2025-04-04, 10:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Blir spännande med omgång 2 nu i helgen.

MFF blekare än väntat i premiären.
Bajen och Diffen såg bättre ut än väntat (låt vara att Diffen torskade knappt).
AIK ser ut som vanligt igen, defensivt starkt utan någon offensiv att tala om. Men det går att vinna också på hörnor.

Om MFF vinner samtliga sina 3 första bortamatcher så vinner de serien (1 down, 2 to go) Bajen har störst chans att störa MFF hemma.

Jag tror inte man ska dra några speciella slutsatser av vår match mot Djurgården. Blir alltid speciella matcher för oss på Tele2. Varje gång vi har försökt spela vårt spel där har vi blivit överkörda så vi är lite mer avvaktande.

Ska bli kul att möta Elfsborg hemma igen. Trevliga minnen.
Citera
2025-04-04, 10:30
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

AIK ser ut som vanligt igen, defensivt starkt utan någon offensiv att tala om. Men det går att vinna också på hörnor.

Om MFF vinner samtliga sina 3 första bortamatcher så vinner de serien (1 down, 2 to go) Bajen har störst chans att störa MFF hemma.

MFF bleka = 3 poäng
Diffen såg bra ut = 0 poäng

Citera
2025-04-04, 10:38
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Värt att ha i åtanker är hemmaplan/bortaplan här.
Jag är en av de som alltid håller MFF som favoriter, men det betyder inte att jag förväntar mig champagne -fotboll på bortaplan i de svåraste matcherna på säsongen för dem.

Jag förväntar mig en betydligt bättre insats från Aik och MFF på hemmaplaner nu. Dif och Bajen har visserligen bortaplan, men mot förhållandevis lätt (?) motstånd.
Citera
2025-04-04, 10:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte man ska dra några speciella slutsatser av vår match mot Djurgården. Blir alltid speciella matcher för oss på Tele2. Varje gång vi har försökt spela vårt spel där har vi blivit överkörda så vi är lite mer avvaktande.

Ska bli kul att möta Elfsborg hemma igen. Trevliga minnen.
Få matcher SvMFF hanterat bättre än Elfsborg hemma de senaste åren. Nyberg och Al Hakim har gjort sitt, dags för Ladebäck att leverera på måndag.
Citera
2025-04-04, 10:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Dumheter att serien på något sätt skulle vara avgjord efter 5 matcher. Vi kan torska resterande bortamatcher mot Stockholmslagen och ändå vinna serien. Precis som vi kan vinna allihop och sedan falla igenom.

Jag sa på förhand att 4 poäng från de 3 stockholmsmatcherna är godkänt och med segern mot dif så ser det så klart bra ut.
Citera
2025-04-04, 10:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Få matcher SvMFF hanterat bättre än Elfsborg hemma de senaste åren. Nyberg och Al Hakim har gjort sitt, dags för Ladebäck att leverera på måndag.

Vi leder med 1-0 redan i spelartunneln. Elfsborgsspelarna skakar av nervositet när de rullar in i Malmö.
Citera
2025-04-04, 11:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
MFF bleka = 3 poäng
Diffen såg bra ut = 0 poäng

Ja? Det har hänt förut. AIK tog också 3 poäng, tyckte du det såg bra ut?
Citera
2025-04-04, 11:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Dumheter att serien på något sätt skulle vara avgjord efter 5 matcher. Vi kan torska resterande bortamatcher mot Stockholmslagen och ändå vinna serien. Precis som vi kan vinna allihop och sedan falla igenom.

Jag sa på förhand att 4 poäng från de 3 stockholmsmatcherna är godkänt och med segern mot dif så ser det så klart bra ut.
Jag skrev att det i så fall skulle till en katastrof för att MFF skulle tappa serien. Katastrofer inträffar då och då.
Citera
2025-04-04, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi leder med 1-0 redan i spelartunneln. Elfsborgsspelarna skakar av nervositet när de rullar in i Malmö.

Man lever verkligen helt hyresfritt i de där skallarna. Speciellt deras rassesupportrar, de har seglat upp som den mest nödigaste supportkollektivet i serien.
Citera
2025-04-04, 11:39
Medlem
eternussermos avatar
Jag är spänd på om den stora grönvita maskinen rullar vidare på söndag, eller om det kan bli ett hack i maskineriet såhär i början på serien.
Citera
2025-04-04, 12:05
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Man lever verkligen helt hyresfritt i de där skallarna. Speciellt deras rassesupportrar, de har seglat upp som den mest nödigaste supportkollektivet i serien.
Först "finalen" i allsvenskan förrförra året och sedan Ekongs överkörning av Hult senast. Det finns mycket hjärnspöken hos dom nu.

Vad är det med deras supportrar förresten?
Citera
2025-04-04, 12:10
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/manojlovic-spelklar-lar-starta-mot-sirius-direkt/

197 cm ultraserb mot Sirius.

Smaka på den ni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in