2025-04-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
En Sorosfinansierad demokrat vann mot en gräsrotssponsrad republikan i ett val av domare. Den köpta demokraten hade runt det dubbla kapitalet. Men jag ser inte att det har någon större betydelse.

Sorry men såg du Soros dela ut checkar i Winsconsin?
Citera
2025-04-04, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hm... när blev det 15%? Trump satte ju 20% på EU.
Nej, tittade på Avanzas europakarta där de anger land för land.
Jag lyckas inte kopiera den men du kan
leta upp den.
Citera
2025-04-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Sorry men såg du Soros dela ut checkar i Winsconsin?

Låt oss inte fastna i propaganda loopar. USA valsystem är så riggad för korruption och båda ”olika” partier utnyttjar detta system till fullo.

MAGA fanatikerna, i sin dumhet, blottar detta dock på en helt ny nivå så pass att det visar hur jävla skevt systemet är och förhoppningsvis skapar eventuellt en seriös debatt kring detta.
Citera
2025-04-04, 21:43
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Vad har det med saken att göra? Vi pratar väl om kompetens. Man får nog påstå att Escobar var rätt kompetent. Eller vill du påstå att han var dum för att han var kriminell?
Men är du felknullad i hela hjärnan? Måste man förklara för dig att en sorts kompetena inte går att översätta till en annan? Jävla flashbackmongo.
Citera
2025-04-04, 21:45
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Naturligtvis gynnas alltid de rika, men jag gissar på att de gynnas mindre av när de inte kan flytta företagen utomlands hur de vill och mellan olika länder.
Vanliga knegare gynnas så till vida att de kan få ett arbete.
Vanliga knegare gynnas av mer pengar och mindre tid slavandes på jobbet.
Citera
2025-04-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Trump kan ju be Stormy Daniels "köpa ut" åt han, så det inte syns i loggarna

Vad spelar det för roll? Du tänker att han skulle bli tagen för "insider" ä fastän han inte sitter i de olika företagens styrelse? Troligt att han skulle bli dömd för det som sittande president... NOT! Det är ju det perfekta brottet på pappret. Helt lagligt 😁
Citera
2025-04-04, 21:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilket krig? Vad har det med Trumps tullar att göra?

Det har att göra med Europas attityd mot USA.

När husse säger sitt, så sitter du ner.
Citera
2025-04-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om man vill se det hela i ett mer humoristiskt ljus: https://www.youtube.com/watch?v=t907b15iTRE

”Penguins Will think twice before messing with Trump again” 😅
Citera
2025-04-04, 21:51
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tyvärr styrs väl de svenska tullarna av EU? Annars tror jag det är ett bra förslag i Trumps stil!

Men det är väl vår regering som styr.. någon på FB sa ju det!
Citera
2025-04-04, 21:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han har sagt det kommer kosta initialt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Idag ja, efter ha krupit till korset

Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Vore bra om du höll dig till det vi pratade om Inte ens det klarar du av.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
18-03-2025
"Trump Says a Recession Might Be Worth the Cost. Economists Disagree.
President Trump and his advisers say his policies may cause short-term pain but will produce big gains over time."

https://www.nytimes.com/2025/03/18/business/economy/trump-recession-tariffs-inflation.html

Nu vet jag inte vem jag svarar, men du får söka dig längre bak i tråden för att få någon ordning på dig själv.
Citera
2025-04-04, 21:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nej. Jag tror att vanliga arbetare är oroliga att förlora sina jobb
På 30-talet höll man på att drilla med tullar. Efter det fick USA en depression

Vilka »vanliga arbetare«. Det är så mycket desinformation och åsikter utan kunskap och objektivitet i svang via medierna att hälften vore mer än dubbelt för mycket. Att vara »orolig« är den nya folksjukdomen, men de allra flestas oro är grundad i helt fel saker. Reagan förannonserade tullar 1985 och fick övriga stormakter att inse att de måste arbeta ihop. Europa borde se sig i spegeln och inse att det största problemet är EU med den gröna omställningen och migrationspolitiken. Det kommer att leda till att många förlorar både jobb och får en raserade ekonomi.

Än är ingen tull införd. Det är 9 april det ska ske, om det sker.
Citera
2025-04-04, 21:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men vad är EU? Inte är det ett fungerande land i alla fall. Snarare en äverbyråkratisk, internt splittrad fikaklubb... EU kommer bli dörrmattan i det här spelet.

Vi får räkna EU som en enda enhet. De flesta länderna inom EU är för små för att klara sig helt själva utan byteshandel.
Däremot finns det ingen anledning att gå utanför EU med sådant som EU faktiskt hade kunnat ombesörja själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in