Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Kort sagt: Ja, jag tror att gemene man som är van vid att diskutera på nätforum i Sverige begriper ett sådant inlägg.
Det betyder '
Felpost' och eftersom det är en felpost har jag självklart själv rapporterat inlägget för att rmoderatorerna i detta forum ska kunna uppmärksamma det så att inlägget blir raderat.
Oklart om du driver eller om du trots din erfarenhet av att diskutera på - åtminstone -
Flashback Forum inte ens fått med dig grunderna av förkortningar i diskussioner...
Jag fattade inte.

Så jag Googlade på 'FP' och som första träff kom denna länk.
https://www.fagersta-posten.se/
Jaha, hade Grodologen fel tidning, tänkte jag att du ville säga med förkortningen.
Lite kul faktiskt, men kanske var jag lite naiv.
Eller du.
Har vad jag kan minnas aldrig sett den förkortningen tidigare för annat än 'Folk Partiet'.
Och nej, jag skojar inte med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Jag rackar inte ner på Grodologen. Jag lyfter fram att h*n än en gång kommer med något taget ur sitt sammanhang (Vilket det är även om h*n plockat det ur rubriksättningen till en artikel h*n inte har full tillgång till.) för att driva sin agenda mot jägarkåren.
Att du kanske vill komma inglidande som en riddare i skinande rustning på vit häst och försvara vad du tror är att racka ner får stå för dig. Personligen köper jag inte den saften.
Så klart du gör. Du rundar ju frågeställningen och angriper budbäraren.
Grodologen i detta fallet.
Att han än en gång skulle angripa dig och övriga jägare i jägarkåren.
Riddare i vit rustning. Ytterligare ett personpåhopp om än lite 'skojigt'.
Eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Ptja, det skulle ju inte vara första gången polisen löser jaktbrott där det är "tjuvjakt" - om man nu vill kalla det för det - som varit aktuellt.
Äntligen något som har med det som var tänkt att diskuteras.
Tjuvjakt. Det som de artiklar jag inledde tråden med.
Där några, media, journalister(?) och andra menar att det handlar om.
Andra som du(?) och andra menar är kanske andra orsaker än jaktbrott.
Varför hittade de inga vargar i ett revir som undersöktes?
Tidigare fanns det om jag minns rätt 8 vargar i reviret.
Sedan tomt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Ja
Om du inte ens behagat kolla upp något så allmänt känt att det inte ens behöver diskuteras om så skett eller ej kanske du inte ska dra igång den här typen av diskussioner.
Använd Google och gör dig själv tjänsten att kolla upp såpass basala grejer innan du visar upp din uppenbara okunskap inför öppen ridå. Det blir liksom mest pinsamt att diskutera med dig när du inte ens tagit till dig grunderna för vad du det är du vill diskutera men ändå försöker framstå som åtminstone lite insatt i.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/polisen-satsar-pa-ny-handbok-for-att-losa-fler-jaktbrott
Uppdaterad 28 september 2024 Publicerad 28 september 2024
"Få jaktbrott klaras upp
Bakgrunden är att många jaktbrott aldrig blir lösta. Bara några få procent av misstänkt illegal rovdjursjakt leder till fällande domar, visar en rapport av Brå."
"Bara några få procent av misstänkt illegal rovdjursjakt leder till fällande domar" var det alltså.
Så var det med den saken. Men du vet kanske bättre.
Rapporten utgiven av Brå kanske har fel. Allaballawalla på Flashback vet bättre.
Ja googlar man inser man att det saknas en massa vargar och att det dessutom saknas starka skäl att tro det handlar om annat än jaktbrott.
I alla fall saknas det trovärdiga teorier om varför, och andra teorier framförs inte heller.
Och ingen vet något heller.
Varför tror DU att vargarna är borta?
Om det verkligen är jaktbrott, vad tycker du om det?
Det har du inte uttalat. Bara skrivit att det finns idioter inom jägarkåren.
"Att det finns idioter även inom jägarkåren är inget nytt."
Vilket kanske antyder att du ogillar denna typ av kriminell verksamhet.
Skriv gärna ut det då, så kommer vi kanske att vara överens om någon sak.
"Använd Google"
Som artikeln jag refererade till så saknas alla dessa fall av fällande domar. Bara några få fall leder ju till fällande domar.
Kanske gjorde jag fel med mina sökningar...
/VV