mot sexköpslagen och vill inte ta ansvar för sina upprepade sexköp.

Anser inte du att problemet ligger hos honom?.
Citera
2025-04-05, 13:45
Avslutad
Citat:
Om han anser att han är oskyldig, varför då erkänna?

Jag vet inte. En av gångerna nekade han till.

Jag gissar att han tänkte göra det rätta och ta straffet. Sedan fick han panik.
Hoppas han åker fast innan alla brott är preskriberade.
Citera
2025-04-05, 13:51
Medlem
Citat:
Du borde istället kanske fördöma hans flykt till Storbritannien?

Helt uppenbart har han brutit mot sexköpslagen och vill inte ta ansvar för sina upprepade sexköp.

Anser inte du att problemet ligger hos honom?.

Jag fördömer ingen – inte ens dig som går igång på att läsa om andras sexköp.
Citera
2025-04-05, 14:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Jag fördömer ingen – inte ens dig som går igång på att läsa om andras sexköp.

D*rmot har erkänt 31 fall av sexköp och det innebär att han har brutit mot lagen, varför vill inte du fördöma hans köp av sexuella tjänster?

Köpen har dessutom ägt rum på thaimassagesalonger där ägarna har dömts för koppleri.

"Flera av salongerna har sedan Cl*m*ngers sexköp stängts efter att ägarna dömts för koppleri. Polisutredningarna ger en inblick i kvinnornas utsatthet.

I en koppleriutredning om en av salongerna var sju kvinnor med som målsägande, alltså offer för koppleriverksamheten.

I förhör ger de en samstämmig bild: Lönen för vanlig massage har varit 3-4 000 kronor i månaden. De har känt sig tvungna att sälja sex för att överleva"

https://www.expressen.se/noje/har-hittar-expressen-dermot-clemenger-da-flyr-han-direkt/

Du får en chans till, varför vill inte du ta avstånd från hans sexköp?
Citera
2025-04-05, 14:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag vet inte. En av gångerna nekade han till.

Jag gissar att han tänkte göra det rätta och ta straffet. Sedan fick han panik.
Hoppas han åker fast innan alla brott är preskriberade.

Vi hoppas nog alla innerst inne att han återvänder till Sverige relativt snart och förklarar varför han flydde till Storbritannien? Panik är en möjlig förklaring men han flydde även från Expressens reporter istället för att låta sig intervjuas.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in