Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Tvärtomspråk från folk som är tvärtom. Det är ni russofober som påstår att fransmannen ljuger. Bevisa detta påstående som ni kommer med istället för att framstå som korkade kalkoner. Annars knip igen.
Vad är det du inte förstår.
En utvandrad fransk journalist gör ett påstående den inte kan bevisa.
En utredning görs och den konstaterade att denna ryske f.d franska journalisten inte befann sig på platsen
Kan du bevisa att du inte befann dig i Berlin 2016 och sköt folk? Jag påstår att du gjorde det.
Citera
2025-04-04, 17:29
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Vad lugnt det verkar vara i Urk-kraina nu!

Så fort massmedia börjar bry sig om annat viktigare (handelskrig) så försvinner det.

Precis som när de gick från Covid till krig. Hoppas Trump fortsätter att lajja med ekonomin så jag slipper tjötet om Urk-kraina i fortsättningen.

Det är väl skönt att man skratta under ett pågående krig men just nu är det lite lugnare på båda fronterna.
Men för inte mindre än 6 dagar sedan dog 4 och 21 skadades i en större drönareattack från Ryssland i Dnipro.
Citera
2025-04-04, 17:33
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Tveklöst begår bägge sidor krigsbrott, ryssar och ukrainare är samma folk, SLAVER!
Samma gener med andra ord, det är värt att tänka på.

Vilken sida begår inte krigsbrott i krig, få dina kamrater lemlästade och vad gör du när du får överhanden. Jag hade begått krigsbrott i krig.
Citera
2025-04-04, 17:36
Bannlyst
Citat:
Bevisa det. Eller så ljuger du. Knäppgök.

🤡🤡🤡🤡😎

De har ju geolokaliserat i princip alla hans bilder. Och de är inte från Bucha. Dom är ju inte ens från Ukraina!

Dessutom är de tidsstämplade vid fel tidpunkter.

Så. Efter att vi har beslagit både dig och honom med lögner. Så är det faktiskt ni som har bevisbördan. Ryzzstolle!
Citera
2025-04-04, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Vilken sida begår inte krigsbrott i krig, få dina kamrater lemlästade och vad gör du när du får överhanden. Jag hade begått krigsbrott i krig.

Nej, nej.

Det är faktiskt bara ryssjävlarna som begår krigsbrott. Där de i ett annat land begår övergrepp, både mot ukrainska soldater och civilbefolkningen. Ryssland började begå krigsförbrytelser redan när man invaderade Ukraina. Där man bröt mot alla möjliga internationella konventioner.

Ukraina kan inte begå några krigsbrott eller några krigsförbrytelser. Inte så länge de enbart försvarar sig. Enligt folkrätten har de rätt att försvara sig med alla tillbud stående medel.

Så, bara lägg ner. Du har lika mycket fel om det här som precis allting annat du skitpostar.
Citera
2025-04-04, 17:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Tvärtomspråk från folk som är tvärtom. Det är ni russofober som påstår att fransmannen ljuger. Bevisa detta påstående som ni kommer med istället för att framstå som korkade kalkoner. Annars knip igen.
Herregud så korkat.

Så om jag säger att du begått ett brott så är det inte upp till mig att bevisa detta utan det är upp till dig att bevisa att jag ljuger. Annars ska det anses vara en sanning att du gjort detta.

Och du anklagar andra för "tvärtomspråk"?
Jeez.
Citera
2025-04-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nu är du faktiskt ute på hal is, det är fängelsestraff på att misskreditera den ryska armén (i Ryssland).
Så prata gärna nu med din handledare hur ni går vidare.

Men det är konstigt ändå. Ryska armen beskrivs som kass där de saknar pansarfordon, vapen och slåss med pinnar och badkars motorcyklar. Ändå lyckas inte Ukraina köra ut de.

Jag tycker Ukraina varit mycket duktiga på att försvara sig men jag undrar om bilden verkligen stämmer att ryssarna enbart slåss med pinnar och Mad Max motorcyklar ? Men det kanske är en del av strategin att låta de anfalla och bara mala ned anfall efter anfall.
Senast redigerad av IVidere 2025-04-04 kl. 17:47.
Citera
2025-04-04, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Tänker på Goliat som även med bistånd från sina diktaturkompisar inte klarar besegra David.

Nä. Trots att Goliath är så mycket större och starkare, så klarar inte Goliath av att få bort David från Kursk-tån.
Citera
2025-04-04, 17:45
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Men det är konstigt ändå. Ryska armen beskrivs som kass där de saknar pansarfordon, vapen och slåss med pinnar och badkars motorcyklar. Ändå lyckas inte Ukraina köra ut de.

Jag tycker Ukraina varit mycket duktiga på att försvara sig men jag undrar om bilden verkligen stämmer att ryssarna enbart slåss med pinnar och Mad Max motorcyklar ? Men det kanske är en del av strategin att låta de anfall och bara mala ned anfall efter anfall.

Det hela handlar om övertag i siffror, Ryssland har alltid slagits med köttmurar i sina krig.
Tanken är den att individen inte räknas utan kollektivet i So..menar Ryssland.
Citera
2025-04-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vad hjälper Nigeriabilar när produktionen måste stängas p.g.a. att ingen har råd att köpa bil?
Nu har du ju vid mängder av tillfällen visat att du inte förstår sambanden mellan ränta och inflation, orsak och verkan.

https://mash.ru/news/206812/
Det gamla vanliga, räntan som ska krossa ryssarna, här har du en till orsak till hög ränta. Folk har fått bättre betalt och vill låna till kanske en bil, ryssarna är smartare och dämpar lusten istället för att sätta miljoner i skuld i en osöker värld. Detsamma gäller företag som nu vill växa ohämat fast med andra produkter. Det hela är enkelt men inte för er som ser ekonomi helt genom väst ögon med hög skuldsättning som sen kallas hög BNP. Inflation hanteras och är på väg ner. Orsak och verkan var det?

Det är du som inte förstår rysk ekonomi och det är det många i väst som inte gör och det är ju därför massiva sanktioner inte biter, men det inser ni inte.

Nigeriabilar? Ryssland försöker utöka sin marknad. Nigeria har 236 miljoner människor och en snabbt växande marknad. Ett stort land med en hel del naturesurser. Bra eller dåligt välj själv.

Oroa dig inte för Ryssland ekonomi för dom är utanför USA:s härjningar som kommer att straffa EU, Japan, Sydkorea, Taiwan och andra hårt.
Citera
2025-04-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Tror på 50$/fat, blankar ner till 55$
Jag är inte rätt man att bedöma var priset kommer att hamna, men priset störtdyker just nu.
Just nu är det en kombination av världsläget och OPECs uttalanden som gör oljemarknaden mycket osäker men vi kan alla glädjas åt att det kommer att slå extremt hårt på Rysslands ekonomi.
Citera
2025-04-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nej, nej.

Det är faktiskt bara ryssjävlarna som begår krigsbrott. Där de i ett annat land begår övergrepp, både mot ukrainska soldater och civilbefolkningen. Ryssland började begå krigsförbrytelser redan när man invaderade Ukraina. Där man bröt mot alla möjliga internationella konventioner.

Ukraina kan inte begå några krigsbrott eller några krigsförbrytelser. Inte så länge de enbart försvarar sig. Enligt folkrätten har de rätt att försvara sig med alla tillbud stående medel.

Så, bara lägg ner. Du har lika mycket fel om det här som precis allting annat du skitpostar.

När man ser obeväpnade ryska soldater som gett upp bli sprängda av drönargranater frågar sig många om det inte är krigsbrott när man läser kommentarer på t.ex. Youtube. Ukraina har all rätt i världen att försvara sig mot Ryssland som invaderat de men jag undrar om det inte vore bättre att tillfångata ryska soldater som är obeväpnade och gett upp och straffa de istället ? Andra länder kan hjälpa till att de emot dessa ryska soldater. Eller det kanske är bättre att spränga upp de på plats direkt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in