2025-04-03, 14:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Nja, men fanns väl lite överskattning från min sida. Förhoppningen var att hans betydelse för landslaget skulle rakt in i Djurgården. Sen blir det inte alltid som man hoppas. Billig, fullt godkända spelinsatser även om skadeproblematiken varit framträdande.
Du såg honom i en landslagsmatch för 10 år sedan och tänkte att han kommer bli en fin värvning? Vart fan har jag hört det förut? 🤔
Citera
2025-04-03, 14:08
Medlem
mishimas avatar
Alla dessa fantastiska landskamper Ekdal gjorde.

Tror han borde gått ned på mittbacken till förra året, lite som både Daniel Andersson och dubbel-Anders gjorde sista åren. Hade nog passat honom, mindre löpningar och utnyttja erfarenhet. Nu kan det vara försent.
Citera
2025-04-03, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Alla dessa fantastiska landskamper Ekdal gjorde.

Tror han borde gått ned på mittbacken till förra året, lite som både Daniel Andersson och dubbel-Anders gjorde sista åren. Hade nog passat honom, mindre löpningar och utnyttja erfarenhet. Nu kan det vara försent.

Känns inte han lite för svag för att köra mittback?
Citera
2025-04-03, 15:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Nja, men fanns väl lite överskattning från min sida. Förhoppningen var att hans betydelse för landslaget skulle rakt in i Djurgården. Sen blir det inte alltid som man hoppas. Billig, fullt godkända spelinsatser även om skadeproblematiken varit framträdande.
Nyfiken på ”billig”. Har det kommunicerats något om att han avstod sign-on och har en truppspelarlön någonstans?
Citera
2025-04-03, 19:14
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vart har vi London? Tog förlusten så hårt på pågen?

Haha, tack för uppmärksamheten. Inte det resultat jag hoppades på men likväl det resultat jag trodde på eftersom Rinne skulle vakta buren.

Nu föll det ut så att Rinne inte ska lastas för någonting eftersom han inte hade ngt att göra matchen igenom. Torska 0-1 när vi släppte typ noll chanser mot oss och samtidigt skapade en hel del tillfällen framåt mot det lag som ska jogga hem serien skapar dock såklart ett visst vakuum i hjärnan.

Gissar att vi tränat timing på ”snett inåt bakom” under veckan.

Fattar även att jag på goda grunder kan misstänkas vara vrak när jag ändå är hyfsat nöjd med situationen efter första omgången
Citera
2025-04-03, 21:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nyfiken på ”billig”. Har det kommunicerats något om att han avstod sign-on och har en truppspelarlön någonstans?
Genomsnittlig trupplön.
Citera
2025-04-04, 05:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Genomsnittlig trupplön.
Det är vad du vill att den ska vara på er ”klasspelare” (dina ord). Frågan är: är det så? Tveksamt
Citera
2025-04-04, 06:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, tack för uppmärksamheten. Inte det resultat jag hoppades på men likväl det resultat jag trodde på eftersom Rinne skulle vakta buren.

Nu föll det ut så att Rinne inte ska lastas för någonting eftersom han inte hade ngt att göra matchen igenom. Torska 0-1 när vi släppte typ noll chanser mot oss och samtidigt skapade en hel del tillfällen framåt mot det lag som ska jogga hem serien skapar dock såklart ett visst vakuum i hjärnan.

Gissar att vi tränat timing på ”snett inåt bakom” under veckan.

Fattar även att jag på goda grunder kan misstänkas vara vrak när jag ändå är hyfsat nöjd med situationen efter första omgången

Skönt att se dig fortfarande aktiv.

Vet inte hur mycket man kan ta med sig från denna match. Tyckte det brukar se ut så här varje säsong när vi lirar mot er. Är nästan 99% säker på att det såg ut så här förra säsongen också.

Blir mer intressant att se kommande omgång, för bägge lagen.
Citera
2025-04-04, 08:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Genomsnittlig trupplön.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är vad du vill att den ska vara på er ”klasspelare” (dina ord). Frågan är: är det så? Tveksamt

Det är inte helt orimligt att Ekdal har vanlig trupplön, men fick en bra slant i sign-on. Så fungerar det hos oss. Ponne ska ha fått cirka 20 millar, men lär sedan ha en månadslön på inte mer än 60 000.
Citera
2025-04-04, 10:04
Medlem
Enterprises avatar
Blir spännande med omgång 2 nu i helgen.

MFF blekare än väntat i premiären.
Bajen och Diffen såg bättre ut än väntat (låt vara att Diffen torskade knappt).
AIK ser ut som vanligt igen, defensivt starkt utan någon offensiv att tala om. Men det går att vinna också på hörnor.

Om MFF vinner samtliga sina 3 första bortamatcher så vinner de serien (1 down, 2 to go) Bajen har störst chans att störa MFF hemma.
Senast redigerad av Enterprise 2025-04-04 kl. 10:10.
Citera
2025-04-04, 10:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Blir spännande med omgång 2 nu i helgen.

MFF blekare än väntat i premiären.
Bajen och Diffen såg bättre ut än väntat (låt vara att Diffen torskade knappt).
AIK ser ut som vanligt igen, defensivt starkt utan någon offensiv att tala om. Men det går att vinna också på hörnor.

Om MFF vinner samtliga sina 3 första bortamatcher så vinner de serien. Bajen har störst chans att störa MFF hemma.
Med den inställningen vinner man då inga titlar.
Citera
2025-04-04, 10:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Med den inställningen vinner man då inga titlar.
Gäller att vara realist också. Om MFF besegrar DIF, AIK och Bajen BORTA så ska det till en katastrof för att de tappar serien.
Med all respekt för andra lag som Häcken och Elfsborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in