2025-04-04, 21:56
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Trump påstår att EU har 39%. Stämmer det?

Det vet inte jag, men vad jag däremot vet är att vänstermedia EJ är att lita på! Totalt opålitliga!
Citera
2025-04-04, 22:01
Medlem
Undrar om Musk började med LSD eller svamp först?
Citera
2025-04-04, 22:03
Medlem
Dow stängde nyss på -5-50%
Nasdaq -6%

Så på måndag lär det väl bli motsvarande i Sverige?!
Citera
2025-04-04, 22:05
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jag är ledsen, men vad gäller EU-komissionens beslutade tullar mot Kina väljer jag att förlita mig på deras egna publikationer. Att du väljer att avfärda dem är häpnadsväckande med tanke på dina 20 år inom import/export.
Jag avfärdar ingenting och följer detta med spänning. Självklart. Det är del av mitt leverne.

Däremot besvarade jag från början nedan citat med att ge dig verktyg för att förstå att du har fel i din frågeställning. Nu viker du undan din egen frågeställning genom att argumentera ovidkommande. För mig är det mer häpnadsväckande att du inte vill lära dig mer om ämnet du faktiskt åtagit dig att diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Har du några tankar kring VARFÖR EU har höga tullar gentemot länder utanför unionen?
Citera
2025-04-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad satte USA mot Israel?
Sverige måste nu ta tillvara sin neutrala taktik
10%, men togs bort.
Citera
2025-04-04, 22:06
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Men det faktum att man fortsätter pumpa in hundratals miljarder i militärt stöd till Israel samt genomför attacker i Jemen, det blundar vi för?

Självklart!

Det är ju semiter som stryker med!
Citera
2025-04-04, 22:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nasdaq -6%

Perfekt!

President Trump skruvar åt förhandlingsutrymmet för EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu vet jag inte vem jag svarar, men du får söka dig längre bak i tråden för att få någon ordning på dig själv.

Jag citerade fel person Du får fortsätta diskussionen med rätt person
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vilka »vanliga arbetare«. Det är så mycket desinformation och åsikter utan kunskap och objektivitet i svang via medierna att hälften vore mer än dubbelt för mycket. Att vara »orolig« är den nya folksjukdomen, men de allra flestas oro är grundad i helt fel saker. Reagan förannonserade tullar 1985 och fick övriga stormakter att inse att de måste arbeta ihop. Europa borde se sig i spegeln och inse att det största problemet är EU med den gröna omställningen och migrationspolitiken. Det kommer att leda till att många förlorar både jobb och får en raserade ekonomi.

Än är ingen tull införd. Det är 9 april det ska ske, om det sker.
Alltså, stod inte trumpen med sin fula gula mun nyss och sa att "this will take effect immediately"? Har jag fått det om bakfoten eller är det uppskjutet?
Hörde också något om typ lördag.
Citera
2025-04-04, 22:09
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertduvet
Oj, det var känsligt förstår jag.

Såg det mer som ren komik. Du fick mig att skratta lite och det är helt i sin ordning om du väljer att se det som en välgärning.
Citera
2025-04-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nasdaq -6%

Ja förmodligen, men sen kan Dow o Nasdaq gå +8% på kvällen. Han är i det närmaste Gud, presidenten.
Citera
2025-04-04, 22:10
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vi själva borde infört tullar mot kinesiska varor för länge sedan, nu gör President Trump jobbet åt oss.

Man handlar inte av en nation vars befolkning äter fladdermus-soppa eller föredrar sin bit hund, mörad levande. En regering som tillåter barnarbete och håller sig med koncentrationsläger.

Men du är säkert en sån som "Fuck Tesla"
Hörrudu toka, vi har tullar mot Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in